Wegvallend internet

Pagina: 1
Acties:

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo Tweakers! :)

Sinds een paar maanden heb ik last van een wegvallend internet. Dit gebeurd om de paar uur, en volgens speedtest.net zit de verbinding dan op 60kb/s in plaats van de normale 3400kb/s. Dit weet ik doordat ik een test aan het doen was en opeens de verbinding "wegviel".
Ik gebruik een linksys WRT54GR Firmware Version: 1.11, Jan 17, 2007 router en een speedtouch home modem (zo'n mxstream geval). Hiervan weet ik de firmware versie niet. Mijn verbinding is van xs4all. Ik woon zo'n 1700 meter van de centrale vandaan volgens bbned. Het probleem doet zich voor op zowel de draadvaste PC (halve meter van router), de draadloze PC (1 verdieping) en de draadvaste xbox360 (1 verdieping).

Weten jullie waar het probleem licht? Het is behoorlijk irritant in bijvoorbeeld een halo 3 match als je internet verbinding voor 5 seconde wegvalt en je een zwart scherm krijgt terwijl de rest wel gewoon door kan spelen.

Bvd,
Masx

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Begin eens om te kijken of er nieuwe firmware is voor je router. En een keer proberen hard te resettem en dan alles opniew in te stellen.

Wij kunnen van afstand verder natuurlijk moeilijk zien waar het aan ligt.

[ Voor 53% gewijzigd door ik222 op 25-05-2008 15:07 ]

• Masxmasx
ik222 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 15:06:
Begin eens om te kijken of er nieuwe firmware is voor je router. En een keer proberen hard te resettem en dan alles opniew in te stellen.

Wij kunnen van afstand verder natuurlijk moeilijk zien waar het aan ligt.
Ik heb de nieuwste firmware die er is, alles opnieuw instellen heb ik al geprobeerd.

Verwijderd

Connectie problemen met het oude zwarte demon modem vanaf het moment dat het overging naar XS4ALL zijn bij ons uiteindelijk opgelost door een nieuw modem. Vanalles geprobeert en eigenlijk had alleen het instellen van de kaart op 10 half duplex enig resultaat. Het aantal disconnects werd hierdoor beduidend minder.

• ik222
  • Niet online
Probeer anders eens een vast ip adres in te stellen in een pc en daarna kijken of het internet nog steeds wegvalt.

• Masxmasx
ik222 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:08:
Probeer anders eens een vast ip adres in te stellen in een pc en daarna kijken of het internet nog steeds wegvalt.
Zowel de xbox als de twee computers gebruiken een vast ip. Dit omdat de xbox360 poorten open moest hebben en ik met de computers veel problemen kreeg met het dubbele gebruik van ip adressen. Ik weet niet meer precies hoe dit heet, maar windows gaf dan een melding met dat de pc's dezelfde ip's gebruikten.

• ik222
  • Niet online
Masxmasx schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:17:
[...]

Zowel de xbox als de twee computers gebruiken een vast ip. Dit omdat de xbox360 poorten open moest hebben en ik met de computers veel problemen kreeg met het dubbele gebruik van ip adressen. Ik weet niet meer precies hoe dit heet, maar windows gaf dan een melding met dat de pc's dezelfde ip's gebruikten.
Als een pc een vast ip geeft dat aan het begin van de pool van de DHCP server ligt is het vrij logisch dat dit problemen geeft.

Ontopic: Je kunt misschien nog proberen een andere kabeltje tussen modem en router te gebruiken. Wat gebeurt er trouwens als de verbinding wegvalt? Is dan het modem nog wel verbonden met xs4all of is ook de DSL connectie daarvan dan weg?

Als ook de DSL verbinding regelmatig wegvalt dan zou je nog kunnen denken aan een slecht signaal op het modem, eventueel veroorzaak door slechte of lang telefoonkabels vanaf je isra punt.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 25-05-2008 16:24 ]

• Masxmasx
Het modem is nog wel verbonden met xs4all (omdat speedtest op dat moment 60kbits/s aangeeft, en niet gewoon helemaal niks. De computers hebben gewoon nog netwerkverbinding met elkaar en ik kan ook gewoon nog in de pagina van de router. Ik zal proberen de kabels te vervangen om te zien of dit werkt. Dit wordt wel lastig, omdat de kabels achter de muur door lopen. Kan het probleem ook liggen aan een te oud modem eventueel?

[ Voor 8% gewijzigd door Masxmasx op 25-05-2008 17:10 ]

• ik222
  • Niet online
Een modem wat defect is kan je niet uitsluiten totdat je een ander modem getest hebt (al wordt dat natuurlijk lastig), hetzelfde geld voor de router.

Hoeveel telefoonkabel zit er eigenlijk tussen je modem en je isra punt (=het punt waar de lijn binnenkomt)?

• Masxmasx
ongeveer 7 of 8 meter. Ik weet dat het te lang is en het eignelijk maximaal 2 meter mag zijn, maar het is geen mogelijkheid om modem en router in de gang te hebben.

• ik222
  • Niet online
Masxmasx schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:39:
ongeveer 7 of 8 meter. Ik weet dat het te lang is en het eignelijk maximaal 2 meter mag zijn, maar het is geen mogelijkheid om modem en router in de gang te hebben.
Je zou in ieder geval tijdelijk even het daar aan kunnen sluiten om te kijken of het dan beter is...

• Masxmasx
ik222 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Je zou in ieder geval tijdelijk even het daar aan kunnen sluiten om te kijken of het dan beter is...
Dit gaat niet zo gemakkelijk, aangezien de draad onder de grond doorgaat en de problemen zich niet altijd voor doen, maar meer op willekeurige tijden.

• ik222
  • Niet online
Je kunt ook meteen een ander modem kopen maar ik denk dat dat ook niet gewenst is dus je zult toch wat dingen uit moeten sluiten ;)
Pagina: 1