Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[WinXP Pro SP3] Code10 : Dit apparaat start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Maxdata pc, type FAVORIT 3000 | M12. Deze heb ik opnieuw geinstalleerd met Windows XP Prof. SP2, daarna SP3 geinstalleerd en een aantal drivers. Alle drivers installeren netjes, maar de geluids-/ audiokaart van Realtek krijg ik niet aan de praat, ik krijg de welbekende melding: Code10 : Dit apparaat start niet. In de pc zit een Asus moederbord ASUS P5LD2-VM /S.

Wat ik dus geprobeerd hebt:
  • Het stuurprogramma gedeinstalleerd, pc opnieuw opgestart, audiokaart zichzelf laten installeren.
  • Het stuurprogramma laten installeren via Windows Update.
  • De nieuwste Realtek driver (voor zover ik weet) van de website gedownload en geinstalleerd.
  • De originele driver van de Maxdata pc gedownload en geinstalleerd.
  • Op Google verschillende dingen opgezocht en uitgeprobeerd.
  • Etc.
Dit allemaal zonder resultaat.

Wat voor dingen kan ik nog proberen om het probleem op te lossen? Kan ik een IRQ veranderen? Of dat juist niet doen?

@moderator: zit ik in het juiste topic, of moet ik in de hardware categorie posten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 11:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Wilde het apparaat wel werken in Service Pack 2 ?

En weet je zeker dat je, nadat je die maxdata driver had geïnstalleerd, ook echt die driver gebruikte ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels een hele hoop wijzer, en het probleem is opgelost. Ik had de drivers van de Maxdata site gedownload, gekozen voor Business PC's, toen het moederbord geselecteerd en de sounddriver gedownload en geinstalleerd. Dat ging zonder succes. Heb daarna dus de drivercd van Maxdata site gedownload, van alles geprobeerd, zonder succes.

Toen heb ik gedaan, wat ik eigenlijk als eerste zou moeten doen. Naar de Asus site gegaan, en daar de nieuwste drivers voor het moederbord gedownload. Het werkte gelijk.......

Wat kan een mens soms naief zijn..... maar het is natuurlijk ook ongezond dat Maxdate geen goede drivers op hun website zet.

Offtopic:Ik vind de website van Maxdata qua drivers downloaden etc niet gemakkelijk werken, ik denk dat HP het downloaden van drivers, software, en handleidingen het ongeveer het beste voor elkaar heeft.