• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-05 16:01

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ik heb een nieuwe computer met een Asus P5N-E moederbord, en bij het installeren van de USB drivers geeft het programma aan dat het installeren niet nodig is omdat ik SP2 al heb. Maar als ik gebruik maak van een USB opslag apparaat krijg ik direct de melding "this device could perform faster" en de overdracht van ongeveer 8Gb van een externe schijf duurt dan ook ongeveer 4 uur. Ik maak gebruik van windows xp professional UK edition en heb immidels geupdate naar SP3 maar ook dit hielp niet. De complete systeem specs zijn:
Asus P5N-E sli
E6750
Asus 8800GT
kingston hyper X 800Mhz Cl4
Samsung spinpoint 320Gb
Club 3d Theatron agrippa DTS
2 SATA samsung dvd speler/brander

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, of zijn de USB poorten van het moederbord niet helemaal oke?

Verwijderd

Staan er ook uitroeptekens in Apparaatbeheer?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat zegt het boekje van de HDD over de USB speed? Is het high-speed (480mbps), full-speed (12mbps) of low-speed (1.5mbps)? Heb je verder in het BIOS wel USB 2.0 support aanstaan? Soms kun je dit instellen.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Heb je je chipset drivers wel geinstalleerd? Aanders zou ik eens alle USB-apparaten uit apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten, misschien zit daar ergens een fout. (Windows installeert ze automatisch weer als je opstart)

Ook bekend op XBL als buggienuk

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
In apparaat beheer staan geen uitroeptekens, USB support staat aan in de bios, en de chipset drivers zijn geïnstalleerd. En die externe hardeschijf kan op mijn andere pc ongeveer 1Gb in een minuut over zetten, als die nu 4 uur doet over 8Gb dan is er toch wat mis dacht ik zo. Zal wel kunnen proberen alle USB apparaten te kunnen verwijderen.

Bedankt alvast!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je moet zien dat de USB snelheid in je BIOS op "High speed" staat. Je zal misschien geneigd zijn om "Full speed" te kiezen maar dit is maar 12mbit/s tegenover de 480mbit/s van High speed modus :)

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:42:
Je moet zien dat de USB snelheid in je BIOS op "High speed" staat. Je zal misschien geneigd zijn om "Full speed" te kiezen maar dit is maar 12mbit/s tegenover de 480mbit/s van High speed modus :)
Oke, ben ik dan blind ofzo want die zie ik echt nergens staan, alleen maar dat legacy USB, USB 2.0 en nog zo'n dingetje.

Verwijderd

djfrankel schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:46:
[...]

Oke, ben ik dan blind ofzo want die zie ik echt nergens staan, alleen maar dat legacy USB, USB 2.0 en nog zo'n dingetje.
Bij sommige moederborden heet het anders. ;)
USB 2.0 kan het ook heten. :)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Niet elk BIOS biedt die functie maar het was maar een ideetje. Welke chipsetdrivers heb je gebruikt? Soms zijn de drivers meegeleverd op CD niet helemaal lekker.

Bij mijn GA-965P-S3 kwam een versie mee die er voor zorgde dat geen enkel USB apparaat meer werkte. Handig als je een USB muis en toetsenbord hebt :/ En dit zowel op Vista als XP. Ja, ik was zo stom om die CD terug te gebruiken na een herinstall van XP :*)

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ik heb idd de chipset drivers van de CD gebruikt, maar een kameraad die practies dezelfde pc heeft met zelfde mobo en E6700 en GTS g80 heb ik diezelfde chipsetdrivers gebruikt en daar zijn helemaal geen usb problemen

• Admiral Freebee
  • Niet online
Toch maar eens de nieuwste chipsetdrivers proberen dan :) Elke soft- en hardwarecombinatie is uniek en kan voor problemen zorgen helaas.

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-05-2008 14:53 ]

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Laatste chipset drivers geinstalleerd en nog steeds is de USB enorm traag.

Heeft niemand een idee waar het aan kan liggen?
Pagina: 1