Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel data vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, kan iemand me met het volgende helpen:

Ik wil in Excel 3 werkmappen met data met elkaar vergelijken. De vergelijking moet echter gebasseerd worden op de tijd. In elke werkmap staan dezelfde soort gegevens. Een daarvan is de tijd waarop het gegeven is geregistreerd. Nu moet in de 4e werkmap de gegevens met de tijd van de eerste record uit de eerst werkmap geregistreerd worden en ook uit de andere twee werkmappen de record er bij gezocht worden die het meest bij de tijd ligt van de eerst record. Deze moet dan geplaats worden bij het record in de 4e werkmap. En dit gebasseerd op seconden!!!

Ik kom er echt niet uit, wie kan me helpen?

Gr
me

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 11:07 ]

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Klinkt als een "verticaal zoeken" actie. Hierbij heb je twee dataverzamelingen. In beide zit tenminste 1 kolom die gelijk is (hier geloof ik de tijd). Je voegt in de eerste dataverzameling een kolom toe. Daar geef je een verticaal zoeken statement. Zoekvariabele is de cel met de tijd. Je verwijst naar de 2e dataverzameling en daarin geef je aan dat de kolom met de juiste data moet worden weergegeven.

Ik geloof dat dit is wat je zoekt. Voorbeeldje: =VERT.ZOEKEN(B4;Blad1!A:C;3;ONWAAR)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar de tijd die loopt niet gelijk op, er kan zelfs 5 a 10 min verschil inzitten. Dan moet de dichstbijzijnde tijd uit de andere werkmappen gepakt worden en in de 4e (zelf aangemaakte) geplaatst worden.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:23:
Ja, maar de tijd die loopt niet gelijk op, er kan zelfs 5 a 10 min verschil inzitten. Dan moet de dichstbijzijnde tijd uit de andere werkmappen gepakt worden en in de 4e (zelf aangemaakte) geplaatst worden.
Poeh.. meest dichtbijzijnde tijd? Je zou de "benaderen" op waar kunnen zetten ipv onwaar, maar zo betrouwbaar lijkt die functie mij niet..

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Neej ik krijg dat met verticaal zoeken niet aan de praat.
Wie heeft er nog een ander idee?

Verwijderd

Topicstarter
Weet misschien iemand een formule om tussenwaardes te berekenen? VB: heb in een kolom 2 getallen 5 en 10. Tussen deze twee staan 4 rijen open, nu moet ik snel de waarde van deze kunnen invoeren, weet iemand er een formule voor? Maar wel zo dat het ook lukt met 2000 rijen?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je hebt dus:
A
15
2
3
4
5
610

Wil je dan op die blanke posities allemaal 5, allemaal 7.5, of 6,7,8,9?

Allemaal 5 is simpel:
Selecteer kolom A;
Edit->GoTo->Special; selecteer "blank"; ok. Dan typ je "=A1" [ctrl-enter]

Met interpolatie 6,7,8,9 in de lege cellen invullen:
Gebruik Tools->Options->Iteration, Maximum iteration 100, maximum change 0. Dan dezelfde procedure als bij A maar met formule "=(A1+A3)/2". Kan even duren bij veel formules en heeft daarom zo zijn nadelen...
[Misschien dat ik daarom niets vond op trefwoorden als Excel, fill, blank, empty, cells, interpolation.]

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1