Nominale cpu temperaturen (TB1200)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik had ff een vraagje.

Wat is een normale temperatuur voor een Thunderbird 1200 cpu? De temperatuur in mijn kast is28 graden Celsius en de bios geeft 49 graden aan voor de cpu? Is dat koel genoeg of moet dat lager? (Er zit een super orb cooler op omdat de laatste koeler was die de winkel in huis had (en het niet echt verstandig is zonder koeler te draaien))

Greetz

A.

Verwijderd

mijn tb1200 draait 42C idle met een coolermaster...

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Die superorbs zijn echt geen klote waard volgens mij. Hij draait nu dan wel 44 graden celcius idle (w2k). Maar dat zal ongetwijfeld hoger zijn in win 98 of ME.

Is 50 graden onder stress acceptabel of kan ik beter een andere koeler aanschaffen om dit lager te maken?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ehm, de max. temp voor een processor is 75 graden, bij 72 graden hoort ie al uitzichzelf te stoppen, dus 50 moet kunnen toch,

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
moet kunnen, maar is die paar graden lager nu echt zoveel beter?

Wat wel goed is aan die superorb is dat de temperatuur niet stijgt ook al jaag ik hem naar de 1500 mhz (45 idle/ 51 full load).

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Nou ik heb laatst voor iemand een tb1100 in elkaar gezet en die wordt met een coolermaster 55 graden. :(
Nou moet ik er wel bij zeggen dat de asus monitor software de tresshold niet lager dan 64 wil zetten, dus het zal inet echt een probleem zijn. Alles draait ook prima.

Verwijderd

Laat 'm lekker zitten joh, kan jou het nou schelen of iemand anders 1 graad lager zit, zolang je CPU maar niet fikt. En het is echt een HEL om zo'n superorb er weer af te halen (zeker als je een Abit mobo hebt!).

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik laat hem denk ik wel zitten. Vindt het alleen lullig dat zo'n monsterlijk apparaat niet veel beter (of soms zelfs slechter) koelt dan andere merken.

Verwijderd

Mijn Tbird 1200 @ 1300 (eigenlijk 1260)is 52C stressed met een superorb

Verwijderd

De proc temp is sterk afhankelijk van je case temp, je kunt niet onafhankelijk van de case temp de proctemps vergelijken. Mijn tb 1000@1150 is idle 52 C. Ik heb twee sunons in mijn case draaien op 7v. Laat ik ze voluit gaan, dan gaat mijn proc temp met 2 a 3 C terug. Zit ik op 49 C. Mobo is dan 29 c
Zet ik mijn verwarming uit en laat ik de kamer temp teruglopen naar 19 C (nu 22C op zolder)dan wordt mijn proc temp 47/48 C
Dit speelt dus allemaal een rol. Niks nieuws natuurlijk, maar ik kan me toch niet inhouwen als ik al die topics lees over de proctemps lees. Ik heb liever wat minder herrie en een paar graden hoger. Voor een tb die tot 90 C kan maakt 47 0f 53 C echt geen bal uit.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

TB1200@1350 idle 50C
@1200 is ie idle 41C

VCore tikje lager gezet op 1.725V

Putting the bit in Biton since 1997

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Oude }:O... Kijk in het vervolg ff naar de datum ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.