Toon posts:

FSB:DRAM 1:1..maar...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb het eindelijk voor elkaar en mijn FSB:DRAM verhouding is 1:1, hiervoor moest ik mijn geheugen wel ietsje terugclocken…

Ik heb mijn FSB nu op 480*7, wat neer komt op 3.4Ghz met voltage op 1.26V….ik weet dat het sneller kan, maar ik ben eerst even tevreden….mijn geheugen draait ook op 960Mhz, met 5-7-7-18 CR2.

Mijn vraag is nu of de snelheid van mijn systeem nu beter is, want ik zou mijn ramgeheugen ook op 1066Mhz kunnen laten draaien met 7-7-7-21 CR2…..maar dan kom ik niet meer uit op 1:1….

Misschien dat ik de multiplier op 8 zet, als dat werkt loopt mijn processor op ong. 3.8Ghz….als ik me niet vergis blijft de verhouding dan toch 1:1, tenminste als ik de ram gelijk laat….zou het dan nodig zijn om het Voltage te verhogen van de cpu als ik de multiplier op 8 zet?

Ik ben zoals ik al eerder heb aangegeven nog redelijk nieuw met overclocken, maar ik begin het nu eindelijk een beetje goed te snappen…..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:03
Test het zelf en je weet zeker wat sneller is. Dat is sowieso altijd veel slimmer om te doen dan andere mensen op hun woord te geloven, terwijl iedereen weer wat anders roept.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je wat het is, ik heb nogal wat problemen gehad in het verleden tijdens mijn overclockpogingen en ik ben een beetje voorzichtig geworden, vandaar dat ik bepaalde zaken eerst even check op een forum....

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
om het Voltage te verhogen van de cpu als ik de multiplier op 8 zet?
Waarschijnlijk wel, maar omdat je niets vermeld over je specs en hoe je op deze settings bent gekomen is dat moelijk te zeggen. Verder heeft Hahn weldegelijk gelijk: overclocken is een kwestie van error and trial. Dus, als je voldoende koeling hebt, gooi hem op 8*480 en draai Orthos.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu op 8 gezet(de multiplier) en gedraait met orthos, eerst na een paar minuten al een error, daarna Voltage iets omhoog naar 1,280V en hij heeft nu bijna drie uur ohos gedraait waarbij de temperaturen niet boven de 50 graden kwamen onder full load...:) DE ildle temperaturen zijn iets van 36 Graden, dus lijkt goed allemaal....

Mijn processor draait nu op 3840Mhz.....
Pagina: 1