[Toast Titanium 9] Problemen met Aperture library

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort Aperture 2 en Toast Titanium 9 op mijn MBP. Een van de nadelen in Toast 8 was dat ik niet aan mijn Aperture library kon om meteen back-ups te branden, en dat bleek wel mogelijk te worden met Toast 9.

Nu wou ik dat gisteren eens uittesten, en blijkt dat helemaal niet zo goed te werken.

Ik kies om een data-CD te branden (bewust geen photo CD omdat ik de high res foto's wil branden en geen gecomprimeerde PAL-resoluties ervan), en sleep een project uit mijn Aperture library naar de CD. Dat lijkt op zich allemaal wel goed te gaan, alleen is de filesize ongeloofwaardig klein. De meeste foto's zijn nauwelijks 300kb, terwijl het 6MP RAW foto's zijn. Na een check (export master) blijkt het origineel bestaand wel degelijk meerdere MB groot te zijn.

Ik heb dus de indruk dat Toast de previews gaat branden i.p.v. de echte files. Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling. Ook met een JPEG project doet hij hetzelfde. Ik slaag er dus niet in om eenvoudig een back-up te branden van Aperture projecten. (Ja, ik weet dat ik een project kan exporteren in aperture en dan gewoon die folder branden...maar dat is net wat mij aansprak in Toast 9, dat ik rechtstreeks uit de library kon branden zonder die tussenstap)

Hebben nog mensen dit probleem, of doe ik iets fout, of is dit de bedoeling, of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een subtiel schopje... kan me moeilijk inbeelden dat ik hier als enige een probleem mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het vandaag -als het meezit- even uitproberen voor je, dit is namelijk toch iets wat ik zelf ook wil :)