Toon posts:

TV herkent laptop niet, laptop TV wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sindskort heb ik een nieuwe TV aangeschaft, namelijk een Samsung LE32S8. Hier zou ik graag mijn laptop (een Sony Vaio VGN-FZ31M) op aan willen sluiten. Ik krijg hier echter een probleem. Wanneer ik de TV aansluit op de laptop, dan herkent de laptop de TV wel als beeldscherm. Hij ziet dat het een Samsung TV is, ik kan de resolutie instellen, etc... Het probleem is echter dat ik de laptop niet kan vinden op de TV. Er zit zo'n mooi knopje op de afstandsbediening, namelijk SOURCE. Hiermee kan er dus tussen de verschillende ingangen geswitched worden. Het probleem is hier dat hij alleen Ext. 1 en Ext. 2 kan vinden en niet de VGA ingang.
Op een andere Samsung TV wil dit ook niet op deze manier, maar daar zit een knop op de afstandsbediening genaamd PC, waarmee hij hem wel kan vinden. Op mijn eigen afstandsbediening zit deze knop er echter niet en kan ik dus ook geen beeld krijgen.

Ik kan er helaas weinig over vinden op het internet, dus vandaar deze topic.

Alvast bedankt!

Verwijderd

//offtopic (edoch belangrijk)
Kleine neerlandskundige taal: Je schaft niet iets sindskort aan, omdat iets aanschaffen van een product een eenmalige gebeurtenis (nadat je het aanschaft, heb je het aangeschaft). Sindskort impliceert een gebeurtenis in het verleden begonnen en nu nog steeds durende! Maargoed, dat terzijde.
//offtopic

Druk eens voor de lol op 0? Vaak is dat de standaard VGA-kanaal

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:55

Ypho

Allround Nerd

Waarschijnlijk stomme vraag, maar heb je ook ingesteld dat het signaal naar je tv (2e scherm) moet worden uitgebreid of gedupliceerd? Hoe heb je de laptop aangesloten? Met VGA? Er moet dan wel een VGA kanaal zijn op de tv, of via S-Video? Dan zou deze op de Ext1/2 (hangt ervanaf welke poort) moeten zitten. Lukt het wel als je de tv als directe monitor gebruikt? Dus met FN+F4 o.i.d. Dus niet als 2e scherm zegmaar?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Verwijderd

Topicstarter
@ JPD: helaas, dat werkt ook niet.

@ Ypho: uiteraard wordt het bureaublad uitgebreid naar het tweede beeldscherm. De tv als directe monitor instellen werkt helaas ook niet. En ja, ik maak gebruik van een VGA kabel. Wanneer ik via het Menu op de tv naar de bronlijst kijk, dan staat er wel "PC" tussen. Deze is helaas grijs gekleurd en niet te selecteren.

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-03 17:03
kan het zijn dat je een te hoge resolutie of refreshrate hebt ingesteld?

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 17:03
Dit klinkt heel lullig, maar kijk je gewoon niet goed?
Volgens mij heeft iedere afstandsbediening van Samsung de "PC" knop...

Limbids

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb elke resolutie geprobeerd en de enige refresh rate die beschikbaar is, is 60hz.
Verder zit er echt geen PC knop op de afstandsbediening. Op de plek waar op de afstandsbediening van de andere TV de PC knop zit, zit bij mijn eigen afstandsbediening de HDMI knop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:49:
Ik heb elke resolutie geprobeerd en de enige refresh rate die beschikbaar is, is 60hz.
Verder zit er echt geen PC knop op de afstandsbediening. Op de plek waar op de afstandsbediening van de andere TV de PC knop zit, zit bij mijn eigen afstandsbediening de HDMI knop.
Beste tweakers ik heb helaas het zelfde probleem ik heb een vaio CR21S
Ik heb het ook met vga aangesloten en heb geen beeld op de tv ook zijn diverse optie,s
in het menu van de samsung tv grijs. weet iemand hier wat de oplossing is ?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 09:48

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

omdat jullie de VGA ingang gebruiken dienen jullie PC mode in te stellen(hier ook samsung)
Je kunt met de source knop fietsen tussen alle ingangen (ext.1 ext.2 VGA hdmi component etc etc)

[ Voor 35% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-06-2008 10:28 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:27:
omdat jullie de VGA ingang gebruiken dienen jullie PC mode in te stellen(hier ook samsung)
Je kunt met de source knop fietsen tussen alle ingangen (ext.1 ext.2 VGA hdmi component etc etc)
Ja oke maar dat lukt juist niet als ik op de knop source druk komt hij alleen maar met ext1 en 2.
Als ik in het menu kijk van mijn LCD kan ik de optie PC niet kiezen die is grijs.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

heb je een dvi uitgang ?
koop dan een dvi to hdmi kabel, wschnlijk werkt het daarom bij mij wel, ik gebruik niet de d-sub namelijk

en anders koop je een vga to dvi, en daarop een dvi to hdmi kabel

(kan dat uberhaupt wel ? :? )

sterker nog, mijn tv pakt automatisch de actieve input
hoe zit dat dan bij jou ?

Stel ik zet me digitenne uit en me pc aan, dan springt de TV automatisch naar hdmi
Zet ik dan de pc uit en digitenne aan doet hij het andersom
Zet ik de pc uit en digitenne uit, en de 360 aan springt hij automatisch naar component.

longshot

als je eens op je laptop force tv detection doet ?
Het lijkt me wel of je laptop zich niet "meldt" bij de TV , waardoor de tv hem ook gewoon niet "ziet".

[ Voor 34% gewijzigd door CrankyGamerOG op 14-06-2008 13:25 ]

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:21:
heb je een dvi uitgang ?
koop dan een dvi to hdmi kabel, wschnlijk werkt het daarom bij mij wel, ik gebruik niet de d-sub namelijk

en anders koop je een vga to dvi, en daarop een dvi to hdmi kabel

(kan dat uberhaupt wel ? :? )

sterker nog, mijn tv pakt automatisch de actieve input
hoe zit dat dan bij jou ?

Stel ik zet me digitenne uit en me pc aan, dan springt de TV automatisch naar hdmi
Zet ik dan de pc uit en digitenne aan doet hij het andersom
Zet ik de pc uit en digitenne uit, en de 360 aan springt hij automatisch naar component.

longshot

als je eens op je laptop force tv detection doet ?
Het lijkt me wel of je laptop zich niet "meldt" bij de TV , waardoor de tv hem ook gewoon niet "ziet".
Helaas heeft mijn laptop geen dvi aansluiting.

maar wat bedoel je met laptop force tv detection ?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:35
je refresh rate is 60???

Kijk dat eens na in je handleiding!! Volgens mij moet diet 70 of 75 zijn.
Wat is het resolutie van je scherm? en wat is de resolutie die je hebt ingesteld???

Indien je een verkeerde refresh rate heb ingesteld. dan kan de tv dit niet verwerken. en dan ziet de tv dit als geen singaal en zal deze uitschakelen..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb dus zelf ook gods lang lopen kloten ... t/m een montuer aan toe

bleek een mijn nieuw! gekochte kabel te liggen

moraal .. probeer een andere kabel,
begin ook gewoon met een resolutie als 1024x768@60 die resolutie is meestal wel ondersteund.
(die t'vs zijn daar soms wat zeurderig over ... dus kies een resolutie die in het boekje staat !)

pc mode verhaal is onzin, die gebruik ik ook niet

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 14-06-2008 14:16 ]

Iperf

Verwijderd

To_Tall schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:01:
je refresh rate is 60???

Kijk dat eens na in je handleiding!! Volgens mij moet diet 70 of 75 zijn.
Wat is het resolutie van je scherm? en wat is de resolutie die je hebt ingesteld???

Indien je een verkeerde refresh rate heb ingesteld. dan kan de tv dit niet verwerken. en dan ziet de tv dit als geen singaal en zal deze uitschakelen..
Het moet 75 zijn en dat heb ik ook ingesteld ook staat de resolutie op het hoogst.
maar er komt geen beeld

weet iemand of er ook een vga naar hdmi kabel is ?

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:15:
ik heb dus zelf ook gods lang lopen kloten ... t/m een montuer aan toe

bleek een mijn nieuw! gekochte kabel te liggen

moraal .. probeer een andere kabel,
begin ook gewoon met een resolutie als 1024x768@60 die resolutie is meestal wel ondersteund.
(die t'vs zijn daar soms wat zeurderig over ... dus kies een resolutie die in het boekje staat !)

pc mode verhaal is onzin, die gebruik ik ook niet
Oke maar welke type kabel gebruik jij nu dan ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vga .. de 2e was gewoon een oudje van werk die deed het perfect :(

Iperf

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

fish schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:09:
vga .. de 2e was gewoon een oudje van werk die deed het perfect :(
wat roep je nou dat het onzin is over pc mode
serieus gast, toom jezelf een beetje in.
Ik probeer alleen te helpen, en bij mij is de d-sub wel degelijk PC MODE
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:55:
[...]

maar wat bedoel je met laptop force tv detection ?
in de drivers van je videokaart zit ergens de optie force tv detection

[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-06-2008 09:44 ]

Pagina: 1