Attach custom cursor to application (IE)

Pagina: 1
Acties:

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Ik ben met een probleempje aan het stoeien. Ik heb een lokaal draaiende applicatie in IE6 gebouwd waarin ik via een stylesheet een ander cursorbestand eraan schroef. Dit is een blanke file, om de cursor geheel te laten verdwijnen. Probleem is echter dat de cursor steeds op het scherm flitst als er naar een andere pagina genavigeerd wordt, dit omdat het cursor bestand dan opnieuw ingeladen moet worden.

Ik vroeg mij dus af of er een programmaatej bestaat waarmee ik een cursor aan een applicatie kan hangen, zodat als de muis zich op die applicatie bevind er altijd een bepaalde cursor gebruikt wordt.
Omdat ik dit niet heb kunnen vinden denk ik er over na om het zelf te maken. Hierbij is het volgende ideaal:

- commandline, geef cursor bestand op en 'restore'
- programma zoekt alle instanties van IE op en attached de nieuwe cursor, danwel hersteld de originele instellingen. (Een registry aanpassing om de cursor globaal aan te passen is geen oplossing, het moet aan een bepaalde applicatie gehangen worden.)

Ik kan redelijk overweg met JS, PHP en HTML en heb een zeer ruime ervaring met MATLAB, maar dit is iets nieuws voor mij. Ik hoop dat jullie mij enige begeleiding, danwel wat pointers kunnen geven om mij in de goede richting te helpen (e.g. taal / programmeertechniek). Ik heb er zin in om weer eens een heel ander programmeerprobleem aan te pakken!

Bedankt en sorry als dit topic niet mag.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Ik zou zeggen, slinger een IDE aan voor windows (VB.net, Delphi, wat je maar wil)
Pleur een Webbrowser component op je form, stel je lokale pagina in en zorg dat binnen je hele applicatie de cursor verdwijnt?

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 26-05-2008 12:47 ]

Stop uploading passwords to Github!

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Hmm, bedankt voor een trap in de goede richting. Ik vrees alleen dat ik IE niet zal kunnen inbouwen in een ander programma. Ik draai al een ander programma wat flink met IE aan de gang is, zou ik IE 'inpakken', dan gaat dit niet meer werken. Dit heb ik helaas niet zelf gemaakt, noch kan ik het veranderen.

Vandaar dat ik mij afvraag of er methode is om voor een ander draaiend programma de cursors aan te passen, net zoals je soms skins over sommige programma's heen kan gooien of features eraan toevoegen dmv andere programma's (denk bijvoorbeeld aan al die MSN addons, die gaan niet via een soort plugin interface toch?)

Bedankt voor de suggesties

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
TheWickedD schreef op maandag 26 mei 2008 @ 19:58:
Hmm, bedankt voor een trap in de goede richting. Ik vrees alleen dat ik IE niet zal kunnen inbouwen in een ander programma. Ik draai al een ander programma wat flink met IE aan de gang is, zou ik IE 'inpakken', dan gaat dit niet meer werken. Dit heb ik helaas niet zelf gemaakt, noch kan ik het veranderen.

Vandaar dat ik mij afvraag of er methode is om voor een ander draaiend programma de cursors aan te passen, net zoals je soms skins over sommige programma's heen kan gooien of features eraan toevoegen dmv andere programma's (denk bijvoorbeeld aan al die MSN addons, die gaan niet via een soort plugin interface toch?)

Bedankt voor de suggesties
Als je gewoon even C#.NET / C++.NET of VB.NET pakt kun je met 3 regels code je muis uit en aan zetten en een browser component laten navigeren. Dit browser component is gewoon een nieuwe instantie en zal geen last hebben van andere programma's die met IE aan de gang zijn + dat de overhead van een klein grafisch schilletje erg laag zal zijn. Ik denk dat je het gewoon even moet proberen want andere opties met register werken waarschijnlijk gewoon niet en zijn iig extreem omslachtig.

~ Mijn prog blog!