Ik heb een multilanguage site, maar 't is de bedoeling dat wanneer een artikel niet bestaat, een default taal (in dit geval Engels) voor dat artikel gekozen wordt.
Dit wil echter niet erg lukken.
Normaal gesproken gebruik ik de volgende query:
Stel dat "hiscar" niet in het Nederlands aanwezig is, dan wil ik de Engelse selecteren. Als de Nederlandse wel aanwezig is wil ik gewoon de Nederlandse tonen.
Ik dacht, dan doen we dit:
Maar dan krijg ik geen resultaat, en bij andere pagina's waar beide talen aanwezig zijn selecteert 'ie ze met beide talen. Not good.
Hoe krijg ik hier nou grip op ?
Dit wil echter niet erg lukken.
Normaal gesproken gebruik ik de volgende query:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT * FROM mcdronkz_pages INNER JOIN mcdronkz_pages_trans ON ptPage = pID INNER JOIN mcdronkz_languages ON laID = ptLanguage WHERE laLanguage = 'nl' AND pName = 'hiscar' |
Stel dat "hiscar" niet in het Nederlands aanwezig is, dan wil ik de Engelse selecteren. Als de Nederlandse wel aanwezig is wil ik gewoon de Nederlandse tonen.
Ik dacht, dan doen we dit:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT * FROM mcdronkz_pages INNER JOIN mcdronkz_pages_trans ON ptPage = pID INNER JOIN mcdronkz_languages ON laID = ptLanguage WHERE (laLanguage = 'nl' OR laLanguage = 'en') AND pName = 'hiscar' |
Maar dan krijg ik geen resultaat, en bij andere pagina's waar beide talen aanwezig zijn selecteert 'ie ze met beide talen. Not good.
Hoe krijg ik hier nou grip op ?