Tweakers,
Een systeempje van me (kort):
Q9450
Striker II Formula
4x 1024 mb pc8500 corsair
HD3870X2
2x 1 TB F1
8 koelers in me pc, (4x140mm+4x120mm)
Ik heb onlangs veel moeite gedaan om het geheugen stabiel te krijgen op mijn striker II formula bordje. Hij draait nu op 1000 mhz, ipv 1066. 4 banken van 1 GB corsair.
De pc start niet op bij een waarde van 1066. Dus belachelijk want dan kan ik ook niets klokken...
Nu het geheugen eindelijk werkt, zit ik met een temperatuurprobleem.
Het is een CM690 kast, met alle koelers geinstalleerd, 8 in totaal (4x140mm+4x120mm)
Dit zou betekend dat alles over het algemeen redelijk koel is.
- De kern van de processor is redelijk warm, dit is raar, het is een q9450 op stock speeds en stock koeling.
- Wat is een MCP? Hij is verschrikkelijk warm, en niets kan goed werken op deze temp of wel?

- En het moederbord wordt met PcProbe veel lager uitgelezen dan in everest:

Nu heb ik ook in de bios zitten kijken, de NB wordt ongeveer 50 graden, en de SB 70-80 graden.
Persoonlijk vind ik dat niet echt acceptabel, maar wat kan ik er aan doen?
Heeft iemand wat ideetjes wat ik kan doen, of zit er misschien een voltage fout.
Ik weet het niet, en ik heb geen zin om te draaien met iets wat meer dan 100 graden is.
Een systeempje van me (kort):
Q9450
Striker II Formula
4x 1024 mb pc8500 corsair
HD3870X2
2x 1 TB F1
8 koelers in me pc, (4x140mm+4x120mm)
Ik heb onlangs veel moeite gedaan om het geheugen stabiel te krijgen op mijn striker II formula bordje. Hij draait nu op 1000 mhz, ipv 1066. 4 banken van 1 GB corsair.
De pc start niet op bij een waarde van 1066. Dus belachelijk want dan kan ik ook niets klokken...
Nu het geheugen eindelijk werkt, zit ik met een temperatuurprobleem.
Het is een CM690 kast, met alle koelers geinstalleerd, 8 in totaal (4x140mm+4x120mm)
Dit zou betekend dat alles over het algemeen redelijk koel is.
- De kern van de processor is redelijk warm, dit is raar, het is een q9450 op stock speeds en stock koeling.
- Wat is een MCP? Hij is verschrikkelijk warm, en niets kan goed werken op deze temp of wel?

- En het moederbord wordt met PcProbe veel lager uitgelezen dan in everest:

Nu heb ik ook in de bios zitten kijken, de NB wordt ongeveer 50 graden, en de SB 70-80 graden.
Persoonlijk vind ik dat niet echt acceptabel, maar wat kan ik er aan doen?
Heeft iemand wat ideetjes wat ik kan doen, of zit er misschien een voltage fout.
Ik weet het niet, en ik heb geen zin om te draaien met iets wat meer dan 100 graden is.