• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-02 20:56
ik sinds een week of 3 een digitale ontvanger gekocht (samsung DTB-B260Z). En nou heb ik ook net een receiver gekocht, en nou wil ik graag mijn digitale ontvanger aansluiten op mijn receiver.
En nou heb ik het probleem dat de receiver geen scart heeft, dus een SCART -> RGB kabeltje er tussen gedrukt. maar dat werkt niet :(. daarna SCART -> composite geprobeert maar dit werkt ook niet. en vervolgens ook nog eens het zelfde met s-video maar dit werkt allemaal niet.

hebben jullie misschien advies voor mij wat ik zou kunnen doen zodat het wel werkt? of moet ik nou al weer een nieuwe digitale ontvanger kopen met HDMI?

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 17:10

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik begrijp niet goed wat je wilt bereiken. Waarom wil je de decoder aansluiten op je receiver. Is dit alleen voor het geluid of wil je het beeld via je receiver doorlussen?

Ik zie dat de decoder alleen RGB en Composite kan geven, dus dat s-video niet werkt is te verwachten. Receivers met RGB zijn erg zeldzaam, meestal doen ze alleen component en dat is YUV (is niet gelijk aan RGB). Composite doen de meeste receivers wel, dus dat zou in theorie moeten werken.

Mocht het je alleen om het geluid te doen zijn, dan kun je het beste een optische kabel aansluiten of natuurlijk gewoon 2xtulp op de audio uit.

Look behind you! A three headed monkey!