Ik heb dus een Linksys NSLU2 met Unslung(6.10) erop, maar het zou wel eens een algemeen Linux iets kunnen zijn.
Ik heb op het systeempje meerdere gebruikers, naast het root account.
Wat wel lukt:
- inloggen over ssh en een shell voor je neus krijgen, root en andere users
- onbeveiligde ftp (vsftpd), root en andere users
- inloggen over SFTP -> ALLEEN root kan dit
En ik wil dus met de andere users ook met SFTP naar binnen kunnen, maar dan krijg ik simpelweg "SFTP Connection Error" (ik gebruik daarvoor CoreFTP). Het is dus geen kwestie van foute login, want anders zou de error dat gewoon vertellen.
Ik heb het inmiddels geprobeerd met gewone openssh deamon, en ook met dropbear, geen verschil. Echter gebruiken ze allebei uiteindelijk gewoon de openssh-sftp-server package/app om een SFTP server te starten op aanvraag.
Edit, de gebruiker en z'n home directory zijn in orde. De gebruiker is ook owner van de home directory, en alle rechten zijn ook goed.
Hebben jullie ideeën?
Ik heb op het systeempje meerdere gebruikers, naast het root account.
Wat wel lukt:
- inloggen over ssh en een shell voor je neus krijgen, root en andere users
- onbeveiligde ftp (vsftpd), root en andere users
- inloggen over SFTP -> ALLEEN root kan dit
En ik wil dus met de andere users ook met SFTP naar binnen kunnen, maar dan krijg ik simpelweg "SFTP Connection Error" (ik gebruik daarvoor CoreFTP). Het is dus geen kwestie van foute login, want anders zou de error dat gewoon vertellen.
Ik heb het inmiddels geprobeerd met gewone openssh deamon, en ook met dropbear, geen verschil. Echter gebruiken ze allebei uiteindelijk gewoon de openssh-sftp-server package/app om een SFTP server te starten op aanvraag.
Edit, de gebruiker en z'n home directory zijn in orde. De gebruiker is ook owner van de home directory, en alle rechten zijn ook goed.
Hebben jullie ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door !null op 25-05-2008 15:22 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)