[HTML / CSS] Menu + Submenu Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Geachte mede tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met een site, en loop nu tegen een probleem aan.
Mijn probleem is dat ik een menu probeer te maken, met submenus. De structuur ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://conversionnews.com/menu.jpg

Zoals je bij articles ziet, is die actief en heeft een background image. Nu wil ik dat bij het submenu ook hebben, maar ik krijg dit niet werkend op een nette manier. Het is wel gelukt via een verschrikkelijke omweg, maar dat is niet echt de bedoeling.

De manier zoals het nu gaat is als volgt:
Pagina's worden geladen door middel van een $_GET in php. Aan de hand van deze get waarde worden er achtergrond images ingesteld voor de divjes, bijvoorbeeld wanneer $_GET = articles_create dan wordt articles actie. en create actief.

Ik heb al gegoogled maar werd er weinig wijzer van, dus ik vroeg me af of iemand hier een suggestie had?

Maak dan ook een TR aan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 26-05-2008 11:24 . Reden: Topic Titel niet goed. ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat is nu precies het probleem dan? Je weet welke pagina is opgevraagd, dus je kunt toch middels PHP een andere style toekennen aan de actieve pagina? :? Dat lukt je voor het hoofdmenu-item, waarom dan niet voor het submenu?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-11 10:51
Het probleem is dat ik dit niet netjes vind en het met html / css en eventueel javascript wil doen.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Verwijderd

Ik zou met PHP ook een andere style toekennen. Anderzijds is AJAX (asynchroon http_request naar de server via Javascript) juist bedoeld om met nieuw verkregen informatie dynamisch (met Javascript!) in te vullen.
Ik zou liefgevraagd wel een dom voorbeeldje online willen gooien van mn thuis-pc.
Veel succes :)