Afgelopen donderdag hadden wij een adsl storing, vervolgens was de experia box van slag. Deze eerst gereset maar dit loste het probleem niet op. Vervolgens stekker eruit getrokken en een uurtje eruit gelaten, vanaf dat moment was er weer internet en telefoon (via adsl).
Nu is het echter zo dat op mijn laptop internet pagina's maar half geladen worden. Dat wil zeggen de opmaak klopt niet, alleen tekst en geen plaatjes/achtergronden etc. Ook komen op bijvoorbeeld de frontpage de linkerkolom eerst en daaronder de middenkolom een daar weer onder de rechterkolom.In Netlimiter Monitor is te zien dat, in dit geval Firefox geen verkeer meer geeft maar in firefox is de website nog aan het laden. IE geeft het zelfde resultaat.
Het opvallende is dat op een andere laptop en desktop geen problemen optreden.
Mijn eerste gedachte spyware/virus. Maar verschillende scanners leveren eigenlijk geen waardevol resultaat:
Vervolgens via een kabel aangesloten ook dit gaf geen resultaat. Ook had ik afgelopen vrijdag de internetverbinding van mijn studentenkamer toegevoegd. Dus misschien lag het hieraan, ik heb deze verwijderd maar ook dit gaf geen resultaat. Ook heb de verbinding van hier thuis opnieuw toegevoegd maar dit mocht ook niet baten.
Verder nog een paar losse punten:
ps. Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen B&V lijk me na al die scans niet toepasselijk. Dus nu denk ik dat het misschien ergens aan vista ligt, vandaar hier.
Nu is het echter zo dat op mijn laptop internet pagina's maar half geladen worden. Dat wil zeggen de opmaak klopt niet, alleen tekst en geen plaatjes/achtergronden etc. Ook komen op bijvoorbeeld de frontpage de linkerkolom eerst en daaronder de middenkolom een daar weer onder de rechterkolom.In Netlimiter Monitor is te zien dat, in dit geval Firefox geen verkeer meer geeft maar in firefox is de website nog aan het laden. IE geeft het zelfde resultaat.
Het opvallende is dat op een andere laptop en desktop geen problemen optreden.
Mijn eerste gedachte spyware/virus. Maar verschillende scanners leveren eigenlijk geen waardevol resultaat:
- AVG antivirus (draait altijd) geen resultaat.
- HijackThis, geen opmerkelijke dingen.
- Hitmanpro geen enkel resultaat
- Ccleaner wat register dingetje verwijderd, maar geen rare dingen.
- TuneUp Ook registerrommel verwijderd, geen rare dingen.
- CWShredder geen enkel resultaat
- Stinger alles schoon
- RootkitRevealer geeft een lijst van 230.000! regels. Ik heb hier geen verstand van maar zo te zien geen rare dingen. Heel veel bestanden met Visible in Windows API, but not in MFT or directory index.
- Blacklight (antirootkit) niets gevonden
Vervolgens via een kabel aangesloten ook dit gaf geen resultaat. Ook had ik afgelopen vrijdag de internetverbinding van mijn studentenkamer toegevoegd. Dus misschien lag het hieraan, ik heb deze verwijderd maar ook dit gaf geen resultaat. Ook heb de verbinding van hier thuis opnieuw toegevoegd maar dit mocht ook niet baten.
Verder nog een paar losse punten:
- Tussendoor heb ik meerdere keren de laptop en de router gereboot/gereset maar dit mocht ook geen resultaat geven.
- Wat trouwens wel opvallend is, is dat er 12! svchost.exe processen draaien. Volgens mij is dit niet normaal of wel?
- Zonet zag ik in Netlimitter Monitor dat explorer.exe online was. Dat lijkt me toch ook nergens voor nodig?
- De router geeft meldingen van 'SYN flood to host', zoeken op internet geeft DDOS meldingen.
ps. Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen B&V lijk me na al die scans niet toepasselijk. Dus nu denk ik dat het misschien ergens aan vista ligt, vandaar hier.
[ Voor 8% gewijzigd door Mister_Gaus op 25-05-2008 20:11 ]