Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

video's knippen (zonder opnieuw te coderen)

Pagina: 1
Acties:

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wil graag gedeeltes uit bestaande video bestanden knippen. Het is de bedoeling om niet opnieuw te encoden zodat er geen kwaliteitsverlies optreed.
Het gaat om allerlei verschilende formaten video (xvid, mpeg2, etc).

Er is geen gebrek aan deze tools op internet:
http://www.google.com/sea...ideo+without+quality+loss

Maar door de bomen zie ik het bos niet. Heeft er iemand goede ervaringen met een bepaalde tool?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je met virtuadub niet al goed uit de voeten? Dat is simpel knip en plakwerk en voor zover ik weet hoef je daarbij niet per se te hercoderen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Voor mpg gebruik kan ik Pegasys TMPGenc Editor aanbevelen. http://tmpgenc.pegasys-inc.com/en/product/tme3.html

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Als je er keyframes gaat uitknippen is het, afhankelijk van de encoding settings, nodig om opnieuw te encoden, je kan eigenlijk best alles opzetten naar raw video, dan cutten en weer encoden, dan zal je nooit een missend keyframe hebben en niet zo veel kwaliteitsverlies.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:19:
Als je er keyframes gaat uitknippen is het, afhankelijk van de encoding settings, nodig om opnieuw te encoden, je kan eigenlijk best alles opzetten naar raw video, dan cutten en weer encoden, dan zal je nooit een missend keyframe hebben en niet zo veel kwaliteitsverlies.
Hoeft niet. Pegasys zal, als je een keyframe weghaalt, zelf een nieuwe GOP creeren met een nieuw keyframe. De rest van de video laat hij onaangetast.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Virtualdub (mod) en dan streamcopy kiezen voor video en geluid, zou moeten werken als een zonnetje en is ook nog heel vlug.

(ai, volgens mij geen mpg, maar alleen avi, maar weet ik niet zeker)

[ Voor 22% gewijzigd door Mar2zz op 26-05-2008 14:32 ]

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Virtualdub kan zelf geen MPEG2 importeren, althans niet zonder plugin. Virtualdubmod of Virtualdub-MPEG2 wel, maar ook zij kunnen evenals de originele Virtualdub ook niet als MPEG2 opslaan. Met Virtualdub kun je wel AVI's editten, zonder opnieuw te moeten coderen.
Wat betreft het editten van MPEG2, was Womble een van de eersten die dat zonder hercoderen kon. Dat gebeurde op dezelfde manier als Microkid reeds beschreef. Enkel het directe stukje rond de "knip" moet opnieuw "opgebouwd" worden (kan technisch nu eenmaal niet anders), de rest van de video niet.
Pagina: 1