Toon posts:

Beste Provider voor een huurlijn naar internet

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede leverancier van huurlijnen naar internet.... Ik heb nu een offerte bij UUnet aangevraagd voor een 2mbit lijn, dat is best wel duuuuuuur.......
iemand alternatieven?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Op maandag 19 februari 2001 14:08 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede leverancier van huurlijnen naar internet.... Ik heb nu een offerte bij UUnet aangevraagd voor een 2mbit lijn, dat is best wel duuuuuuur.......
iemand alternatieven?
het is ook DUUUUUUR ;) ERG duur zelfs, pine (www.pine.nl) doet 't ook, en van kpn direct ook.

Verwijderd

Vraagje, hoe duur is dit dan, ik ben er namelijk ook naar aan het kijken

• jep

jep

Op maandag 19 februari 2001 14:27 schreef evd het volgende:
Vraagje, hoe duur is dit dan, ik ben er namelijk ook naar aan het kijken
Ehm voor een afgeknepen 2 mbit lijn met onbeperkt* dataverkeer heb ik wel es zoiets van 16000 piek per maand horen vallen, shoot me if i'm wrong :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Kan goedkoper kan ik je vertellen. Belangrijkste factor is de afstand. Voor kale huur van de lijn bij KPN moet je op ergens tussen 1000 en 3 a 4000 rekenen, afhankelijk van de afstand. En dan nog dataverkeer erbij uiteraard.

Verwijderd

Hmmm als je echt intresse hebt in een 2 mbit lijn kan ik je zeker wel verder helpen mail me even naar dennis@tune-in.nl of dennis@ponne.nu want ik werk namelijk bij een bedrijf die dat ook aanbied en zeker goedkoper dan uu-net of kpn :)

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:25
wat zou zo'n thuislijntje bij jullie moeten kosten dan... (per km etc) En het niet gewoon hier zeggen maar "email me etc" is laf ;)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Jij hebt mij in je icq list staan je kan dan gewoon op dennis klikken en het vragen ;)

Ik zal meteen toevoegen dat ik niet zo maar kan zeggen wat het kost dat ligt aan veel omstandigheden dus er moet altijd een passende offerte worden uitgebreid. Kijk je kan bijvoorbeeld in lutjebroek zitten waar ons glasvezelnetwerk nog niet is, dan zal het duurder uit komen dan dat je direct op onze infra staat met je huis :)

Verwijderd

ah.. trueserver legt tegenwoordig ook door heel nederland glasvezel aan?
wat een bullshit zeg.. "onze infra"
:r :r :r

Verwijderd

Owh nee meneer chris weer :) Ach ja jij hoort weer te weinig.

Oeps en pardon ja door heel nederland zo nu en dan leer jij weleens wat. Wat rot trouwens dat jij je altijd met die kleine cisco routertjes moet bezighouden... ik vermeen een beetje zielige jaloezie te ruiken ... snik het komt wel goed met je hoor... >:) NOT

Verwijderd

wtf is chris?
maargoed.. ik durf te wedden dat jullie niet 1 glasvezel kabeltje in de grond hebben liggen in nederland... zelfs de glasvezel van ams-ix naar je gehuurde m20 is nog niet eens van jullie.. dus wat lul je nou..

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Blablablabla, je klinkt alsof je gruwelijk jaloers bent ...? What's up?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

Verwijderd

lutjebroek en geen glasvezdel wat een bullshit..... ik woon er 3 KM vandaan en ze hebben hier 2 jaar geleden in de hele gem,eente allemaal glasvezel in de grond gestopt... dus het lijkt me sterk dat ze daar niks hebben...

Verwijderd

:) weer die blablabla je lacht echt je ballen uit je broek met hem! Zoveel onzin heb ik nog nooit iemand horen zeggen. Waar hij werkt, ik heb gewoon medelijden met zijn baas. Nog nooit heb ik iemand zo gefrustreerd zien reageren op een topic vooral om dan met dingen te gooien over een leen M20, wat ten eerste nog geeneens dichtbij bij de waarheid komt. Dus blablabla een paar tipjes van mij als jij jezelf zo geweldig vind ga dan zelf een bedrijf starten en doe het beter en/of maak je baas wat blijer door te werken in plaats van onwaarheden op tweakers te posten.

Groetjes!

edit:
Amsix ligt 60 meter van de M20 vandaan en inderdaad die kabel is niet van ons maar geleverd door telecity en wij betalen daar telecity weer voor. Dus dat wou ik ff kwijt dat je toch wel een beetje gelijk hebt. Ennuh wat "LUL" jij dan? 8-) Owh en kom eens op kantoor langs bij ons dan kan je tien fibers aanraken die uit de grond komen zetten. Zoek ook eens iets uit voordat je begint te "LULlen"

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 18:57 schreef raywarez.com het volgende:
lutjebroek en geen glasvezdel wat een bullshit..... ik woon er 3 KM vandaan en ze hebben hier 2 jaar geleden in de hele gem,eente allemaal glasvezel in de grond gestopt... dus het lijkt me sterk dat ze daar niks hebben...
Ok mijn fout ik wist niet eens dat lutjesbroek bestond was als voorbeeld bedoeld! :)

Verwijderd

ok sorrie dat ik hapte maar ja het bestond echt dusse foutje van ons beide hehehehehe

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Op maandag 19 februari 2001 19:18 schreef wazzup2k het volgende:

[..]

Ok mijn fout ik wist niet eens dat lutjesbroek bestond was als voorbeeld bedoeld! :)
Haha, tja, net zoals Sony Playstation en Lutjebroek ... Maar het plaatsje bestaat echt idd.

Maar wat een commotie zeg om een fibretje wat gehuurd wordt van TeleCity, omdat je zelf geen fibre aan mag leggen.

Maareh, bla4x, misschien moet je's met de dudes van de AMS-IX gaan praten, misschien willen ze de 5e AMS-IX wel bij jullie komen plaatsen ... >:)

Modjes in action !!

-- © 2

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 16:25
waarom niet gelijk wat rootservers neerzetten en een 8 terrabyte wereldwijd internet knooppunt zou ik zeggen :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

hallo doe ff normaal allemaal,
Op maandag 19 februari 2001 14:08 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
iemand alternatieven?
dat was de vraag, mkay, ruzieen hebben we onzinforum.nl en icq voor :P

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 12:06

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 19 februari 2001 14:34 schreef j3p het volgende:

[..]

Ehm voor een afgeknepen 2 mbit lijn met onbeperkt* dataverkeer heb ik wel es zoiets van 16000 piek per maand horen vallen, shoot me if i'm wrong :)
das toch nix dat leg je toch ff zo neer op de toonbank >:)>:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• mavink
Om inderdaad weer even OT te gaan: huurlijnkosten hangen dus van 2 dingen af:
1) "kale" huur van de lijn
2) kosten voor dataverkeer e.d.

Het eerste hangt vooral af van hoe afgelegen jij woont (ofwel: heeft de KPN concurrentie in jouw stad, of niet) en de afstand waarover de lijn gaat lopen (zit je provider aan de overkant van de straat, of aan de andere kant van het land).

Het tweede gaat er vooral van afhangen wat voor eisen je aan de lijn stelt. Hoeveel dataverkeer ga je veroorzaken, vooral up- of downstream, wat voor beschikbaarheid wil je (99,8 99,9 99,99% etc). Kortom, vertel eens waar je woont en wat je er mee van plan bent. Dan komen er misschien wel wat aanbiedingen... Als je toevallig in de omgeving van Hengelo zit kan ik misschien wel wat voor je doen, en zo rond Amsterdam zal het zeker geen probleem zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Om jullie even uit de droom te helpen. Het bedrijf wat de huurlijn nodig heeft is gevestigd in het centrum van Dordrecht. Deze moeten 6900,- per maand dokken voor een lijn. Setup kosten zijn 8500,-

In ieder geval bedankt iedereen voor de tips.
:) :) :)

• mavink
Is dat in- of exclusief dataverkeer? Zo te zien inclusief, anders zijn jullie genaaid >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inclusief limietloos dataverkeer..... Dus ik kan 24/7 2mbit pompen.... Maar dit is maar een offerte hoor.... dit is niets vast....

• mavink
Klinkt wel redelijk zou ik zeggen. Maar je moet bij dit soort bedragen altijd meer offertes aanvragen, je zult versteld staan van de verschillen die je tegenkomt.

• jep

jep

Op dinsdag 20 februari 2001 02:20 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

das toch nix dat leg je toch ff zo neer op de toonbank >:)>:)
'doetu me dr daar maar 3 van :+'

Verwijderd

en welk bedrijf doet dat dan?

• jep

jep

PINE
UUnet
KPN
Pisnet geloof ik ook
en nog een aantal.

• Peerke
  • Niet online

Peerke

EuroNet levert ook, XS4all waarschijnlijk ook wel, en TrueServer levert ook Leased Lines.

Ja bla4x, TS levert ook Leased Lines.

Modjes in action !!

-- © 2

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 23:03 schreef j3p het volgende:
PINE
UUnet
KPN
Pisnet geloof ik ook
en nog een aantal.
Pisnet ???? Psinet bedoel je denk ik ;)

Verder heb je nog:
Telfort
Priority Telecom (UPC Zakelijk, stukken goedkoper als een UU-Net, alleen een slechte naam ;) )
Versatel
AT&T
Energis

Naja, kan er nog wel 10 hier neerzetten, maar kijk gewoon welke allemaal een connectie hebben met AMS-IX. Hiervan kan 25% je inmiddels internet leveren over een huurlijn.
De partijen voor de huurlijn zijn helaas wel beperkt (Kom je altijd uit bij een KPN of een UPC, omdat zij zo'n beetje de enigste partijen zijn die een schop in de grond mogen steken).
Als de afstand kort is kun je zelf de vezel nog laten leggen door het grondbedrijf op de hoek, alleen moet je dan zelf de verguningen e.d. aanvragen bij de gemeente. Dit is vooral lastig als het om meerdere gemeentes gaat.
Eentje die ik je zeker aan kan raden is versatel, deze kunnen gebruik maken van het glasnet van de NS. Hierdoor word de afstand ISP-POP -> aansluit adres in vele gevallen ingekort (en zo te zien volgens de site zitten ze of in dordrecht of om de hoek).

Ook bedrijven als UU-net en Priority inmiddels een bijna landelijk dekkend glasvezelnet, dus vaak is het veel goedkoper om bij hun je lijn aan te schaffen als bij een bedrijf als Pine, Treuserver, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens even rond gaan informeren allemaal... Zijn er bedrijven bij waar jullie echt slechte ervaringen mee hebben?

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
je zou ook eens een offerte kunnen aanvragen bij Telfort. Ze komen zelfs een glasvezelkabel bij je aanleggen :)

• Peerke
  • Niet online

Peerke

Je kan ook een duct laten vullen met glas, en die laten leggen van A naar B (kantoor naar elders), dan ben je niet meer afhankelijk van één enkele provider. Zoiets doet Priority bijvoorbeeld (Priority is de nieuwe naam van UPC).

Verder met Telfort persoonlijk zeer slechte ervaringen, zouden in juli 2000 een 2 Mbit glaslijn opleveren op Entrada te A'dam, is heden nog steeds niet opgeleverd.... KPN en UPC leveren ook niet op tijd, daar niet van, maar hun 'vertraging' is een a twee maanden...

Waar je ook rekening moet houden: Sommige partijen leveren ook de routers (die je nodig hebt), en bij anderen is dit weer exclusief. Voor een 2 Mbit lijn denk je al minimaal aan een Cisco 250x of 360x. En deze jongens zijn ook nog aardig geprijsd ... En je zal wat geheugen nodig hebben als je bijvoorbeeld een /26 of hoger door wilt laten routeren.

Modjes in action !!

-- © 2

• xantos
  • Niet online
De oplevertijd van Telfort moet je inderdaad met een korreltje zout nemen. Bij ons hebben ze zo'n 3 maanden te laat opgeleverd.

Ze waren echter ook afhankelijk van een heleboel externe partijen. Ook wilde het niet zo lukken met het aanvragen van vergunningen voor de graafwerkzaamheden.

Maar dat is natuurlijk geen excuus. De verbinding is echter perfect en vele malen goedkoper dan KPN.

Verwijderd

wa een bullshit verhaal!

snap er geen reet van (8>

• xantos
  • Niet online
da's pech hebben man..

• mavink
Dit is zo'n probleem dat je met iedere kabelboer tegen gaat komen. Ze spreken een levertijd af (meestal irritant lang, moet je denken aan maanden), en vervolgens kunnen ze ook nog niet op tijd leveren.

Dat is op zich geen probleem, maar er komt dan altijd zo'n excuus van "ja maar het is niet onze schuld, het ligt aan XXX". Waarbij XXX bijvoorbeeld "KPN", "de graafrechten", "vorst in de grond", etc kan zijn. Dat vind ik dus slecht: je kunt dan kennelijk geen goeie afspraken met je onderaannemers maken.

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

tsja,
vast geen adsl bij jou in de buurt...

• xantos
  • Niet online
en hoe stabiel is adsl en hoeveel dataverkeer mag je daarmee genereren? >:)

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 10:22 schreef Peerke het volgende:
Je kan ook een duct laten vullen met glas, en die laten leggen van A naar B (kantoor naar elders), dan ben je niet meer afhankelijk van één enkele provider. Zoiets doet Priority bijvoorbeeld (Priority is de nieuwe naam van UPC).

Verder met Telfort persoonlijk zeer slechte ervaringen, zouden in juli 2000 een 2 Mbit glaslijn opleveren op Entrada te A'dam, is heden nog steeds niet opgeleverd.... KPN en UPC leveren ook niet op tijd, daar niet van, maar hun 'vertraging' is een a twee maanden...

Waar je ook rekening moet houden: Sommige partijen leveren ook de routers (die je nodig hebt), en bij anderen is dit weer exclusief. Voor een 2 Mbit lijn denk je al minimaal aan een Cisco 250x of 360x. En deze jongens zijn ook nog aardig geprijsd ... En je zal wat geheugen nodig hebben als je bijvoorbeeld een /26 of hoger door wilt laten routeren.
Priority = UPC zakelijk en niet een nieuwe naam

Opleveringen in randstad is voor alle telco's klote op dit moment. Voor een 2 Mbit lijn van A'dam -> Eindhoven en R'dam -> Eindhoven hebben we bij zowel Priority als KPN tijden horen vallen van 9-12 maanden......
Eindhoven -> Groningen kan in 2 maanden in de lucht zijn |:(

Owja, een aanschaf van een Cisco 25xx router weegt niet op tegen de totale kosten van een 2 Mbit verbinding. Mensen die 2 Mbit naar internet willen (met bijbehorende bandbreedte) kunnen die 2500 echt wel betalen... 3000 - 4000 piek per aansluitzijde eenmalig weegt niet op tegen de duizende guldens die zo'n lijn kaal al kost, daar komt dan nog eens de gebruikte bandbreedte bovenop....
Tevens is een 2500 snel genoeg voor 2 Mbit internet verkeer.....

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 21:44 schreef blablablabla het volgende:
en welk bedrijf doet dat dan?
:Z ik krijg slaap van die blablablabla....
Pagina: 1