Toon posts:

Philips 9632 - blur bij snelle beelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen.
Ik ben pas in bezit van een philips lcd 9632 [dec 2007].
Wat mij opvalt is als ik een voetbal wedstijd zit te kijken en de bal wordt snel gespeelt dat dan de bal niet scherp wordt weergegeven hij wordt wazig.
Ik kijk digitale tv van upc.
Weet iemand hier een oplossing voor,heeft het misschien met de instelling te maken?
Ben wel benieuwd of nog meer mensen dit probleem herkennen.

mvrgr Johan

Verwijderd

Ik heb de topic titel even aangepast.

Over het probleem: het is een blijft een LCD scherm, dus het zal altijd wat wazig worden bij snelle beelden. Wat je kan proberen is een aantal beeld"verbeterings" technieken uitzetten, dit kan schelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord, ben al een poosje bezig met de instellingen maar krijg het nog niet voor elkaar.misschien heeft iemand sugesties?
Bij een 100hetz zou dit toch niet mogen.
Heb philips ook al gebelt zij zouden nog terug bellen?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12 08:14
heel veel mensen hebben hier last van, komt door LCD techniek.. ook 100hz maakt hier niets bij uit

you had me at EHLO

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-12 00:00

Kirpeknots

Wazzup!

Speel ook wat met "HD Natural motion". Het laag of uitzetten van deze functie wil nog wel eens helpen. Als je het uit zet dan gaat je scherm wel van de 100hz stand af. Dus laag zetten is verstandiger.

Verwijderd

Zet 100hz eens uit en HDNM op MAX. Dat deed het bij mij bij de 9603.

Verwijderd

heb zelf een sharp 46xl2e lcd gehad die ook bij voetbal blur gaf bij t snel spelen van de bal en ook bij panshots (camerabeweging) werd t beeld iets onscherper waardoor ik het vermoeiend vond om naar te kijken. heb dit scherm ingeruild vorr een plasma van Pioneer. Op dez tv is voetbal perfect, geen blur of wazig beeld bij panningshots of snelle ballen. De motionresolution van een plasma is superieur aan die van een lcd en is daarom meer geschikt om voetbal te kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Na heel veel weizigingen van de instellingen van de tv is het beeld er nog steeds niet beter op geworden.
Ik zou wel weer terug willen naar mijn oude firmware maar ik kan hem nergens vinden heeft iemand deze nog voor mij firmware q581e-0.64.14.6.
Of is het niet mogelijk om dit terug te zetten.
Het beeld is met de laaste firmware alleen maar minder geworden.
Of heeft iemand nog andere opties????

gr johan :'(

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:34

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Klinkt lullig, maar een ander scherm lijkt de beste oplossing. Je blijft met het LCD-probleem zitten. Sommige panelen hebben daar meer last van dan andere, en een redelijk beeld daarover kun je vinden op www.hdtvtest.co.uk, maar met een plasma heb je dit probleem minder.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12 10:24
Ik onderschrijf wat de meeste mensen hier zeggen, het is een probleem van de techniek LCD en dus niet op te lossen met firmware of instellingen.

Gelukkig heb je nu een reden om een plasma te kopen :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door iceme op 07-06-2008 21:01 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas moet ik het met de andere mensen eens zijn. Het komt eigenlijk niet door het lcd scherm maar door een combinatie elektronica en lcd scherm. De resolutie bij snelle bewegingen daalt omdat de elektronica het niet kan verwerken dus krijg je onscherp beeld. En dat was toch het grote voordeel van een lcd? O-)

Beste is gewoon ermee te leven of een plasma scherm te kopen. Hoe wreed het antwoord ook is :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
Chevy454 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:05:
Helaas moet ik het met de andere mensen eens zijn. Het komt eigenlijk niet door het lcd scherm maar door een combinatie elektronica en lcd scherm. De resolutie bij snelle bewegingen daalt omdat de elektronica het niet kan verwerken dus krijg je onscherp beeld. En dat was toch het grote voordeel van een lcd? O-)

Beste is gewoon ermee te leven of een plasma scherm te kopen. Hoe wreed het antwoord ook is :P
Waarom worden er juist met het EK voetbal en andere sportevenementen zoveel LCD TV's verkocht?
Veel sport activiteiten hebben snelle acties en zouden dus ongeschikt zijn om op een LCD weer te geven?

De oudere generaties LCD's zijn inderdaad traag en geven soms een vaag beeld, de nieuwe generatie zou daar geen last meer van moeten hebben.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:15:
De oudere generaties LCD's zijn inderdaad traag en geven soms een vaag beeld, de nieuwe generatie zou daar geen last meer van moeten hebben.
Bij de website van hdtv.co.uk hebben ze testen uitgevoerd over de effectieve beeldresolutie bij snelle bewegingen en daaruit bleek dat de resolutie bij de plasma schermen het hoogste is.
With [Motion Enhancer] engaged, the Sony KDL40X3500 maintained all 4 separate lines at a resolution of 550 when the test pattern from Chapter 31 of "FPD Benchmark Software For Professional" started scrolling horizontally at a speed of 6.5 ppf. There was no significant difference in motion resolution between the "Standard" and "High" settings, but it did drop to 300 when I switched [Motion Enhancer] "Off".

A similar result was obtained by Gary Merson, the US HDTV analyst who brought this test disc to my attention, when he reviewed the Sony XBR4 (US version of X3500). Although a motion resolution of 550 is still inferior compared to that regularly achieved by plasmas, I haven't seen any LCD television do better thus far.
Motion Resolution

Using Chapter 31 of the "FPD Benchmark Software For Professional" as our test pattern of choice, the Sony KDL40W4000 recorded a motion resolution of 300, which is what we'd expect from an LCD television not equipped with motion-compensated frame interpolation (MCFI) technology such as Motionflow 100Hz.
Motion Resolution

Using Chapter 31 of the "FPD Benchmark Software" as my reference test pattern, the Panasonic TH42PZ85B 1080p HDTV successfully resolved the maximum 1080 lines scrolling horizontally at a speed of 6.5 ppf (pixels per frame) as long as [Intelligent Frame Creation] was left off. Activating [Intelligent Frame Creation] caused motion resolution to drop to 950, presumably as a consequence of the micro-feathering.
HoppyF schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 21:15:
Waarom worden er juist met het EK voetbal en andere sportevenementen zoveel LCD TV's verkocht?
Graantje meepikken van de "hype". Er worden nu ook meer plasma's als normaal verkocht hoor. Mede omdat de LCD's uitverkocht zijn :+
Veel sport activiteiten hebben snelle acties en zouden dus ongeschikt zijn om op een LCD weer te geven?
Hangt ervanaf hoe goed jouw ogen zijn :+ Met de vergrijzing lijkt me dat eerder geen probleem :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1