Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met veel Copy en Past werk. Het probleem wat ik momenteel heb is als ik van laag 1 iets wil copieeren en die op laag 2 wilt plaatsen dat de positie van de gecopeerde object niet overheen komt waar het vandaan kwam. Er zit dus een verschil van locatie in het object dit wil ik niet aangezien het geheel weer op de zelfde positie terug moet komen, om het later te bewerken. In welke richting moet ik zoeken om dit op te lossen.

[ Voor 6% gewijzigd door we_are_borg op 25-05-2008 13:04 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het ligt er een beetje aan hoe je precies aan het copy/pasten bent. In Photoshop 7: Als je een laag selecteert door ctrl-click in het layers-menu, dan selecteer je alleen hetgeen dat zich op de laag bevindt. Met ctrl-c kopieer je dat. Als je dan ctrl-shift-v doet, plaatst hij het op dezelfde plek in een nieuwe laag (in een mask, dat dan weer wel).

Helaas werkt het niet als je ctrl-a doet, dan centreert hij hem automatisch (en meestal stond je object niet precies in het midden). Een 'paste-into-place' a la Flash zou mooier zijn.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Topicstarter
TerraGuy schreef op zondag 25 mei 2008 @ 14:23:
Het ligt er een beetje aan hoe je precies aan het copy/pasten bent. In Photoshop 7: Als je een laag selecteert door ctrl-click in het layers-menu, dan selecteer je alleen hetgeen dat zich op de laag bevindt. Met ctrl-c kopieer je dat. Als je dan ctrl-shift-v doet, plaatst hij het op dezelfde plek in een nieuwe laag (in een mask, dat dan weer wel).

Helaas werkt het niet als je ctrl-a doet, dan centreert hij hem automatisch (en meestal stond je object niet precies in het midden). Een 'paste-into-place' a la Flash zou mooier zijn.
Ik werk met CS3. Ik werk dus met ctr+a en idd hij centreer hem dus ongeveer in het midden. Paste-into-place was dus een mooie optie geweest maar zo te horen heeft Photoshop dat niet, dit zo dus betekenen dat ik het geheel handmatig moet bewerken wat op zich niet erg is maar wel veel werk met zich mee breng.

Heb wel een workaround gevonden selecteer wat je wilt copy en pasten druk nu rechtermuis knop en selecteer uit lijst Layer via Copy of Layer via Cut. Het geen wordt op een nieuwe layer gezet en met merge visable kan je alle layers weer 1 maken zonder alles te hoeven positioneren.

[ Voor 12% gewijzigd door we_are_borg op 25-05-2008 14:37 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Uhm, als ik iets moet doen dat jij beschrijft, dan zet ik beide documenten open en sleep de layers uit het palette van de één naar de ander. Om ze dan op de zelfde plek te krijgen hou ik op een Windows pc Shift ingedrukt. Als je documenten beide even groot zijn, laat hij dan ook zo'n kader zien en zie je dat hij de layer in het andere document weer precies op dezelfde plek erin jast. Werkt dat voor jou ook?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs