Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP+SP3]Updates werken niet meer na SP3

Pagina: 1
Acties:

• ThaSorcerer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:55
Ik heb wel een vaag probleem, kwam de oplossing niet tegen in andere topics:

Na installatie van SP3 ziet mijn PC nog wel Automatische Updates, hij download ze ook prima, maar installeren doet hij niet. Krijg iedere keer de melding dat de volgende "bla-bla-bla" updates (zowel office2007 als XP) updates niet geinstalleerd konden worden.

Ook bij uitschakelen van mn pc probeert hij de (op dit moment) 9 updates te installen, maar hij geeft het na het proberen van 1 op.

Ook via de update site van Microsoft.com wil hij ze niet installeren.

Alvast bedankt voor de hulp!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

In je Event Viewer kijken op welke update hij vast loopt en welke error code er mee gegeven wordt.

Daarmee moet je er wel uit komen :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

@ThaSorcerer
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, dat na het installeren van SP3 op Windows XP de Microsoft Updates zich niet meer konden installeren.

Oplossing die mij geholpen heeft: Download Cleanup & Repair hier, installeer het programma en laat het 'runnen'. Je machine moet daarna rebooten en waarschijnlijk kunnen je updates dan ook weer geinstalleerd worden (doe dit via de Microsoft Update site, want je updates moeten opnieuw gedownload worden). Het gebruik van het programma is natuurlijk wel op eigen risico!

Ik gebruik Cleanup & Repair regelmatig bij updateproblemen, het heeft me tot nu toe altijd geholpen.

Succes :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 11:08 ]

• ThaSorcerer
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:55
Thanx Arend, worked like a charme!

Verwijderd

Ik ondervind momenteel hetzelfde probleem, nadat ik vandaag een clean install van mijn legale windows xp professional sp2 heb uitgevoerd. Netjes via windows update de nodige updates binnengehaald. Daar wordt je duidelijk gemaakt dat sp3 al veel fixes bevat en je die dus eerst moet downloaden voordat je de rest van de updates kan downloaden. Daarna werkt de rest van de updates van windows update niet meer. Downloaden van de updates gaat prima, maar ik krijg de melding; de volgende updates kunnen niet worden geinstalleerd. De link naar Cleanup & Repair is dood en geeft de melding service unavailable. Via google kon ik het programmatje ook niet vinden. Misschien nog iemand met een andere oplossing, het lijkt mij namelijk een windows installer probleem. Bij voorbaat dank.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
Krijg je toevallig ook dit schermpje Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2e1gjrm.jpg,

waarbij de hele zaak vastloopt?

[ Voor 16% gewijzigd door passer op 02-06-2008 10:11 ]

Verwijderd

Nee, ik krijg gewoon het windows update schermpje en de melding dat de volgende onderdelen niet geinstalleerd konden worden. Geen vastlopers.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:26:
Ik ondervind momenteel hetzelfde probleem, nadat ik vandaag een clean install van mijn legale windows xp professional sp2 heb uitgevoerd. Netjes via windows update de nodige updates binnengehaald. Daar wordt je duidelijk gemaakt dat sp3 al veel fixes bevat en je die dus eerst moet downloaden voordat je de rest van de updates kan downloaden. Daarna werkt de rest van de updates van windows update niet meer. Downloaden van de updates gaat prima, maar ik krijg de melding; de volgende updates kunnen niet worden geinstalleerd. De link naar Cleanup & Repair is dood en geeft de melding service unavailable. Via google kon ik het programmatje ook niet vinden. Misschien nog iemand met een andere oplossing, het lijkt mij namelijk een windows installer probleem. Bij voorbaat dank.
Je kunt de voor WU benodigde dll-files ook handmatig opnieuw proberen te registreren, of via batchfile zoals deze.

Verwijderd

Zou je me kunnen uitleggen hoe dat precies moet, want ik snap het niet helemaal. Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:26:
[....] De link naar Cleanup & Repair is dood en geeft de melding service unavailable. Via google kon ik het programmatje ook niet vinden.[...]
Download Cleanup & Repair hier en probeer het nog eens. De website van PCstress.net is inderdaad unavailable.

Verwijderd

Duizendmaal dank, windows update werkt weer :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:39:
Duizendmaal dank, windows update werkt weer :).
Kun je ook aangeven wat je oplossing was? Dan kunnen andere gebruikers daar weer profijt van hebben. :*)

Verwijderd

Allereerst heb ik windows weer opnieuw geinstalleerd, dus clean install. Dan in plaats van de de sp3 update van windows update, de sp3 voor it professionals gedownload (iets meer dan 300MB). Waarschijnlijk maakt dat weinig uit, maar goed. Daarna werkten de updates dus wel. Toen wilde windowsdefender echter niet updaten en wilde windows live (waaronder messenger) niet installeren. Toen heb ik dus cleanup.exe laten lopen en waren de problemen gefixed :D.

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Hier hetzelfde probleem.
Na Service Pack 3 werkte mijn updates niet meer.

Cleanup and Repair maakt naar mijn mening iets te agressief schoon.
Bij mij werden er ook installatiebestanden weggegooid.

Ik heb een systeem herstel uitgevoerd en later weer Cleanup and Repair geprobeerd, nu met andere instellingen. Weer ging het niet goed. Misschien ligt het aan mijn onkunde, maar ik had geen vertrouwen meer in dit programma.

Na een beetje google-en kwam ik erachter dat mijn probleem simpel was op te lossen door wups2.dll te registreren.
Heel simpel via Start --> Uitvoeren!
Google maar eens op wups2.dll

Bij mij werkt alles weer naar behoren. d:)b
Pagina: 1