• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:01
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met de Q9450 erin. Ik heb alles, behalve een mogelijke koeler voor mijn cpu.

Nou is dus de vraag is er een andere koeler nodig voor die Q9450, want ik zit eigenlijk al over mijn persoonlijke budget heen. Ik heb ook al lopen zoeken, maar daaruit heb ik niet echt veel nuttige info kunnen halen. Als er dan toch een andere koeling op moet welke zou er dan op kunnen.

Ik ben niet van plan om te gaan overklokken en indien het handig is om te weten ik wil de P182 als kast gaan gebruiken zonder extra fans.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je al gezocht hebt, welke heb je dan naar gekeken? Als je niet wilt overklokken, dan is de stockkoeler vaak al goed genoeg. Of een Arctic Freezer 7 Pro, die is maar iets van 15 euro.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Aionios
Ik heb een beetje rond gekeken, gezocht op Q9450, met evt cooling, stock cooler etc maar dan kwam ik meestal op overclock fora uit en die gebruiken standaard al niet de stock cooler en zeggen dat de stock cooler niet zo goed is, maarja dat zal dus waarschijnlijk voor Overklokken zijn.
Andere dingen die ik vond waren reviews, maar daar gebruikte ze ook andere coolers.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ralfvanw schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:40:
Ik heb een beetje rond gekeken, gezocht op Q9450, met evt cooling, stock cooler etc maar dan kwam ik meestal op overclock fora uit en die gebruiken standaard al niet de stock cooler en zeggen dat de stock cooler niet zo goed is, maarja dat zal dus waarschijnlijk voor Overklokken zijn.
Andere dingen die ik vond waren reviews, maar daar gebruikte ze ook andere coolers.
Je moet gewoon naar socket 775 koelers kijken. De Q9450 is nog relatief nieuw, dus zul je er niet zoveel over vinden. Maar er is genoeg over vergelijkbare processoren/koelers te vinden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Aionios
okay, ik denk zelf dat ik dan een koeler van Arctic neem, want ik wil niet dat ik mijn cpu mol doordat hij te warm word.
Better safe then sorry.....
zullen we maar zeggen dan.
iig al bedankt voor snelle antwoord.

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Haal gewoon die Artic Freezer 7 Pro deze voldoet voor mijn E6600 voldoende.
Die Q9450 is 45nm en niet zo'n heethoofd dus deze koeler moet voldoen.
Ik ga binnenkort ook over op de Q9450 en zal deze koeler wederom gaan gebruiken (wel een nieuwe dan).

• Cota
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 02:00
Ralfvanw schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:32:
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen met de Q9450 erin. Ik heb alles, behalve een mogelijke koeler voor mijn cpu.

Nou is dus de vraag is er een andere koeler nodig voor die Q9450, want ik zit eigenlijk al over mijn persoonlijke budget heen. Ik heb ook al lopen zoeken, maar daaruit heb ik niet echt veel nuttige info kunnen halen. Als er dan toch een andere koeling op moet welke zou er dan op kunnen.

Ik ben niet van plan om te gaan overklokken en indien het handig is om te weten ik wil de P182 als kast gaan gebruiken zonder extra fans.
Ikzelf heb de Thermalright SI-128:

http://www.thermalright.c...yMywxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Ben ik erg tevreden over, houdt mijn fx-60 (90 nanometer) op 55 C full load bij een TDP van +/- 140 watt (3.01 Ghz, 1,42 V). Bijkomend voordeel van deze koeler is dat hij ook je moederbord meekoeld (mosfet, northbridge) en dat scheelt al gauw weer een graadje of 5C 8)
Het is één van de beste luchtkoelers, je moet echter wel zelf een 12 cm fan erbij kopen met een hoge cfm waarde, zodat de heatsink de warmte snel af kan voeren.

I5 12600KF | CM Hyper 212 BE | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 CL16 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW ACX 3.0 | Samsung 860 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 2TB | WD20EZRX 2TB | Antec P280 | Seasonic G-series 550 Watt PCGH

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
Ralfvanw schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:45:
okay, ik denk zelf dat ik dan een koeler van Arctic neem, want ik wil niet dat ik mijn cpu mol doordat hij te warm word.
Better safe then sorry.....
zullen we maar zeggen dan.
iig al bedankt voor snelle antwoord.
Een intel cpu throttled zichzelf terug wanneer deze kritische tempraturen bereikt (100°C?) hem Mollen zul je dus niet zo snel. De Yorks kunnen ook prima mee met een Stock cooler mits je dus niet gaat overclocken.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 05:46

link_mario

Ofwa?

Als je, zoals je zelf aangeeft, al over je budget heenzit zou ik gewoon voor stock gaan. Als je niet gaat overclocken moet dat zeker geen probleem zijn, die koeler zal er niet voor niks bij zitten.

En is het niet raadzaam een casefan in je kast te hangen? Anders word het waarschijnlijk wel lastig met welke CPU koeler dan ook omdat de warmte je kast niet uit kan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie de reacties hierboven. Verder horen dit soort vragen meer thuis in het OC forum. Echter vanwege de geringe meerwaarde verplaats ik hem niet en doe hem hier op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.