[Asus M3A-H/HDMI] Gigabit ethernet connector kapot?

Pagina: 1
Acties:

• WhiteRaver
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Probleem
Op een net nieuw gekochte computer kan ik geen internet en/of netwerk verbinding krijgen via de onboard 'Atheros L1 ethernet controller' van het moederbord. Op dezelfde kabel waar ik het mee geprobeerd heb heb ik al meerdere computers geprobeerd en die geven niks geen problemen. Als ik bij de status kijk van de LAN verbinding zie ik wel dat hij pakketjes download (ophaalt) maar niks upload (verzend). Ik krijg geen enkele internet pagina geopend en ook geen verbinding met mijn router.

Al uitgevoerde tests
Eerst Windows XP geïnstalleerd > alle nieuwste drivers geïnstalleerd van de chipset, grafische kaart, LAN, audio > netwerk kabel ingeplugd > geen reactie behalve dat hij wel heel langzaam een paar pakketjes download als ik een website opzoek maar niks geen pakketjes verzend en wat uiteindelijk resulteert in 'Kan pagina niet vinden'.

Tweede keer Windows geïnstalleerd > alleen de LAN drivers van de bijgeleverde Asus cd geïnstalleerd > ethernet kabel erin > zelfde verhaal als hiervoor, alleen paar pakketjes downloaden, niks uploaden.

Derde keer een schone Windows geïnstalleerd met de netwerk kabel er continue in vanaf het begin > LAN drivers (nieuwste van Asus website) geïnstalleerd, weer het zelfde verhaal als de 2 keer hiervoor > Handmatig IP adres invoeren die wel werkt op een andere computer op dezelfde kabel, nog het zelfde > Automatisch alles toe laten wijzen (wat op een andere computer wel gewoon werkt), weer niks > Via Dos Prompt 'ipconfig /renew' gedaan en kreeg deze melding: "Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN-verbinding kan geen conteact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen", dus nog geen verbinding (ook niet naar de router) > een programmatje geprobeerd: 'WinsockxpFix.exe', en natuurlijk nog hetzelfde probleem.

De lampjes van de ehternet aansluiting op het moederbord (allebeide oranje) vertellen mij dat de kabel is aangesloten en werkt op 100Mbps en in het boekje vind ik er verder niks over terug. Als ik naar een webpagina ga zoeken knippert een lampje wel dat dus aangeeft dat er wat gebeurd, maar ik krijg geen resultaten op mijn scherm.

In het bios kan ik ook zo 1 2 3 niks terug vinden over nog meer dingen aanzetten voor de ethernet poort. De optie om hem uit te schakelen staat uit (dus hij staat aan :+ ).

Configuratie
MoederbordAsus M3A-H/HDMI
ProcessorAMD Athlon X2 4600+ AM2
GeheugenTeam Elite 2GB
VideokaartClub3D Radeon 3850 OC 512MB
HardeschijfSamsung Spinpoint F1 750GB
Behuizing/voedingAntec NSK6580 430 watt
Router/modemSpeedtouch 510
OSWindows XP Professional + SP2

Vraag
Moet ik er nou vanuit gaan dat de Ethernet poort op het moederbord het niet doet en dus gewoon RMA sturen naar de winkel?

Graag gedaan.

Verwijderd

Heb je 't toevallig al eens geprobeerd om via een PCI Internetkaartje een ververbinding te krijgen?

• WhiteRaver
  • Niet online
Nee heb ik nog niet geprobeerd omdat ik hier geen PCI netwerkkaartje heb liggen. Ik kan het wel proberen met een wireless PCI kaartje (van Tornado |:( ) die ik hier heb liggen. De bevindingen post ik...

Graag gedaan.

Verwijderd

Zolang je maar een modem/router/buurman met draadloze verbinding hebt waarop je 't kan testen.. Je hebt op die manier sowieso ook gewoon internet.

Succes. =3

• WhiteRaver
  • Niet online
Hier binnenshuis hebben we een draadloos netwerk :) en daar werkt een laptop op dus dat zit wel goed en zoals te verwachten viel werkt de PCI kaart ook op het draadloos netwerk. Oftewel ik heb gewoon internet maar dan niet via de onboard ethernet connectie en dat moet ik wel hebben.
Kan ik hieruit nou wel redelijk concluderen dat de onboard ethernet connectie niet naar behoren werkt? Helemaal kapot is die (volgens Windows XP) ook niet aangezien hij wel pakketjes ontvangt.
RMA?

Graag gedaan.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
WhiteRaver schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:11:
Hier binnenshuis hebben we een draadloos netwerk :) en daar werkt een laptop op dus dat zit wel goed en zoals te verwachten viel werkt de PCI kaart ook op het draadloos netwerk. Oftewel ik heb gewoon internet maar dan niet via de onboard ethernet connectie en dat moet ik wel hebben.
Kan ik hieruit nou wel redelijk concluderen dat de onboard ethernet connectie niet naar behoren werkt? Helemaal kapot is die (volgens Windows XP) ook niet aangezien hij wel pakketjes ontvangt.
RMA?
zet je hele pc eens stroomloos! gewoon de stekker er uit, heb ook wel eens zulke probleempjes gehad, wel link, maar geen traffic.. gecrashte nic ofzo :) de boel stroomloos en spontaan werkte het weer :?

404 Signature not found

• WhiteRaver
  • Niet online
Ik heb in de tussentijd wel de stroom er een paar keer afgehad en dat gaf ook geen ander effect. Ik ga hem nu zo terugbrengen naar de winkel.

EDIT (2-6-2008):
Ik heb hem RMA gedaan naar Azerty en heb binnen 6 dagen (maandag gebracht, zaterdag binnen) een nieuw moederbord gekregen. Het nieuwe moederbord werkt uitstekend, top!

[ Voor 41% gewijzigd door WhiteRaver op 02-06-2008 23:10 . Reden: Oplossing ]

Graag gedaan.

Pagina: 1