Nagios & windows hosts notification interval

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:19
Ik heb hier een experimentele nagios opgezet. (laatste versie, op een Ubuntu, laatste versie)
An sich werkt die volledig incl email notifications naar mijn TN adres. (jeuj)

echter is er 1 ding waar ik niet aan uit kom: de interval van de notifications verkorten.
standaard staat die blijkbaar op 30 min, maar als een host down gaat, is dat nogal lang.

vziw kan je een host op 2 manieren toevoegen:
1) door een host.cfg aan te maken als je me een generic host werkt
2) als het om een windows host gaat, die in windows.cfg te zetten en de nsclient te installeren op uwe windows bak (en uw te monitoren services definieren in uwe windows.cfg (zoals ik gedaan heb)

Blijkbaar kan je in de gewone hosts.cfg een notification_interval definieren bij je host. echter als je die host al staan hebt bij uwe windows.cfg geeft die een error bij het starten

Dus; hoe kan ik ervoor zorgen dat als mijnen windows host, gebruik makende van nsclient en windows.cfg binnen de minuut een email notification stuurt naar mijn emailadres ?

google/got leveren op dit onderwerp niets op waar ik iets mee kan, misschien ook omdat ik nog niet genoeg van nagios ken.
Gelieve er rekening mee te houden dat dit mijn eerste linux install is

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

ralpje

Deugpopje

Wordt in de standaard config niet in de windows.cfg een deel van de hostdefinition uit een template gehaald (use: blaat, ergens in je hostdefinition), waar al een notification_interval in staat?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
zou kunnen, maar ik ben nog niet genoeg vertrouwd met nagios/ubuntu om dit te kunnen uitzoeken.

Ik heb trouwens de tutorial gevolgd die op nagios.org staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:25

ralpje

Deugpopje

Tsjek dat eens, zou ik zeggen. Of post eens stukje van de windows.cfg waarin je host defs staan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
oke, opgelost

blijkbaar zit dat gedefinieerd in de templates.cfg file :) Na aanpassen en reloaden werkt het.