Toon posts:

[Apache 2.2.8] misconfiguration bij AllowOverride All

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net apache 2.2.8 geconfigureerd onder windows vista ultimate. Het werkt goed, ook in combinatie met PHP. Als ik nu echter in httpd.conf AllowOverride op "All" zet dan krijg ik de melding dat er een server misconfiguration is als ik een webpagina probeer te openen in mijn browser. Zet ik AllowOverride weer op "None" dan werkt het weer prima. Hoe krijg ik het voor elkaar om AllowOverride op "All" te zetten en er toch voor te zorgen dat apache goed blijft werken?

ik heb dat namelijk wel nodig omdat ik veel met mod_rewrite werk..

Thanks!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Kijk hier eens, en probeer de andere mogelijke waarden van AllowOverride. Misschien kun je de veroorzaker van het probleem vinden, kun je wellicht wat gerichter zoeken op Google om zo tot een oplossing te komen.

edit: ik wil overigens niet suggereren dat je niet goed hebt gezocht hoor.

[ Voor 14% gewijzigd door Patriot op 25-05-2008 21:20 ]

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Weet je zeker dat er niet een fout in je .htaccess zit?

Net even geprobeerd, en ik krijg die fout (ook) wanneer er een fout in de .htaccess zit.

[ Voor 45% gewijzigd door scarhand op 25-05-2008 21:31 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gelukkig heeft Apache ook een errorlog waarin hij (of is het een zij?) precies zet wát er mis is :)

Geweldig handig ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit heeft niks met programeren te maken. Daarnaast staat in de errorlog van apache inderdaad precies wat er mis is. Kijk dat eens door en pas je configuratie aan.

Topics over server software e.d. kan o.a. in Windows Servers en Server-software. Ik ga je topic niet verplaatsen omdat de errorlog je zeer waarschijnlijk de oplossing geeft ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.