Toon posts:

Ziggo 25 Mei, Eurosport HD, niet dus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net de netwerk installatie opnieuw gedaan op de Samsung 360, om te genieten van Eurosport HD, zoals aangekondigd door Ziggo.

En wat denk je, niet gevonden. Helpdesk gebeld.
2 keer mijn postcode ingetoetst, eerste wat die me vroeg was mijn postcode (kunnen ze je beter helpen).

Ik vraag waar de Eurosport HD zender zit. Ging hij uitzoeken. Na 10 minuten kwam het antwoord dat Eurosport op dit moment niet de gewenste kwaliteit levert en er dus geen Eurosport HD zender is.

3 keer Hoera voor Ziggo.

Ben benieuwd hoe dat 1 Juni gaat met Nederland 1 in HD.

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-02 18:05
Kwaliteit zal het niet aan liggen. Kan de bron niet zo direct vinden, maar het Eurosport HD signaal wordt (nog) niet ondersteund door de Samsung HD decoder. Oftewel: afwachten..

Verwijderd

Wanneer stoppen de kabelaars in Nederland eindelijk eens met het bepalen
van welke HDTV ontvanger jij mag hebben?

Bij schotelontvangst kun je gewoon kiezen uit tientallen merken in de winkels, dan had je niet
met dit probleem gezeten.

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-12-2025
Eurosport HD zit al op de kabel het geeft alleen nog een zwart beeld. Er is ook een ander kanaal HD09 verschenen maar die geeft eveneens zwart beeld. Ik vermoed dat het een probleem bij Eurosport ligt. Het SD kanaal zou namelijk tegelijkertijd met de lancering van het HD kanaal omgaan naar 16:9 en dat is ook nog niet gebeurd.

Zie ook dit topic op het Ziggo Gebruikers Forum: http://ziggo-gebruikers.n...read.php?t=9937&showall=1

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:00:
Eurosport HD zit al op de kabel het geeft alleen nog een zwart beeld. Er is ook een ander kanaal HD09 verschenen maar die geeft eveneens zwart beeld. Ik vermoed dat het een probleem bij Eurosport ligt. Het SD kanaal zou namelijk tegelijkertijd met de lancering van het HD kanaal omgaan naar 16:9 en dat is ook nog niet gebeurd.

Zie ook dit topic op het Ziggo Gebruikers Forum: http://ziggo-gebruikers.n...ead.php?t=11389&showall=1
Wil je mij de frequenties eens noemen van Eurosport HD en HD09, want voor zover ik kan zien bestaan deze kanalen nog niet in de bestaande Transport Streams. Mogelijk dat er bij Multikabel tegenwoordig een andere test frequentie is?

• Cyzor
Eurosport HD zit op 794.0 samen met /Geloven, Omega TV en OUTTV/X-MO (mooie combi geloof het het gay lifestyle pakket)
HD09 zit op 826.0 samen met History Channel.

Ik kan een dump van de zender lijst maken naar een USB stick en die voor je online zetten, daar staat heel veel informatie over de zenders in.

EDIT:
De zender lijst, succes.
http://home.student.uva.n...tmp/proglist_20080525.plf (plain text, Firefox laat het gewoon in de browser zien)

[ Voor 123% gewijzigd door Cyzor op 25-05-2008 18:20 ]

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:05:
Eurosport HD zit op 794.0 samen met /Geloven, Omega TV en OUTTV/X-MO (mooie combi geloof het het gay lifestyle pakket)
HD09 zit op 826.0 samen met History Channel.
Goed, even gecheckt met een Transport Stream analyzer, maar in mijn regio van het Multikabel gebied is er nog geen signaal van Eurosport HD en HD09. Ook de Program Map Table (PMT) informatie ontbreekt van deze twee kanalen. Wel bevat de zogenaamde Service Description Table (SDT) de verwijziging naar die nieuwe kanalen, maar fysiek zijn ze dus nog niet aanwezig.

Dat de Loewe TV ze laat zien komt waarschijnlijk omdat Ziggo/Casema wel in de SDT de running_status van deze kanalen op "running" heeft gezet wat niet klopt aangezien er geen bijbehorend signaal is.
Ik kan een dump van de zender lijst maken naar een USB stick en die voor je online zetten, daar staat heel veel informatie over de zenders in.
Misschien wel interessant om te zien welke informatie Loewe verzamelt, dus als je tijd hebt...

• ArChie
  • Niet online
Cyzor schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:05:
De zender lijst, succes.
http://home.student.uva.n...tmp/proglist_20080525.plf (plain text, Firefox laat het gewoon in de browser zien)
Hebbes, bedankt.

• Cyzor
ArChie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:22:
[...]

Misschien wel interessant om te zien welke informatie Loewe verzamelt, dus als je tijd hebt...
Nee dat klopt ik krijg ook geen beeld en bij video informatie staat ook alles op 0 (bitrate en zo) maar ze zijn er wel mee bezig, is tenminste iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Cyzor op 25-05-2008 18:25 ]

Verwijderd

Cyzor schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:00:
Ik vermoed dat het een probleem bij Eurosport ligt.
Via de schotel is Eurosport-HD perfect te ontvangen. (momenteel nog FTA op Hotbird)

Als we op de schotel enkel de keus uit Samsung, Samsung en nog eens Samsung hadden gehad
dan had het probleem hier waarschijnlijk ook gespeeld. ;)
Gelukkig hebben we op de schotel geen last van dat kloterige monopolistische mediabox beleid van de kabelaars.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 19:45 ]

• Cyzor
In het Ziggo Gebruikers forum poste een "Ziggo-Official" het volgende:
Het Eurosport HD kanaal is nog niet vrijgegeven als gevolg van problemen in combinatie met de Samsung HD-decoder. Er zal de komende dagen verder onderzoek gedaan worden door verschillende partijen. Zodra er meer informatie is zal ik het laten weten. Zodra het kanaal vrijgegeven is zal de Samsung HD-ontvanger ES HD automatisch toevoegen aan de andere beschikbare (HD) kanalen.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 08:22
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:41:
[...]

Via de schotel is Eurosport-HD perfect te ontvangen. (momenteel nog FTA op Hotbird)
Gisteren zitten kijken op de Hotbird sateliet daar zit hij in 9 talen en Dutch zit daar ook bij, helaas op geen enkele zit er een geluidsspoor bij.

De enige werkende is ESP HD Int die geeft ook Engels geluid en is momenteel FTA te ontvangen in een perfekte beeldkwaliteit.
De sateliet zal ook de bron zijn voor de kabelaanbieders en zonder geluid heeft het geen zin het door te geven.
Volgens een kenner is het op de satellite dus 1920x1080MBAFF(lees 1080p) en wel degelijk FULL HD maar de kabelaars geven 720p door dus misschien is daarom het beeld ook nog niet "geschikt".

• Cyzor
aart44 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:30:
[...]
Volgens een kenner is het op de satellite dus 1920x1080MBAFF(lees 1080p) en wel degelijk FULL HD maar de kabelaars geven 720p door dus misschien is daarom het beeld ook nog niet "geschikt".
Wie zegt dat de kabelaars het in 720p doorgeven? Volgens mij geven ze het zo door als ze het binnen krijgen. Discovery HD en BravaHDTV worden beide in 1080i doorgegeven terwijl NGC-HD, FIlm1 HD en Sport1 HD in 720p worden uitgezonden. De gebruikte set-top-boxen kunnen geen 1080p aan dus als ze dat signaal gebruiken moeten ze er wel wat mee doen maar dan lijkt het me dat ze het in 1080i gaan doorgeven en niet in 720p

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 19:27
aart44 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:30:
[...]

Gisteren zitten kijken op de Hotbird sateliet daar zit hij in 9 talen en Dutch zit daar ook bij, helaas op geen enkele zit er een geluidsspoor bij.

De enige werkende is ESP HD Int die geeft ook Engels geluid en is momenteel FTA te ontvangen in een perfekte beeldkwaliteit.
De sateliet zal ook de bron zijn voor de kabelaanbieders en zonder geluid heeft het geen zin het door te geven.
Die kenner is dus blijkbaar niet een kenner als het op progressive aankomt; Linkhttp://dutchmedia.nl/blog/?p=1317

Via de schotel is dus blijkbaar 1080i, het verschil tussen 1080p en 720p is niet eerder zichtbaar bij 50" en hoger (bewezen) bij een normale kijkafstand. Daarbij kan je zeker bij sportbeeld beter 720p ontvangen dan 1080i. beetje vreemd trouwens dat eurosport 2 nog niet te ontvangen is op de sateliet.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 08:22
SnackMasterFlex schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Die kenner is dus blijkbaar niet een kenner als het op progressive aankomt; Linkhttp://dutchmedia.nl/blog/?p=1317

Via de schotel is dus blijkbaar 1080i, het verschil tussen 1080p en 720p is niet eerder zichtbaar bij 50" en hoger (bewezen) bij een normale kijkafstand. Daarbij kan je zeker bij sportbeeld beter 720p ontvangen dan 1080i. beetje vreemd trouwens dat eurosport 2 nog niet te ontvangen is op de sateliet.
Het bericht van de kenner is hier te lezen.

Op de site van Dutchmedia staat ook te lezen dat er geen consumenten apparatuur is citaat:
Er is thans nog geen televisiezender ter wereld en consumentenontvangstapparatuur beschikbaar om in Full HD uit te zenden
Wat is dit dan??? weliswaar in Amerika maar het is er.

En wat is er vreemd aan dat Eurosport2 niet te ontvangen is op de sateliet, waarschijnlijk bedoel je waarom is hij nog niet te zien bij CanalDigitaal Eurosport2 zit wel een keer of 20 op verschillende satelieten.

• Cyzor
aart44 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:33:
[...]

En wat is er vreemd aan dat Eurosport2 niet te ontvangen is op de sateliet, waarschijnlijk bedoel je waarom is hij nog niet te zien bij CanalDigitaal Eurosport2 zit wel een keer of 20 op verschillende satelieten.
Volgens mij is dat een heel andere techniek, het is geen broadcast systeem maar de 1080p bestanden worden gedowload naar een HDD en van daar afgespeeld. De content op een Blu-ray Disc is ook meestal 1080p. Wat er wordt bedoel met "consumentenontvangstapparatuur" zijn broadcast systemen en apparatuur als DVB-S en DVB-C voor het ontvangen van (live) televisie. Maar er kan ook best apparatuur zijn die 1080p aan kan, ik heb daar niet zo veel verstand van. Ik denk dat het 1080p signaal op de satelliet (als dat er al is) bedoelt is voor intern gebruik maar nogmaals ik heb hier weinig verstand van. 1080p is qua bandbreedte niet efficiënt om hier in uit te zenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyzor op 26-05-2008 17:05 ]

• SnackMasterFlex
aart44 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 15:33:
[...]

Het bericht van de kenner is hier te lezen.

Op de site van Dutchmedia staat ook te lezen dat er geen consumenten apparatuur is citaat:

[...]

Het leek mij al vreemd dat eurosport 2 niet te ontvangen zou zijn via de schotel. die kenner maakt alleen wel een wat vreemde veronderstelling: Eurosport HD is 1080p want MBAFF wordt gebruikt. Nu heb ik een beetje zitten zoeken naar informatie over deze standaard. Wat ik daar uit kan herleiden is dat MBAFF kan en ook wordt gebruikt voor 1080i materiaal. Dus MBAFF betekend niet direct 1080p ook kan ik de interlaced flag niet direct terug vinden in de informatie die hij verstrekt heeft. Zie liever dat het 1080p is, downscaled naar 720p zien wij het verschil toch niet...1080i zou dan simpel weg zonde zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door SnackMasterFlex op 26-05-2008 17:04 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Andere landen kunnen al genieten er van:

http://www.engadgethd.com...s-right-on-time/#comments

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• DAJ
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar.

Via Ziggo is Eurosport HD nog niet te ontvangen omdat de Samsung HD-decoder (DCB-H360R) niet met het signaal overweg kan. Ziggo en Samsung zijn bezig met een onderzoek naar de oorzaak hiervan.

Zou het kunnen (misschien is het complete onzin wat ik vertel) dat Eurosport in Full-HD uitzend terwijl de Samsung decoder niet met Full-HD kan omgaan?

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 20:34
DAJ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 12:31:
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch maar.

Via Ziggo is Eurosport HD nog niet te ontvangen omdat de Samsung HD-decoder (DCB-H360R) niet met het signaal overweg kan. Ziggo en Samsung zijn bezig met een onderzoek naar de oorzaak hiervan.

Zou het kunnen (misschien is het complete onzin wat ik vertel) dat Eurosport in Full-HD uitzend terwijl de Samsung decoder niet met Full-HD kan omgaan?
Het zou misschien kunnen, maar volgens mij zijn er helemaal geen ontvangers die 1080p aankunnen, niet op de kabel en niet op de schotel. Ik word wel een beetje jaloers van die plaatjes op engaged HD, ik heb ziggo, ik heb een hd ontvanger en een hd tv ik wil Eurosport HD

Wat een prutsers! :(

• SnackMasterFlex
iceme schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:00:
[...]

Het zou misschien kunnen, maar volgens mij zijn er helemaal geen ontvangers die 1080p aankunnen, niet op de kabel en niet op de schotel. Ik word wel een beetje jaloers van die plaatjes op engaged HD, ik heb ziggo, ik heb een hd ontvanger en een hd tv ik wil Eurosport HD

Hoewel ik het een klein beetje met je eens ben, heb ik ook alle respect voor ziggo dat ze er tenminste aanwerken. Mijn gebrek aan geduld zorgt voor lichte irritatie, maar mijn verstand weet ook wel dat het slechter kan. En tot nu toe ben ik zeer tevreden met het HD aanbod van ziggo (@home) dat daar ook nog een keer eurosport in HD bij komt is alleen maar beter.

Wat helpt voormij is dat ik nog maar een paar weken gebruik maak van ziggo. Over een tijdje verhuis ik naar Eindhoven waar ik zover bekend alleen maar upc kan gebruiken. Die zullen (volgens helpdesk en tweede rangs info op internet) pas over een maand beginnen met eurosport HD. Dus dankzij ziggo kan ik waarschijnlijk de komende weken alvast genieten van rolang in HD :)

ps ben nu bij mijn ouders, sinds vanmorgen kan je ook in Friesland tussen Heerenveen en Drachten Eurosport HD ontvangen op kanaal 64 met de vermelding dat hij binnenkort van start gaat.

Ik heb het in Enschede waar ikzelf woon nog niet kunnen nakijken.

Verwijderd

Ik zou je kabelaar maar niet zo afvallen als ik jou was.

Als je bij UPC of de rest zou zitten zou je helemáál geen Eurosport-HD hebben gehad.

Ziggo doet er tenminste nog wat aan!

Je mag je dus echt gelukkig prijzen met Ziggo als kabelaar, want zij hebben met kop en schouders het meeste HDTV aanbod in heel de Benelux. En sterker nog, ze zijn nog eens veruit het goedkoopst ook met HD!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 14:09 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:07:
[...]

Ik zou je kabelaar maar niet zo afvallen als ik jou was.

Als je bij UPC of de rest zou zitten zou je helemáál geen Eurosport-HD hebben gehad.

Ziggo doet er tenminste nog wat aan!

Je mag je dus echt gelukkig prijzen met Ziggo als kabelaar, want zij hebben met kop en schouders het meeste HDTV aanbod in heel de Benelux. En sterker nog, ze zijn nog eens veruit het goedkoopst ook met HD!
whoa, rustig... je zou toch zeggen dat zoiets beter wordt voorbereid, dus vandaar: prutsers. ik zou het wat kalmer hebben verwoord maar het is niet incorrect ofzo... je zou je bijna afvragen waar jij werkt :+

• iceme
Ik vind het wel prutsers, wat iceheart zegt, ze hadden het vooraf kunnen testen, eurosport HD heeft vast voor van te voren getest of het werkt op niet, die zetten heus niet op 25 mei de knop op en beginnen met duimen of het allemaal goed gaat.

Ik vind dat als je aankondigd dat je eurosport hd gaat uitzenden je wel moet zorgen dat het werkt op de enige ontvanger die er op dit moment te koop is :/

Maargoed we wachten af... ben benieuwd hoe nederland 1 vanaf 1 juni gaat. Ik vind het HD aanbod op dit moment nog erg mager misschien wel voorloper in europa maar vooral als je het gaat vergelijken met onze amerikaanse vrienden zijn we er nog lang niet. Discovery en NGC is leuk, maar HD-NL en vooral brava mogen ze van mij rusten deleten. Ik vind dat onze nederlandse zenders hun top series best mogen simulcasten in een HDTV kanaal, en natuurlijk formule 1 in HD dat zou super zijn :)

Ach nog 5 jaar wachten en het wordt wel wat

Verwijderd

iceheart schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 14:15:
je zou je bijna afvragen waar jij werkt :+
Ik ben een gefrustreerde UPC klant. :)

Wij betalen veel meer voor het HDTV basispakket dan jullie en hebben de helft minder zenders. ;)

• Cyzor
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:43:
[...]

Ik ben een gefrustreerde UPC klant. :)

Wij betalen veel meer voor het HDTV basispakket dan jullie en hebben de helft minder zenders. ;)
Maar wel na een investering van €300, bij UPC huur je de decoder toch? Het zal dus wel een paar jaar HD kijken zijn voordat je bij Ziggo de investering van de decoder er uit hebt gehaald.

Over het testen van het Eurosport kanaal en het aankomende EK kanaal zegt iemand van Ziggo het volgende in het Ziggo gebruikers forum:
We zijn al vanaf januari aan het testen met de Humax HD-ontvanger, maar de kwaliteit is tot dusver niet voldoende voor een goedkeuring omdat er op enkele TV-ontvangers nog hdmi problemen voorkomen.

T.a.v. Eurosport HD beschikken we pas een week over het signaal van Eurosport. Dit hebben we dus nooit eerder kunnen testen, Eurosport heeft daarbij een h.264 encoder versie in gebruik die niet getest is met de bestaande HD-ontvangers.

De verbinding en encoders van de NOB zijn begin mei getest voor de EK2008 uitzendingen. De internationale verbindingen zullen pas enkele dagen voor de aanvang v/d EK opgebouwd worden.

Het is dus absoluut niet een kwestie van geen ruime voorbereiding. Aangezien HD o.b.v. H.264 nog steeds een relatief jonge technology is moeten we voorlopig nog rekening houden met onvoorziene problemen. Dit was 5-10 jaar geleden niet anders met de ingebruik name van mpeg-2 encoders / decoders.

Verwijderd

Is het niet mogelijk dat Ziggo het eurosport hd signaal realtime encode naar een signaal wat wel geschikt is voor de samsung ontvangers?

• Cyzor
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:41:
Is het niet mogelijk dat Ziggo het eurosport hd signaal realtime encode naar een signaal wat wel geschikt is voor de samsung ontvangers?
Zijn ze de laatste dagen druk mee bezig vermoed ik zo. ;) Ik vind ze geen prutsers, wel vind ik het aan de domme kant dat ze een mailing aan de klanten hebben gestuurd voor ze het überhaupt konden testen. Ze kunnen er denk ik weinig aan doen dat het nu niet werkt maar daar had niemand over geklaagd als ze het niet belooft hadden.

Verwijderd

Cyzor schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:19:
[...]

Maar wel na een investering van €300, bij UPC huur je de decoder toch?
Ja, maar als je de zaak verrekent komt het er op neer dat het standaard HDTV pakket, excl. decoderhuur dus, 9 euro kost bij UPC.
Bij jullie 3,95, en met nog eens de dubbele hoeveelheid HD zenders. ;)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
Cyzor schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:19:
Maar wel na een investering van €300, bij UPC huur je de decoder toch?
bij het afsluiten van een nieuw combi abbo met minstens 16Mbit lijn (geloof ik) kun je de decoder meegebundeld krijgen in plaats van de hard disk recorder of de 2 maanden gratis. da's al weer minder verschil :)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
iceme schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:00:
[...]

Heb zelf ook de H360R van Samsung. Aangesloten op een Sony KDL-46W2000 via een HDMI kabel (Bandridge Profigold). De decoder kan tot 1080i gaan, geen 1080p dus, zoals je al zegt. :'(

Maar ik had een stom vraagje, heb jij nou een abo op de HD-kanalen, of is het een soort van promo waarop je wacht..?

• Cyzor
SChief schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:23:
[...]
Maar ik had een stom vraagje, heb jij nou een abo op de HD-kanalen, of is het een soort van promo waarop je wacht..?
Voor Eurosport HD heb je geen HD abonnement nodig, deze komt in het standaardpakket (net als de publieke HD kanalen als die begin 2009 van start gaan).

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ah zo dus, thanx. :) Heb zelf net al hier en daar gezocht, en op de Tv gekeken. Wordt tot nu toe niks met die Samsung.

[ Voor 71% gewijzigd door S_Chief op 27-05-2008 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het kanaal wel aanwezig, op 64. Met de melding dat er binnenkort Eurosport HD wordt uitgezonden. Ze zijn er dus inderdaad druk mee bezig, is wel weer positief vind ik.
Gaan we weer wachten.

Je hoeft trouwens alleen maar je kanalen te verversen dan duikt ie op, de helpdesk had me verteld dat je de netwerk installatie opnieuw moest doen, maar dat hoeft dus niet.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-02 00:02

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
?
Is het hele EK in 720p?
Betekent dat dan dat het nog scherper kan? >:)

[ Voor 8% gewijzigd door masser120 op 18-06-2008 22:42 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
masser120 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:41:
[...]

?
Is het hele EK in 720p?
Betekent dat dan dat het nog scherper kan? >:)
Ja EK is geheel in 720p te zien via Nederland1 HD
Het kan nog mooier inderdaad als men gebruik maakt van 1080p

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is ook al herhaaldelijk gemeld in [HD] Casema/Ziggo EK2008 & OS2008

• masser120
funrider schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:15:
[...]

Ja EK is geheel in 720p te zien via Nederland1 HD
Het kan nog mooier inderdaad als men gebruik maakt van 1080p
Damn... dat zegt wat :P

Op kanaal 64 staat er nou bij mij een groot wit scherm met in beeld "Binnenkort komt hier Eurosport HD".
Lijkt me dus dat het een probleem is bij Eurosport zelf en niks wat te maken heeft met Ziggo.

• ArChie
  • Niet online
masser120 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 14:41:
Op kanaal 64 staat er nou bij mij een groot wit scherm met in beeld "Binnenkort komt hier Eurosport HD".
Lijkt me dus dat het een probleem is bij Eurosport zelf en niks wat te maken heeft met Ziggo.
Vreemde conclusie. Ziggo geeft namelijk Eurosport HD nog niet door omdat de Samsung DCB-H360R ontvanger niet met het signaal overweg kan en heeft daarom de still geplaatst met die mededeling. Het wachten is op een bugfix voor de Samsung DCB-H360R aangezien het bronsignaal van Eurosport HD via de satelliet ook in allerlei andere landen zonder problemen te ontvangen is via HDTV satelliet ontvangers en HDTV kabel ontvangers. Eurosport zit uiteraard niet te wachten op een aanpassing aan het signaal omdat er toevallig een HDTV ontvanger in een land is dat een probleem heeft met het signaal. Als ze daaraan beginnen dan kunnen ze wel aan de gang blijven.

• masser120
ArChie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:36:
[...]

Vreemde conclusie. Ziggo geeft namelijk Eurosport HD nog niet door omdat de Samsung DCB-H360R ontvanger niet met het signaal overweg kan en heeft daarom de still geplaatst met die mededeling. Het wachten is op een bugfix voor de Samsung DCB-H360R aangezien het bronsignaal van Eurosport HD via de satelliet ook in allerlei andere landen zonder problemen te ontvangen is via HDTV satelliet ontvangers en HDTV kabel ontvangers. Eurosport zit uiteraard niet te wachten op een aanpassing aan het signaal omdat er toevallig een HDTV ontvanger in een land is dat een probleem heeft met het signaal. Als ze daaraan beginnen dan kunnen ze wel aan de gang blijven.
Dat wist ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat Samsung daar dan druk mee bezig is 'omdat er een zender een ander signaaltje uitzendt in dat landje'. :P Al hoop ik dat uiteraard wel aangezien ik ook zo'n samsungetje heb

Verwijderd

Uiteraard is Samsung hier druk mee. Nederland was eerste land wereldwijd waar Samsung een HD-ontvanger obv h.264 voor ontwikkeld heeft in 2006 !
Binnen enkele dagen is de software beschikbaar op het netwerk.
masser120 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:47:
[...]

Dat wist ik niet. Ik kan me niet voorstellen dat Samsung daar dan druk mee bezig is 'omdat er een zender een ander signaaltje uitzendt in dat landje'. :P Al hoop ik dat uiteraard wel aangezien ik ook zo'n samsungetje heb

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:14:
Uiteraard is Samsung hier druk mee. Nederland was eerste land wereldwijd waar Samsung een HD-ontvanger obv h.264 voor ontwikkeld heeft in 2006 !

[...]
Betekent dat dan ook dat binnen enkele dagen Eurosport HD begint met uitzenden via Ziggo?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• iceme
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:14:

[...]
Ik kan niet anders zeggen whoehoe _/-\o_ maar het werd ook wel een keertje tijd zijn ondertussen alweer een maand verder

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-02 14:02

Gast1981

room with a moose!

Beschikbaar op het netwerk...
Moeten we handmatig downloaden en flashen?
Of kan dat vanuit de H360 automatisch eigenlijk? :)

• Scarface0
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik denk dat het dan te zien is in het menu van de Samsung, of niet?

Verwijderd

Scarface0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:17:
Ik denk dat het dan te zien is in het menu van de Samsung, of niet?
juist, aankondiging via ziggo-gebruikers.nl forum

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:38:
[...]

juist, aankondiging via ziggo-gebruikers.nl forum
en hier...?

edit 7-7-08: gisteren een update van de samsung gedaan (was eindelijk beschikbaar), maar helaas geen Eurosport HD...

[ Voor 24% gewijzigd door superduper op 07-07-2008 08:34 ]

Pagina: 1