Toon posts:

Connectieprobleem met Sweex USB adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Belkin Wireless G plus router en daar dit weekend 2 Sweex USB wireless adapters voor gekocht.

Ik krijg geen verbinding met ons netwerk en toen heb ik de zoekfunctie hier gebruikt. Daaruit blijkt onder meer dat Sweex producten behoorlijk zuigen. Maar goed.

Degene die dit topic opende heeft volgens mij dezelfde problemen: Wireless Sweex usb ondersteunt netwerk niet?

Maar daar kwam geen antwoord uit.

Het punt is het volgende: ik krijg de lijst met beschikbare netwerken. Daar staat ons netwerk tussen en die van mijn buren.
Als ik op die van mijn buren klik vraagt hij direct om het wachtwoord.

Maar als ik op onze klik krijg ik eerst een scherm dat hij verbinding aan het maken is, en daarna een scherm met: "Er kan geen verbinding met het geselecteerde netwerk worden gemaakt. Het netwerk is mogelijk niet meer binnen bereik (ik zit er een halve meter vanaf). Vernieuw de lijst bla, bla...

Ik snap niet waarom ik kennelijk wel met de buren kan connecten en met mijn netwerk niet.

Iemand enig idee?

Edit: ik heb ook geprobeerd ons netwerk in te voeren in de volgorde van voorkeursnetwerken, keurig met de juiste beveiligingscodes van de router.
Als ik daarna probeer te connecten lukt het niet, en staan bij die volgorde van netwerken de instellingen van mijn netwerk weer op "open" en "WEP".

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 19:23 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke beveiliging gebruik je, en welk OS gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP, WPA2

Voor de zekerheid ook even op een andere PC geprobeerd maar die geeft hetzelfde probleem

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2008 08:34 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:35
Heb je SP3 geinstalleerd op deze pc's?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je inderdaad geen SP3 hebt, installeren. Kan aan de Wireless Zero Configuration liggen namelijk, SP3 patcht eea hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
SP3 geinstalleerd en het draait, bedankt!
Pagina: 1