Toon posts:

[Voltage] E8400 + Asus P5KC (P35 chipset)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hela,

Ik heb nieuwe spulletjes binnen en ben aan het overklokken geslagen... De spulletjes:
  • CPU: Core2Duo E8400[br] MOBO: Asus P5KC[br] HSF: Scythe Mugen SCINF-1000
Dit hangt samen met 2 HDD's, een DVD/RW drive, 8800GTS, Soundblaster Audigy SE en 4x1 GB DDR II geheugen aan een "Cooler Master Realpower 450W".

Nou haal ik vrij gemakkelijk de 3.6Ghz met een FSB van 400 mem/fsb 1:1. M'n geheugen gaat ook niet veel sneller (cheape Elixer troep cas 5-5-5-18 @ 400Mhz) maar nieuw geheugen is onderweg uit de webshop :)

In voorbereiding op mijn vervolgoverkloks dacht ik dat ik alvast wat met de Vcore van de CPU zou kunnen gaan spelen om te kijken wat mogelijk zou zijn. Na wat googlen kwam ik erachter dat E8400's klaarblijkelijk soms verschillende Vcores hebben per patch.

Mijn Vcore idle en onder load is hetzelfde, ik heb throtteling uit gezet:

Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/2007/7/5/1241926/vcore.JPG

1.2250V dus. Cool, ik denk, ik ga 1 stapje omhoog naar 1.3750 (laagste volgende Vcore in me bios)

Boot me pc direct niet meer 8)7 Na een bios reset meteen wel weer.. Het enige dat ik veranderd had was de vCore van Auto naar 1 waarde hoger dan wat je in CPUz ziet...

Nou heb ik nog andere voltage-settings beschikbaar, zoals die van m'n PLL (clockgenerator geloof ik), m'n RAM en m'n Northbridge.

Kan het zijn dat het voltage op de processor in verhouding met bijvoorbeeld de PLL of de northbridge te hoog was? Of heb ik gewoon pech en gaat mijne niet hoger dan de default Vcore?

edit:
Info vergeten: Ik lees op google wel het een en ander over O/C probs met de P5KC, maar dat is voornamelijk FSB/RAM Mhz gezever. Over de Vcore verhoging lees ik nergens iets negatiefs, vandaar ook m'n vraag hier

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 23:22 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Probeer eerst eens een nieuwere BIOS erop te zetten, als er een nieuwere beschikbaar is. Misschien dat het een insectje is.

Ik dacht dat Asus zelf ook een overclock brouwsel had gefabriceerd, kun je daar wel andere voltages kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
Bitage schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:20:
Probeer eerst eens een nieuwere BIOS erop te zetten, als er een nieuwere beschikbaar is. Misschien dat het een insectje is.

Ik dacht dat Asus zelf ook een overclock brouwsel had gefabriceerd, kun je daar wel andere voltages kiezen?
Ik heb de nieuwste bios er al op staan, er zat namelijk een insect dat geen E8400 kon identificeren :P

Verder wil ik eigenlijk alleen vanuit de bios OC'en. Als ie namelijk nieteens wil posten op bep settings wil ik die liever ook niet in Windows proberen ;) Post lijkt me toch een minimale eerste vereiste :P Ben misschien een beetje stellig but thats me...

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:13:

1.2250V dus. Cool, ik denk, ik ga 1 stapje omhoog naar 1.3750 (laagste volgende Vcore in me bios)
Uhhh, stapje? Dat is nogal een stap :P Ik denk dat 1.375 volt voor een 45nm Cpu, behoorlijk veel is.
De Vcore van mijn Asus p5k, kan ik met stapjes van 0,0125 volt verhogen, dat ''stapje'' bij jou zijn er bij mij 12 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door pcgek op 26-05-2008 11:07 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Topicstarter
pcgek schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:17:
[...]

Uhhh, stapje? Dat is nogal een stap :P Ik denk dat 1.375 volt voor een 45nm Cpu, behoorlijk veel is.
De Vcore van mijn Asus p5k, kan ik met stapjes van 0,0125 volt verhogen, dat ''stapje'' bij jou zijn er bij mij 12 ;)
Misschien heb ik het wel verkeerd onthouden / verkeerd gekeken :P Dan zou het dus van 1.2250 naar 1.2375 zijn. Zal als ik straks thuis ben nog eens kijken :P Vond het zelf ook nog al veel :P

Verwijderd

Topicstarter
8)7 8)7

Mijn bios lijstje is gewoon wazig...

Er staat 1 lange lijst met 2 verschillende voltage ranges voor verschillende types CPU's. Ik had een voltage uit de verkeerde range gekozen :| Nevermind the bullocks dus.
Pagina: 1