Vraagje over beveiligen laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:48
Ik zou mijn laptop willen meenemen op vakantie; hij is vrij oud maar ik wil hem toch niet kwijt.
Het kluisje in het hotel is te klein voor de laptop.
Ik dacht dus aan een slot zoals deze: http://www.padeg.com/desc...rt=Article&page=0&id=3407
Nu vroeg ik me een paar dingen af: past zo een slot op alle laptops?
Dat gaatje in de laptop ziet er zo onstevig uit, kan je het slot niet gewoon met geweld uit de laptop trekken met alleen een beetje cosmetische schade op de laptop als gevolg?

Bedankt!
Esben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik heb er een andere visie op:
Als mensen je laptop willen stelen, dan doen ze dat toch wel. Met of zonder slot, al hangt er een bulldozer aan.
Gelegenheidsdieven weer je met zo'n slot af, ondanks de twijfelachtige sterkte van het totaal.
Tot slot: gewoon niet gaan zitten patsen met je laptop op vakantie. Als men niet weet dat je de laptop hebt, zullen ze er misschien ook niet naar komen zoeken.
Tot slot2: zorg dat je een backup hebt van je data voor het geval hij gejat word.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat soort locks werken alleen voor gelegenheids dieven, zodat hij niet direct weggegrist kan worden. Als je je notebook achterlaat dan kan iemand die er de tijd voor neemt makkelijk door zo'n slot heenkomen (met een betonschaar als het moet). Dus wat jij wilt gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:20

Onbekend

...

Een oude laptop wil niemand doorverkopen. Dus als ze hem zouden jatten is het alleen maar voor eigen gebruik. En voor eigen gebruik accepteren ze wel cosmetische schade.
Maak in ieder geval een backup zodat als hij word gestolen, je je data niet kwijt bent.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
esben schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:02:
Nu vroeg ik me een paar dingen af: past zo een slot op alle laptops?
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen
Dat gaatje in de laptop ziet er zo onstevig uit, kan je het slot niet gewoon met geweld uit de laptop trekken met alleen een beetje cosmetische schade op de laptop als gevolg?
Dat zou inderdaad kunnen, maar de laptop heeft zijn waarde dan verloren, aangezien niemand een laptop zal kopen waar een hele scheur in de case zit. Dat is ook meer de beveiliging van het slot. Niet dat het voorkomt om meegenomen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 22:53
Kijk hier eens topic bestond al:

Laptop in hotelkamer achterlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VantageR schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:07:
[...]

Dat kan ik niet met zekerheid zeggen

[...]
Zoiets past wel op alle notebooks hoor. de gaatjes zijn namelijk een standaard maat, die je op iedere notebook ziet (en ook op wat monitoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 19-06 11:30
Je moet idd een zgn Kensington Lock uitsparing hebben in je laptop voor deze dingen. Zie hiervoor je manual.

Maar deze dingen heb je zo los met een betonschaar oid. Zelfs een simpele tang volstond laatst bij ons op school toen er afstudeerders bezig waren om eens te kijken hoe slecht de concurrent was :+

Het bedrijf waar ze afstuderen heeft dus zelf ook een beveiliging die ietsje anders werkt:
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=19004
http://www.computertotaal...tikel/Freelux-hUSBand.htm

Iets totaal anders dus. Maar ook hier geldt weer, dieven nemen hem toch wel mee. Dit werkt ook alleen in plekken waar veel mensen zijn. Dit ding aanbevelen als laptopbeveiling zou ik ook al niet....

* GENETX als student Elektro werd gevraagd om hem te kraken, en dat hebben ze geweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 22:53
die krijg je ook met een stukje karton open zie:

http://youtube.com/watch?v=i_XVzZZa4Ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 17:48
Hmmm, denk dat ik dat slot maar laat zitten.
ik denk dat ik gewoon de batterij eruithaal en die samen met de lader in een kluisje stop.
Als ik de laptop omgekeerd ergens verstop is het eerste wat ze zien als ze hem toch vinden de onderkant van de laptop en zien ze dat er iets mis mee is.
Als ze dan ook nog opmerken dat hij oud is (behuizing niet helemaal meer heel) laten ze hem hopelijk liggen.

PS: die link "Laptop in hotelkamer achterlaten" werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 19-06 11:30
Die werkt wel, alleen jij kan de het SG deel van het forum niet in.

Overigens vindt ik jou oplossing nog minder. Dan zou ik er nog liever een slot aan hangen... Het veste is uiteraard dan om beide gewoon te doen. De accu er uit en op het slot. Wie je laptop wil hebben haalt hem toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

er bestaan ook softwarematige beveiligingen die je laptop kunnen opsporen zodra hij gestolen is (als hij even op het internet gaat weet je perfect waar je laptop is)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

je kunt hem ook gewoon verstoppen; tussen set boeken of tussen kleding in je kleding kast, daar mogen schoonmakers niet komen.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:22

remco_k

een cassettebandje was genoeg

pm1 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 13:07:
er bestaan ook softwarematige beveiligingen die je laptop kunnen opsporen zodra hij gestolen is (als hij even op het internet gaat weet je perfect waar je laptop is)
Nee, dan weet je hooguit het IP nummer waar de laptop ooit online is gegaan.
En dan vraag ik me af of je daar echt genoeg aan hebt.

Daarbij bestaat de kans dat het ding gewoon direct word geformatteerd na diefstal en nog het belangrijkste: je vakantie is naar de klote. Dus voorkomen is beter dan genezen.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67292

Je hebt een oplossing die je aan je systeem hangt (een soort zender) en een ontvanger aan je sleutel. Op het moment dat de afstand tussen de zender en de ontvanger te groot wordt begint het deel aan de laptop onnoemelijk hard te loeien. Zo voorkom je iig dat iemand hem meegritst als je hem meehebt en op je tafel zet, terwijl je je net omdraait om met je achterbuurman te kletsen.

Natuurlijk voorkomt dit geen diefstal op je hotelkamer. Veel hotels bieden trouwens ook lockers bij de receptie, of je kan hem achterlaten bij de receptie. Toch iets veiliger dan.
Pagina: 1