Nieuwe ATI Catalyst 8.5, ik merk niets?

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 17:14

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Laatst (twee maanden geleden) heb ik Vista opnieuw geïnstalleerd.

Heb mij absoluut niet druk gemaakt om de Ati drivers, dus niets meer geïnstalleerd dan dat Vista zelf gedaan heeft. Eigenlijk niet meer aan gedacht. Nu was ik zonet op tweakers.net en zag dat Ati nieuwe drivers heeft uitgebracht.
Ach, omdat ik het wel leuk vind om bij te blijven, heb ik deze geïnstalleerd.

Maar wat mijn volgende vraag is, ik merk helemaal niets. Zou ik überhaupt iets moeten merken als ik verder geen spelletjes oid speel?

Ik heb een laptop met een X1800 Radeon (Core2 duo processor, etc).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Wat dacht je dat je er van zou merken dan?

Nieuwe drivers lossen in het algemeen alleen bepaalde bugs op in spellen of als kleine probleempjes die alleen voorkomen als je een specifieke hardware configuratie hebt icm een specifieke actie (lees anders een de changelogs van nieuwe drivers, dan zie je vanzelf wat een nieuwe driver toevoegt :) )

Als je niet gamet, zal je dus weinig merken, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om je drivers up-to-date te houden. Je kan bijvoorbeeld om de paar maanden even een rondje doen om te kijken of er ergens nieuwe drivers voor zijn, zeker voor Vista wordt nog steeds een hoop geoptimaliseerd en verbeterd in de drivers, XP is al zo lang op de markt dat alle drivers daarvoor redelijk uitontwikkeld zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 25-05-2008 15:27 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat zou je moeten merken dan?
Puur op je desktop, als die al keurig werkte, verwacht ik weinig nieuws.
Misschien een iets betere acceleratie bij het afspelen van video's nu je de Catalysts er op hebt staan, maar verder denk ik niet dat je bijster veel verschil zult zien.
De winst zal hem voornamelijk zitten in de 3D functionaliteit.

offtopic:
Gedachte die in me opkomt: Wat doe je met een X1800 in je laptop als je de 3D functionaliteit nooit gebruikt? In zo'n situatie had ik zelf voor een simpele X1250 of Intel GMA950 gegaan, minder warmte en minder energieverbruik :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ultraman schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:38:
Wat zou je moeten merken dan?
Puur op je desktop, als die al keurig werkte, verwacht ik weinig nieuws.
Misschien een iets betere acceleratie bij het afspelen van video's nu je de Catalysts er op hebt staan, maar verder denk ik niet dat je bijster veel verschil zult zien.
De winst zal hem voornamelijk zitten in de 3D functionaliteit.

offtopic:
Gedachte die in me opkomt: Wat doe je met een X1800 in je laptop als je de 3D functionaliteit nooit gebruikt? In zo'n situatie had ik zelf voor een simpele X1250 of Intel GMA950 gegaan, minder warmte en minder energieverbruik :)
Geen idee wat ik zou merken... Dat was eigenlijk het topic voor (zinloos dat updaten voor mij of niet? :)).
Ik heb deze laptop gekocht (FS Amilo 1546) vooral om de grote hdd (240 gig), breedbeeld, numpad, core2 duo, ... en toevallig zat er een X1800 GFX in :-)

O ja, niet te vergeten: 'had 300E korting (op de adviesprijs, februari 2007)'

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

Dat is op zich wel raar. Toen ik voor Vista net installeerde gaf Aero bij mij (X1950Pro) een 1.0 voor grafische werk etc. Pas na de installatie van de catalyst gaf hij een 5.9. Maar verschillen tussen drivers in merk je over het algemeen idd niet, want de drivers zijn meestal gewoon bugfixes en heel af en toe zorgen ze voor verbetering mbt snelheid van de videokaart.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Met een 1.0 voor 3D kan je natuurlijk opzich nog steeds uitstekend 2D werk doen.

Maar ik neem aan dat de TS gewoon een standaard Vista installatie van FS geïnstalleerd heeft staan, daar zitten natuurlijk al alle drivers in, alleen zijn het dan niet de laatste versies.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Haan schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:14:
Met een 1.0 voor 3D kan je natuurlijk opzich nog steeds uitstekend 2D werk doen.

Maar ik neem aan dat de TS gewoon een standaard Vista installatie van FS geïnstalleerd heeft staan, daar zitten natuurlijk al alle drivers in, alleen zijn het dan niet de laatste versies.
Nee, mijn laptop kwam met XP. Heb via een licentie van mijn werk Vista erop gezet.

De Vista prestatieindex is een 4,6 (vóór deze drivers). Ik zal zo weer eens kijken of daar iets aan veranderd is... hehehe

Pagina: 1