Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een probleem met mijn cpu misschien dat jullie iets hiervan weten

ik krijg soms tijdens games Blue screen's en dan reboot die mijn pc.soms restart die 3x voordat ik weer mijn desktop zie
(zie solution die windows me geeft http://wer.microsoft.com/...85-4811-bde2-9cf12217cac9

maar ik heb ook 3dmark06 gerunt en alles is goed aleen dan komt die bij de CPU test en dan runt die op 0-1 FPS...

mijn cpu is : Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz

CPU1 - Red Valley 1,257 FPS CPU Tests
CPU2 - Red Valley 1,825 FPS CPU Tests

Alvast superbedankt voor de hulp

-Mewhywhy

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die 0-1 fps is normaal. Het is dus niet zeker dat het aan je CPU ligt. Je zult met meer info moeten komen om het probleem duidelijk te maken.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Maar wat is het probleem precies?

Dat je maar 1 FPS haalt in de CPU test? Ga je dan maar eens gauw inlezen in 3Dmark en de werking van de CPU test...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

CPU's geven zelden problemen, dus die BSOD's zou ik elders zoeken.
En die "lage FPS" in 3DMark klopt volledig.

Verwijderd

Topicstarter
ah kwam omdat die nogal lag had tijdens die test....:P
zie hier mijn PC spec's(de main dingen)

Asus P5N32E-SLI nForce680i Mainboard
Intel(R) Core(TM)2 Quad Q6600
2x DDR2 1GB PC2-6400 800MHZ
EN8800GTX 768MB
Hiper HPU-4B580 Type R 630W modular voeding Blue
WD Caviar SATA-11 4000KS 400GB harddisk

Rest zijn fans etc.

Ik heb ook nog Vista home premium 32 bit maar ik heb XP toen de tijd erboven gekozen aangezien vista nog erg buggy was en run ni nog steeds op XP prof.

Ik krijg de bluescreen meestal tijdens games staat die een tijdje vast en dan krijg ik de error en gaat die visueel geheugen dumpen dan dan reboot die , wat soms aardig lang duurt dan reboot die ongv 2-3x voordat die pas bij desktop komt zie ook die link die ik had gepost dat is wat windows van die error zegt....

dat is wel beetje de info die ik ken geven.

Bedankt <333
-Mewhywhy

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hebt niks overgeklokt, en er is ook zeker weten niks mis met je voeding? (Hiper heb ik nog nooit van gehoord, maar misschien ben ik wel een neptweaker).

Je hebt hiervoor ook geen andere besturingssystemen gehad, naar ik lees? Misschien een driverprobleem.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Het kan zo ontzettend veel zijn:

- geheugen
- videokaart
- moederbord
- software (brakke oude windows)
- cpu

Verder ben ik het sowieso eens met degene die hierboven (edit: Exorcist) zei dat een CPU bijna nooit problemen veroorzaakt. Een CPU is dood of werkt prima, in tegenstelling tot geheugen, mobo's of videokaarten die na langere tijd gebruik door (bijvoorbeeld) hitte fouten creëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Lordy79 op 25-05-2008 19:54 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
Jejking ik heb nix overgeklokt idd en dit is de voeding (http://www.mvktech.net/content/view/2160/39/)
aleen 630W inplaats van 580.

drivers zijn uptodate.

En ja ik had eerst Vista draaiend op deze pc daarna XP erop gezet omdat vista toen nog te buggy was:)

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:59
Kijkend naar die je in je eerste bericht geeft lijkt het een driver probleem.
Heb je toevallig de code opgeschreven die je kreeg tijdens het BSOD? Daarmee kun je heel handig op de MS KB kijken wat er mis is gegaan. Soms is de uitleg niet super verhelderend maar soms ook weer wel en staan er zeer concrete stappen die je kunt ondernemen.
Zoals Lordy79 ook al zegt, er zijn verschrikkelijk veel verschillende oorzaken op te noemen van BSOD's. Als je er met de KB niet uitkomt zou ik eerst een kijken of je overal de nieuwste drivers van hebt en kijken of het in veilige modus ook gebeurt (al gamed dat wel beroerd) en of de BSOD echt alleen tijdens games optreedt. Als dat allemaal niks zou je wellicht je geheugen een kunnen testen.

Verwijderd

Topicstarter
mmh...
Dit ik heb verschillende Blue screens....soms met een text error (die ik niet weet meer)
en dit zijn de codes die ik in 1 zag.
0x000000f4c, 0x00000003, 0x894a4748, 0x894a48bc, 0x805d11f8

had ze toen opgescherven. en heel soms als die opstart geeft die gelijk een foutrapport van (er is een fout gevonden in het logboek).

Bedankt !
-Mewhywhy

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Draai eens memtest http://www.memtest86.com/.
Check timings van je geheugen, check of EIST en die voltage regeling zooi ook aanstaat (zo ja, voor de zekerheid misschien even uitzetten).

[ Voor 61% gewijzigd door EyeWitness op 25-05-2008 21:50 ]

• -Elmer-
Volgens heeft die eerst foutcode een 0 te veel...
Ik kan er niet zo heel erg veel over vinden, wonderlijk genoeg helemaal niets op de MS KB....
Als ik op Google zoek kom ik eigenlijk alleen mensen tegen met hetzelfde probleem die dit hebben in WoW. Daarbij is het na een reinstall over. Als het probeel zich ook voordoet bij andere games doet me dit denken aan het videogeheugen dat misschien niet helemaal fris is. Kun je volgens mij controlleren met ATItool. Succes in ieder geval!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:08:
mmh...
Dit ik heb verschillende Blue screens....soms met een text error (die ik niet weet meer)
en dit zijn de codes die ik in 1 zag.
0x000000f4c, 0x00000003, 0x894a4748, 0x894a48bc, 0x805d11f8

had ze toen opgescherven. en heel soms als die opstart geeft die gelijk een foutrapport van (er is een fout gevonden in het logboek).

Bedankt !
-Mewhywhy
Bekijk ook de rest van de informatie op de BSOD. Kortweg zijn dat de drie dingen omcirkelt in dit plaatje. Als je totaal willekeurige fouten krijgt, kan het, zoals EyeWitness zegt, mogelijk aan het geheugen liggen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
als het vooral tijdens gamen is, is het vaker de videokaart en/of voeding, en imo daarna geheugen..

heb je mogelijkheden om te testen (dus met één reepje geheugen etc etc)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Elmer,
Hij doet het niet alleen bij WoW maar ook tijdens zware downloaded (bitlord etc)
maar idd die error code's waren van toen me wow ook door blue screen crashde en heb mijn pc al 2x geformateert en nog steeds :)

Die memtest heefd atm 200% coverage op al mijn Unused ram en 0 errors nog
die ATItool ga ik dalijk proberen zodra die ram test's over zijn

Bedankt alweer iedereen :D
-Mewhywhy

Verwijderd

Topicstarter
heyyyy...
volgens mij komen we nu ergens als ik die ATItool run en ik klik op Find Max Core na 3 sec staat die vast en krijg ik blue screen (al 3x geprobeert dee het alle 3x blue screen)

BIj Find max mem krijg ik geen error's

En mijn grapic card is pas nog gecontroleert op drivers.
dus wat houd het in dat die bij die "Find max core" altijd BSOD geeft?

Bedankt
-Mewhywhy

• -Elmer-
Als je op Find Max Core klikt begint die tool flink je videokaart te overclocken. Eerst gaat ie kijken of de videokaart op de huidige (standaard freq) wel goed werkt. Dan schroef ie de frequentie weer iets op en dan kijkt ie of ie nog steeds goed werkt. Is ie na 3 seconden al aan het overclocken of is ie dan nog bezig met controlleren?
Als je steeds een BSOD krijgt bij zware videokaart belasting zou ik het daar eens zoeken maar dat verklaard natuurlijk niet dat het bij andere (2D) programma's ook gebeurt. Of was dat eenmalig?
Wat is de temperatuur van je GPU stressed? Is die erg hoog?

P.S. Met scan voor artifacs kun je, zonder te overclocken kijken of je videokaart goed werkt. Dat is geen waterdichte test maar als je GPU niet goed werkt of er geheugenfouten zijn op de videokaart resulteerd dat vaak in artifacts...

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou eerst eens memtest86+ een nacht laten draaien, gezien het feit dat de fouten zich ook bij downloaden voordoen en vrij willekeurig zijn denk ik eerder aan het ram geheugen dan aan de videokaart.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 23:04:
Die memtest heefd atm 200% coverage op al mijn Unused ram en 0 errors nog
die ATItool ga ik dalijk proberen zodra die ram test's over zijn
Memtest heeft 200% coverage? Wat bedoel je daarmee? Je moet memtest in praktijk minstens 3 passes laten draaien voordat je er überhaupt iets zinnigs over kan zeggen. Een hele nacht is nog veel beter, zoals ik222 terecht zegt.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hmmz... mewhywhy, heb jij me toevallig toegevoegd? Er ging een lampje branden toen ik het woord Mewhywhy zag op MSN. Vast dezelfde?
Pagina: 1