Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:46
Ik heb hier een Acer Aspirer 1642Z WLMI liggen. Na een format te hebben uitgevoerd en een clean XP erop te hebben gegooid geraak ik wel in windows. Alleen snoeptsystem.exe 100%. Ik kan helemaal niks bereiken op de laptop omdat ie gewoon vast zit.

Specs zijn.

Intel pentium M 735a 1,7 Ghz.
512 MB geheugen.

Ik dacht eerst dat het aan de drivers lag die niet geinstaleerd waren. Nadat ik die wel geinstaleerd had in de veilige modus (want die werkt perfekt) bleef het probleem zich voor doen. Van google werd ik niet echt wijzer vandaar dat k mijn vraag hier stel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Dit is een virus/trojan. Geen Microsoft proces heet zo. Verwijder proces in veilige modus als je niet kan werken in normale windows.

http://www.neuber.com/taskmanager/process/system.exe.html

edit:
Sorry maar dit was de 1ste of 2e hit op google. zoek op proces naam als je niet wat het is. Zie dat je vele topics hebt gemaakt, die eigenlijk op te lossen zijn door simpele zoekopdrachten.

[ Voor 59% gewijzigd door Brazza op 25-05-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
Thnx, ik ga even kijken of ik hem kan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
Ik kan het bestandje niet echt vinden. Zou je mij kunnen uitleggen hoe zo trojan daar is terwijl windows opnieuw geinstaleerd is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Jabir_A schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:45:
Ik kan het bestandje niet echt vinden. Zou je mij kunnen uitleggen hoe zo trojan daar is terwijl windows opnieuw geinstaleerd is ?
Je moet er niet van uitgaan als je windows opnieuw installeert dat je veilig bent. Je zal een virus scanner en/of firewall /spyware scanner moeten draaien wil je dit kunnen garanderen.

Als je zoekt (voornamelijk in de c:\windows\system32) naar "system.exe" (weet je dit zeker dat het .EXE is en geen System?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soribaj
Het is idd System en geen System.exe Ik ziet hier op GoTo heel wat topics met hetzelfde probleem. Ik ben die aan het doornemen. Hier kan een slotje op. Mocht ik er echt niet uitkomen dan open ik weer een andere.

Toch bedankt Brazza ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
Brazza schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Je moet er niet van uitgaan als je windows opnieuw installeert dat je veilig bent. Je zal een virus scanner en/of firewall /spyware scanner moeten draaien Windows moeten patchen en up-to-date houden wil je dit kunnen garanderen.

Als je zoekt (voornamelijk in de c:\windows\system32) naar "system.exe" (weet je dit zeker dat het .EXE is en geen System?
En gewoon met HijackThis er naar zoeken en verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

leonpwner1 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:08:
[...]

En gewoon met HijackThis er naar zoeken en verwijderen ;)
haha, okay patchen en bijhouden. Maar geen vreemde sites bezoeken zonder virus/spyware scanners dan.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
Brazza schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:09:
[...]

haha, okay patchen en bijhouden. Maar geen vreemde sites bezoeken zonder virus/spyware scanners dan.. :P
True, maar dat moet je sowieso niet doen ;) Op 'vreemde sites' zul je denk ik toch niks nuttigs vinden.
Pagina: 1