Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
PC's
pc1: hp m9275.nl --> Vista home premium NL sp1
pc2: hp pavilion 9085 --> Vista ultimate NL sp1

Probleem:
Ik heb aan pc1 een USB-HD hangen en die partitie's gedeelt over het netwerk. Deze partitie's hebben als gebruiker "Iedereen" bij machtigingen en ik heb "met ww beveiligt delen" uitgeschakeld op beide pc's. Dit werkt zonder problemen en vanaf pc2 kan ik zonder inloggen bij pc1 de partitie's gebruiken.

Nu wilde ik nog een partitie (downloads) van pc1 gaan delen. Dit heb ik ingesteld en machtigingen weer zoals eerder. Echter nu kreeg ik 1x de melding om ww in te voeren op pc2. Dit gedaan, alleen een typfout gemaakt. Nu krijg ik als ik downloads benader dit te zien op pc2:
Afbeeldingslocatie: http://img158.imageshack.us/img158/2198/knipselwk1.jpg

klik ik op probleem vaststellen, dan krijg ik dit:Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/4643/knipselod7.jpg

Dit krijg ik dus elke keer. Heb al opnieuw opgestart beide pc's, opnieuw gedeelt, downloads partitie verwijderd en onder een andere naam opnieuw gedeelt. Alles wat ik doe werkt niet. Echter maak ik via pc1 een map aan in downloads en deel die dan gaat het wel perfect, want dat kan ik "gast" toevoegen. Ik vind het nogal vreemd omdat de USB-HD die ik deel wel gewoon werkt en gedeelt is op dezelfde manier als de downloads partitie.

EDIT: Ik heb net de c-schijf voor het eerst ook gedeelt op de USB manier en daar krijg ik zonder dat ik ooit wat heb ingevuld gelijk al bij het aanmaken van netwerklocatie dezelfde melding als bij de downloads schijf.

Wie weet hier een oplossing voor want ik kom er niet meer uit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Topicstarter
Probleem is inmiddels verholpen. Had alles goed ingesteld alleen had hij niet ook bij beveiliging de account bijgevoegd, wat wel automatisch gebeurde bij de USB-HD gedeelde partitie's

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)