Verouderde links tussen de Google zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
- Ik weet dat het hier niet echt hoort, maar ik heb geen idee waar het dan wel moet -

Hoi,

Onlangs (een goeie week geleden) heb ik een 'grote' wijziging aan mijn site aangebracht, nml. alle HTML pagina's vervangen door PHP pagina's, met de zelfde naam, overigens.

Gevolg: Een hele hoop (= 64, = alle pagina's) verouderde links tussen de Google zoekresultaten...
Ik heb m.b.v. Google's Webmaster hulpprogramma's al een up to date sitemap geupload, maar die verouderde link schijnen er tussen te blijven staan.

En de 'nieuwe' pagina's komen er dan ook niet door...

Even http://www.google.com/search?q=site:www.aromatheek.be volgen en je ziet dat er wat problemen zijn...

Niet leuk...

Iemand enig idee hoelang het gaat duren eer al die verouderde links eruit zijn?
En kan je er zelf nog iets aan doen, buiten die nieuwe sitemap?

Alvast bedankt!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
http://www.google.com/addurl/?hl=nl&continue=/addurl
Verwijder content uit Google's Index

Google ververst z'n gehele index automatisch en met regelmaat. Wanneer we het web afzoeken, vinden we nieuwe sites, gooien we dode links uit onze index, en updaten zo onze hele index automatisch. Links die nu niet meer werken, zullen zeker weten automatisch wegvallen bij onze volgende update.

Als je meer informatie wilt over hoe specifieke content uit Google's index te verwijderen, klik hier.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:53

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als de oude pagina's effectief verdwenen zijn (404 of 410) kom je met http://www.google.com/sup...in/answer.py?answer=64033 een stuk verder dan met het submitten van een nieuwe sitemap. Ik heb het een keertje gebruikt, en binnen de 24 uur waren de oude pagina's verdwenen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Bad Seed op 25-05-2008 21:27 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Daar werd weer naar gelinkt op de pagina die ik postte.
Maar goed, de info die je zoekt staat dus gewoon op Google.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:26

orf

Of je schrijft een scriptje/htaccess die nette 301's geeft. Met een rewrite_rule moet je een eind kunnen komen.

• Tweaker36
Bedankt allemaal.

Ik ga even de links doornemen.

Als ik elke pagina (64 in 't totaal) afzonderlijk moet verwijderen :o ... maar kom... het is het waard... ;)

• orf

orf

Doe dat nou juist niet. 301's zijn veel vriendelijker voor je bezoekers en voor zoekmachines. En je bent nog sneller klaar ook!

• Tweaker36
orf schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:15:
Doe dat nou juist niet. 301's zijn veel vriendelijker voor je bezoekers en voor zoekmachines. En je bent nog sneller klaar ook!
Te laat... |:( Heb ze er net allemaal doorgejaagd...

Wat bedoel je overigens met die 301's?

• orf

orf

Te laat... Heb ze er net allemaal doorgejaagd...
Dat is zonde, nu moet je wachten op een nieuwe indexering, terwijl je met een 301 header (Moved permanently) aangeeft waar de nieuwe pagina's staan. De oude pagina's redirecten naar de nieuwe en de zoekmachine indexeert automatisch de nieuwe.
Pagina: 1