Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Type bekabeling voor in auto

Pagina: 1
Acties:

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
In mijn vrije tijd knap ik een oldtimer op. Door vorige eigenaren is er veel geprutst aan de elektronica, en met namen aan kabels. Denk aan het gebruik van kroonsteenblokjes, plakband en loshangende draden.

Nu wil ik het gros van de kabels gaan vernieuwen en ben daarom op zoek naar een adres waar ik dit soort kabels kan kopen. Ik weet echter niet precies wat ik nodig heb en waar ik dit kan krijgen. Na wat rondzoeken lees ik dat het beste is VDS kabel met een kern van 0,75mm te gebruiken. Dit lijkt me ook wel genoeg voor de lampjes/schakelaars waar het voornamelijk voor wordt gebruikt.

Het blijkt alleen lastig om dit soort draad te vinden bij online winkels (conrad, allekabels.nl). Zeker als het gaat om diverse kleuren. Heeft iemand suggesties?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Farnell heeft het vast wel, vanaf 50E kun je daar als particulier ook gewoon bestellen :).
Anders mischien een garage-winkel online oid?

• GenetiX
Boudewijn schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:22:
Farnell heeft het vast wel, vanaf 50E kun je daar als particulier ook gewoon bestellen :).
Anders mischien een garage-winkel online oid?
Het gaat nog vrij prijzig worden als ik het zo zie. 19 euro voor een 25 meter rolletje en dan geeneens flexibel koper..

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klopt, maar je wil ook gewoon vrij veel koper (lengte * oppervlakte he).
Koper is duur ;).

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:13

Sosabowski

nerd

GenetiX schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:20:
In mijn vrije tijd knap ik een oldtimer op. Door vorige eigenaren is er veel geprutst aan de elektronica, en met namen aan kabels. Denk aan het gebruik van kroonsteenblokjes, plakband en loshangende draden.

Nu wil ik het gros van de kabels gaan vernieuwen en ben daarom op zoek naar een adres waar ik dit soort kabels kan kopen. Ik weet echter niet precies wat ik nodig heb en waar ik dit kan krijgen. Na wat rondzoeken lees ik dat het beste is VDS kabel met een kern van 0,75mm te gebruiken. Dit lijkt me ook wel genoeg voor de lampjes/schakelaars waar het voornamelijk voor wordt gebruikt.

Het blijkt alleen lastig om dit soort draad te vinden bij online winkels (conrad, allekabels.nl). Zeker als het gaat om diverse kleuren. Heeft iemand suggesties?
Geen idee wat voor oldtimer je hebt. Die van mij is bijvoorbeeld 6 Volt. Dan moet je dikkere kabels nemen dan standaard 12 volt kabeltjes.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat sowieso, dan gaat er 2x meer stroom lopen.

Maar voor binnenlampjes lijkt me dat niet echt nodig?

• GenetiX
IorGie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Geen idee wat voor oldtimer je hebt. Die van mij is bijvoorbeeld 6 Volt. Dan moet je dikkere kabels nemen dan standaard 12 volt kabeltjes.
Het is een Volvo Amazon uit '64 op 12 volt, dus 0,75 of 1 mm2 voor wat basis taken lijkt me toch voldoende?

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Basistaken wel ja maar voor achterruitverwarming of een dikke ventilator ergens zou ik wat dikkers nemen. Het is best een crime om losse bekabeling te vinden voor auto's. Zeker in rare kleuren: blauw met oranje streep of een dikkere groene met rode streep bijvoorbeeld en dat had ik nodig als je tenminste de orriginele kleuren van het schema wil aanhouden. De goede stekkers vinden die je zelf kan solderen is ook al niet gemakkelijk.

Die complete maar behoorlijk dure kabelboom bleek na die zoektocht iig best mee te vallen qua prijs. Vele korte stukjes draad is duur en als je alles vervangt door een kleur geeft dat later veel narigheid.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:44
Kun je niet naar de autosloop? En daar goed draad halen uit een sloopauto? Vaak mag je wel even op pad met wat gereedschap geloof ik.

Verwijderd

Koop een 50 aderige kabel, dan heb je meteen allemaal kleurringen op de kabels. Worden relatief veel gebruikt op machines. Isolatie eraf en je hebt 50 losse draden.
Pagina: 1