Hoe kan dat nou?!?! Ik kwam erachter omdat ik met Sisoft Sandra met de benchmark maar op 10,000 kwam en met me nieuwe CPU op 12,000....en een vriend die exact dezelfde schijf heeft komt op 19,000 !! Toen vroeg hij ook of ik DMA wel aangeschakeld had maar die optie heb ik nieteens in de device properties! Nou maakte ik me daar nooit zo druk om omdat ik dacht dat dat wel automatisch aan zou staan ofzo aangezien hij een SCSI controller onder die devices neerzet (die toch nodig is om van dat UDMA66 gebruik te maken?!)...en dacht dus dat hij het misschien als een soort SCSI apparaat zou zien waarbij dus nooit DMA aangevinkt kan worden. Maar blijkbaar moet ik dus wel zien dat ik die DMA aan kan vinken...maar hoe komt het nou dat die optie helemaal niet in mijn properties zit?! Iemand enig idee??
Mijn systeem: Abit BE6, HPT366 heet die controller die hij onder de devices zet, IBM DTLA 307030. Bij mijn tweede schijf, 5400 rpm Maxtor, kan ik ook geen DMA aanvinken, staat er gewoon niet tussen, zelfs niet in het grijs als je begrijpt wat ik bedoel.
Mijn systeem: Abit BE6, HPT366 heet die controller die hij onder de devices zet, IBM DTLA 307030. Bij mijn tweede schijf, 5400 rpm Maxtor, kan ik ook geen DMA aanvinken, staat er gewoon niet tussen, zelfs niet in het grijs als je begrijpt wat ik bedoel.
), en bij mij (Win2000) staat er in de device manager in het 'DTLA-307030 Properties' venster ook nergens een optie om DMA aan te vinken. (Wel 'Write cache', die met je dus aanzetten! scheelt ook erg veel)
)