Toon posts:

Inline achtergrondafbeelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien een wat moeilijke vraag. Ik werk met een website waar ik de layout niet zelf kan bepalen. Ik kan inloggen en dan alleen een stukje tekst plaatsen in de body. Nu wil ik graag een achtergrond afbeelding plaatsen. Normaliter plaats je die info in tussen de <body] tags, maar dat kan ik nu dus niet.

Weet iemand hoe je een achtergrondafbeelding inline kunt plaatsen zodat dat toch werkt. Ik kom er niet uit, en ik vermoed ook dat de editor die hier gebruikt wordt niet geheel goed met de <p] tags omgaat.

Dit heb ik na een boel gezoek en gehannes ontdekt, maar het werkt niet.
code:
1
<p style="background: /images/stories/rowans/rowans/achtergrond.jpg; height: 300px; width: 200px;"></p>

Zit hier een fout in, werkt het in totaal niet, of wat is er anders mis mee? Of is er een beter idee? Ik heb btw wel de mogelijkheid een stijlblad op te slaan.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

code:
1
2
3
4
5
<style type="text/css">
body {
   background-image: url(/images/stories/rowans/rowans/achtergrond.jpg);
}
</style>

Gewoon in je body gooien? Zou gewoon moeten werken toch? Of bedoel je dat niet?

En wat betreft je voorbeeld, zoek eens op hoe de background property werkt en je bent al een heel eind ;) (google: "css background" et voila)

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 26-05-2008 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit het hem nou net in. Gewoon in de body gooien, kan ik dus niet. Er is een standaard layout voor alle geplaatste pagina's op de site. Ik wil niet de hele site op de kop gooien om op 1 pagina een achtergrond te plaatsen. De normale layout ligt vast in een stylesheet, die ik niet zelf kan beheren. Het moet inline. Ik heb verschillende voorbeelden gezien dat het kan, maar net iets anders.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hoeft alleen die code van Bosmonster over te nemen, die kun je neerzetten waar je wil? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ Ha, je hebt me toch de oplossing gegeven. Dank daarvoor. Url fout. Het wordt nu:
code:
1
<p style="background: url(/images/stories/rowans/rowans/achtergrond.jpg); height: 300px; width: 200px;"></p>

Ik denk dat ik een voorbeeldje fout geintepreteerd heb. Hij werkt. Dank

Nu nog fixen.....

Er wordt een combinatie van 2 editors gebruikt op de site. Die combinatie heeft problemen met sommige combinaties. Het bovenstaande voorbeeld transformeert in een
code:
1
<style>&nbsp;</style>

na het opslaan :? of verdwijnt helemaal

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 09:20 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euhm, correct me if I'm wrong, maar de <style>-tag mag alleen maar in je <head> en niet in je <body>? Aangenomen dat de TS een variant van HTML probeert te maken :+

Verwijderd

Topicstarter
Precies, Daarom verdwijnt deze tekst ook steeds. Ik kan wel de html aanpassen, maar dat is een ascii-editor in een wysiwyg-editor voor de pagina. Daarom kan ik alleen datgene aanpassen dat in de body zit, maar niet de body zelf. Als de wysiwyg-editor de code niet kent, gaat het feest niet door.

Verwijderd

dan pak je toch een andere editor....

@Osiris: correct, maar vziw werkt een <style> in de body in alle browsers.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Osiris schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:17:
Euhm, correct me if I'm wrong, maar de <style>-tag mag alleen maar in je <head> en niet in je <body>? Aangenomen dat de TS een variant van HTML probeert te maken :+
De TS vroeg niet om nette HTML, de TS vroeg om een oplossing voor zijn probleem, en dat kan in dit geval alleen met een minder nette variant op HTML, voor zover ik zie. :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
-NMe- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:45:
[...]

De TS vroeg niet om nette HTML, de TS vroeg om een oplossing voor zijn probleem, en dat kan in dit geval alleen met een minder nette variant op HTML, voor zover ik zie. :)
Welnee, een <script> kan namelijk wel in de body. Sure, dan zit je weer met javascript en ditto non-javascript-enabled (al dan niet keuze van de gebruiker) browsers, maar het is iig wel valid HTML.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Liever niet-validerende HTML-code die in het overgrote deel van de browsers (zo niet alle) werkt, dan een Javascriptoplossing IMO. :)

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:12

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Dus even voor de duidelijkheid, je voert het volgende in;

code:
1
<p style="background: url(/images/stories/rowans/rowans/achtergrond.jpg); height: 300px; width: 200px;"></p>

en dat komt eruit als;

code:
1
<style>&nbsp;</style>

?

Dan heb je idd goede kans dat die editor de boel stript en niet toegestane (html)code verwijdert, doe je weinig aan. Wel raar dat ie van een <p></p> dan opeens een <style></style> maakt. Of heb je nu ook nog <style> tags om die paragraph <p> staan?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

crisp

Devver

Pixelated

-NMe- schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:48:
Liever niet-validerende HTML-code die in het overgrote deel van de browsers (zo niet alle) werkt, dan een Javascriptoplossing IMO. :)
In HTML5 wordt wel voorzien in in-content styleblokken dmv het scoped attribuut: http://www.whatwg.org/spe...-document.html#the-style0 ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Pendaco schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:30:
Dus even voor de duidelijkheid, je voert het volgende in;

code:
1

en dat komt eruit als;

code:
1
<style>&nbsp;</style>

?

Dan heb je idd goede kans dat die editor de boel stript en niet toegestane (html)code verwijdert, doe je weinig aan. Wel raar dat ie van een <p></p> dan opeens een <style></style> maakt. Of heb je nu ook nog <style> tags om die paragraph <p> staan?
eeuh, nee, niet precies, Alles tussen <style></style> tags wordt gereduceerd naar &nBsp;, tussen <p></p> kan ik alleen plain text kwijt en ik ben genoodzaakt het verhaal tussen <div></div> tags te plaatsen.
Het probleem is nu alleen nog, dat de body een afzonderlijk frame is, met een vaste breedte van 542px. Wanneer ik deze achtergrond plaats, gaat de editor ervan uit dat de positie in dit frame bedoeld wordt, terwijl de positie na het opslaan wordt gerekend op de hele pagina. |:( |:( Zo kom ik behoorlijk in de problemen, omdat deze achtergrond gefixed moet worden en dan strak langs de rechterborder van het frame moet zitten. Bij verschillende resoluties valt de achtergrond dan buiten het frame, of midden in de tekst.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Osiris schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:17:
Ach, soms moet je creatief zijn als een systeem je ongewenste beperkingen oplegt ;) Als het maar werkt is dan vaak het devies.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 26-05-2008 14:51 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:12

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Aah ke dus die <p style=""></p> werkt wel gewoon?

Kun je met 'background-position' die achtergrond niet bijstellen dan?
(voorbeeld; background-position:1px 1px;)
Pagina: 1