[vista] Internet pagina's laden maar half.

Pagina: 1
Acties:

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 21:00
Afgelopen donderdag hadden wij een adsl storing, vervolgens was de experia box van slag. Deze eerst gereset maar dit loste het probleem niet op. Vervolgens stekker eruit getrokken en een uurtje eruit gelaten, vanaf dat moment was er weer internet en telefoon (via adsl).

Nu is het echter zo dat op mijn laptop internet pagina's maar half geladen worden. Dat wil zeggen de opmaak klopt niet, alleen tekst en geen plaatjes/achtergronden etc. Ook komen op bijvoorbeeld de frontpage de linkerkolom eerst en daaronder de middenkolom een daar weer onder de rechterkolom.In Netlimiter Monitor is te zien dat, in dit geval Firefox geen verkeer meer geeft maar in firefox is de website nog aan het laden. IE geeft het zelfde resultaat.
Het opvallende is dat op een andere laptop en desktop geen problemen optreden.

Mijn eerste gedachte spyware/virus. Maar verschillende scanners leveren eigenlijk geen waardevol resultaat:
  • AVG antivirus (draait altijd) geen resultaat.
  • HijackThis, geen opmerkelijke dingen.
  • Hitmanpro geen enkel resultaat
  • Ccleaner wat register dingetje verwijderd, maar geen rare dingen.
  • TuneUp Ook registerrommel verwijderd, geen rare dingen.
  • CWShredder geen enkel resultaat
  • Stinger alles schoon
  • RootkitRevealer geeft een lijst van 230.000! regels. Ik heb hier geen verstand van maar zo te zien geen rare dingen. Heel veel bestanden met Visible in Windows API, but not in MFT or directory index.
  • Blacklight (antirootkit) niets gevonden
Omdat ik toch begon te geloven dat het iets anders is heb ik de software+driver van de wireless driver geupdatet (Intel Proset/Wireless, voor de Intel 4965AGN) ook dit mocht geen resultaat geven.
Vervolgens via een kabel aangesloten ook dit gaf geen resultaat. Ook had ik afgelopen vrijdag de internetverbinding van mijn studentenkamer toegevoegd. Dus misschien lag het hieraan, ik heb deze verwijderd maar ook dit gaf geen resultaat. Ook heb de verbinding van hier thuis opnieuw toegevoegd maar dit mocht ook niet baten.

Verder nog een paar losse punten:
  • Tussendoor heb ik meerdere keren de laptop en de router gereboot/gereset maar dit mocht ook geen resultaat geven.
  • Wat trouwens wel opvallend is, is dat er 12! svchost.exe processen draaien. Volgens mij is dit niet normaal of wel?
  • Zonet zag ik in Netlimitter Monitor dat explorer.exe online was. Dat lijkt me toch ook nergens voor nodig?
  • De router geeft meldingen van 'SYN flood to host', zoeken op internet geeft DDOS meldingen.
Nu is mijn inspiratie op maar het probleem is niet opgelost. Hebben jullie nog tips.

ps. Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen B&V lijk me na al die scans niet toepasselijk. Dus nu denk ik dat het misschien ergens aan vista ligt, vandaar hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Mister_Gaus op 25-05-2008 20:11 ]

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Zoveel svchost processen kan imho niet echt normaal zijn.

Doe eens een netstat -b om te kijken welke programma's welke poorten openen, wellicht kun je daarmee achterhalen welke apps welke type verbindingen worden geopend. Mss toch iets van een rootkit? Heb dit zelf ook wel eens gehad waarbij rootkit revealers geen result opleverden, maar mijn pc wel bezig was om allerlei soorten spam te versturen. Waarbij bleek dat er bij mij wel heel erg veel poorten 25 naar smtp servers werden geopend om die mail te versturen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lucky_me schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:30:
Jawel hoor. Mijn laptop met Vista doet er zelfs 14; de desktop met Vista doet er 13. Allebei gegarandeerd geen virussen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Mister_Gaus
Lucky_me schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:30:

Doe eens een netstat -b om te kijken welke programma's welke poorten openen, wellicht kun je daarmee achterhalen welke apps welke type verbindingen worden geopend. Mss toch iets van een rootkit? Heb dit zelf ook wel eens gehad waarbij rootkit revealers geen result opleverden, maar mijn pc wel bezig was om allerlei soorten spam te versturen. Waarbij bleek dat er bij mij wel heel erg veel poorten 25 naar smtp servers werden geopend om die mail te versturen.
Ik heb eigenlijk nooit met netstat gewerkt dus ik hoop dat jullie kunnen helpen. 8)

Hij geeft 5 Active Connections, allemaal op naam van firefox.exe:

TCP 127.0.0.1:49160 Gaus-PC:49161 Established
TCP 127.0.0.1:49161 Gaus-PC:49160 Established
TCP 127.0.0.1:49162 Gaus-PC:49163 Established
TCP 127.0.0.1:49163 Gaus-PC:49162 Established
TCP 192.168.2.3.49157 PC2003:microsoft-ds Established

Hij maakt hier dus loops binnen de laptop? Want Gaus-pc is de naam van mijn laptop en 127.0.0.1 is toch ook je interne IP? PC2003 is de desktop binnen het thuisnetwerk en 192.168.2.3 is de ip van mijn laptop voor de router. Ook maakt hij geen aparte connectie met de router?

Daarnaast komt er nog een hele rits meldingen van 192.168.2.3 naar nebula:http met verschillende states als Time_wait, closing, last_ACK, SYN_sent en ook nog Established.
De betreffende poorten liggen in de range 49450 to 49507.

Die laatste meldingen lijken mij niet oké maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Zoeken op nebula geeft mooie resulaten over sterren. Ook een nebula trojan, maar die zou ik toch wel tegen komen moeten zijn met al die scans?

Edit:
Ik heb nog een keer netstat-b gedraaid, maar nu was firefox niet aan het laden. Ik krijg alleen nog een melding extra van whatpulse.exe ( }:O ) en een foutmelding: x: Windows Sockets initialization failed: 5

[ Voor 5% gewijzigd door Mister_Gaus op 26-05-2008 10:21 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb ook een Experiabox.

Dergelijke problemen heb ik ook gehad met Vista.

Oplossingen:
- Interne firewall van de Experiabox uitzetten (en die van Vista of van een 3e partij aanzetten)
- De Experiabox langer dan 3 uur (of de hele nacht) helemaal uitzetten. Deze tip kreeg ik destijds van de helpdesk en dat heeft tot nu toe geholpen.

• Mister_Gaus
Haaglander schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:52:
Ik heb ook een Experiabox.

Dergelijke problemen heb ik ook gehad met Vista.

Oplossingen:
- Interne firewall van de Experiabox uitzetten (en die van Vista of van een 3e partij aanzetten)
- De Experiabox langer dan 3 uur (of de hele nacht) helemaal uitzetten. Deze tip kreeg ik destijds van de helpdesk en dat heeft tot nu toe geholpen.
Het lijkt er op dat de problemen over zijn nadat ik de firewall op medium heb gezet in de experiabox. Veel gezeik om zo iets klein dus...
Pagina: 1