Toon posts:

Een goede wired router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, mijn vader en ik zijn op zoek naar een goede wired router voor bij ons thuis. Het liefst eentje die gewoon makkelijk is aan te sluiten is en die ons gewoon snel verbindt met het wereldwijde web. We hebben thuis maar 1 laptop (waar we ook nog eens weinig op internetten) en er zijn een heleboel onbeveiligde netwerken hier in de buurt, dus draadloos hoeft niet.

Helaas zijn er alleen erg weinig recente tests aangezien wireless nu zo populair is, dus wie weet een snelle wired router voor ons die makkelijk is aan te sluiten?

Oja, we hebben 2 laCie usb schijven, het zou leuk zijn om deze erop aan te sluiten, maar voor een normale dorvoersnelheid heb je dan ook weer gigabit-lan nodig, dit is geen vereiste maar als het niet zo duur is zou het erg leuk zijn.

bij voorbaat dank, natuurlijk

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Bedoel je nou een router (die je wilt aansluiten op je bestaande ADSL of kabelmodem) of een ADSL modem+router in één?
Da's een groot verschil namelijk.

Verder is het prijsverschil tussen een router zonder Wifi of met Wifi zo klein dat ik je zou willen adviseren om met Wifi aan te schaffen en dat uit te schakelen zolang je dat niet gebruikt. Ooit komt er dan een dag dat je daar blij mee bent.

Je geeft in je topicstart niet aan welke modellen je specifiek op het oog hebt. Hier op GoT word dat wel van je verwacht in een situatie als je jouwe. Je vraagt om een goede wired router. De definitie van goed is een beetje persoonsgebonden, want een goede router is bv. een heel erg duus kastje van Cisco wat duizenden euro's kost.
Je zoekt gewoon een router voor huis-tuin en keuken gebruik, dus daar vallen de linksys, asus enz merken zo'n beetje onder.

Het ongeoorloofd gebruik van andersmans netwerken is overigens niet toegestaan.
Lees wat er met anderen is gebeurd:
Strafbaar

Ongevraagd gebruikmaken van draadloze netwerken van een ander is strafbaar. De maximale straf die een pleger van computervredebreuk riskeert, is een jaar gevangenisstraf of een geldboete van 16 duizend euro, zo liet de politie weten.

[ Voor 56% gewijzigd door remco_k op 25-05-2008 10:52 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Onze buren weten zelfs dat we soms op hun netwerk zitten en het maakt ze niet uit, en we zoeken gewoon een router die makkelijk is te installeren, dus geen router+modem in eeng

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 10:51:
Onze buren weten zelfs dat we soms op hun netwerk zitten en het maakt ze niet uit, en we zoeken gewoon een router die makkelijk is te installeren, dus geen router+modem in eeng
Ik heb m'n post net nog geedit, misschien heb je de aanpassingen nog niet gezien
Oke, dus is het geen ongeoorloofd gebruik maar geoorloofd en ben je dus niet strafbaar.
Makkelijk in te stellen zijn ze allemaal. Of allemaal niet. Dat is afhankelijk van je eigen handigheid.
Een router koop je met een doel, wat is jouw doel?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Die we nu hebben heeft het begeven. Nadat het ons niet lukte om hem werkend te krijgen hadden we iemand van onze familie erbij gehaald, en na een paar uur deed hij het toen eindelijk, nu is hij dus na een paar jaar kapot gegaan en zoeken we dit keer een nieuwe, die wat makkelijker te installeren is. We willen gewoon onze internetaansluiting delen en af en toe wat kleine files naar elkaar versturen. Een hdd aankoppelen kan leuk zijn, maar dan heb je weer gigabit ethernet nodig, wat in veel gevallen wat te duur is.

• remco_k
  • Nu online

remco_k

Gigabit ethernet heb je echt niet nodig voor het aansluiten van een HDD hoor. Dat is de grootste onzin.
- Je hebt nog steeds niet verteld of je een ADSL modem+router in één zoekt of een losse router
- Ga nou eerst eens zelf kijken op websites van linksys e.d.
- En kijk in de shopreview e.d.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Maar 100Mb/s is toch hetzelfde als 12,8MB/s, dan verlies je toch wel een hoop doorvoersnelheid of niet?
En bij linksys en asus hebben ze allemaal 4 routers die bijna niet van elkaar verschillen en hier op T.net staan ook heel weinig reviews over wired-routers. Oja, in mijn tweede post zei ik al dat ik geen adsl-modem+router in een zocht, we hebben gewoon een multikabel abbonement (binnenkort wordt dat ziggo trouwens)

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Apple AirPort Extreme voor jouw schijven (kun je een USB hub op aansluiten en dan kun je er vet veel schijven op aansluiten, alleen de schijven moeten niet NTFS geformatteerd zijn).

Verwijderd

Topicstarter
dat is echt een te dure optie vrees ik, we zoeken een router van rond de 50-60 euro

Verwijderd

Mijn advies, ga naar de winkel, koop er 1 van een redelijk merk (linksys, asus, netgear, belkin etc) en sluit hem aan. Over sommige dingen moet je niet teveel nadenken dat is zonde van de tijd.

Die dingen zijn nagenoeg allemaal hetzelfde.

De eenigste instelling die jij misschien moet maken is je hostname maar ik dacht dat dat zelfs niet meer nodig was bij @home/Ziggo.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 11:33 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als jullie van de buren op het WLAN mogen, waarom zetten ze er dan niet ineens een sleutel op die ze met jullie delen? Verder kan je niet tegelijkertijd op het WLAN en je eigen LAN aangesloten zijn (enfin, dat kan wel, maar de vraag is waarom je het zou willen, twee gelijktijdige netwerken gebruiken).

Als jouw schijf effectief zijn maximale doorvoersnelheid haalt dan heeft een Gigabit-netwerk effectief zin, maar je USB/Firewire-aansluiting die erop zit zal sowieso je overdrachtssnelheid ook al een stuk lager. Op zich is een Gigabit router/AP, best wel interessant, zeker naar de toekomst toe. Dan moeten je clients wel een Gigabit-aansluiting hebben natuurlijk ;) en de meeste budgetlaptops hebben die niet, zelfs bij mid- en highendapparaten is het nog vrij zeldzaam.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Draadloos zijn ze tegenwoordig bijna allemaal, gebruik je dat niet dan zet je het gewoon uit. USB schijven aansluiten gaat je niet lukken voor 50 -60 euro...

En ze zijn allemaal even makkelijk te installeren, lukt je dat nu met je huidige router niet dan is de kans groot dat het je met geen enkele router lukt.

Mijn advies: Kijk eens in de pricewatch met een maxiumprijs ingesteld van 50 -60 euro, en kijk dan naar de goede merken. Dan kom je vanzelf een geschikte router tegen (bijvoorbeeld de Linksys WRT54GL zou prima geschikt kunnen zijn voor jullie)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tja zo kan iedereen natuurlijk legio merken op gaan noemen die volgens hem of haar goed zijn... Het handigste is dat de TS zelf in de pricewatch kijkt en dan aan de hand van reviews e.d. een keuze maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 25-05-2008 12:21 . Reden: typo's ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Borromini schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:36:
Verder kan je niet tegelijkertijd op het WLAN en je eigen LAN aangesloten zijn (enfin, dat kan wel, maar de vraag is waarom je het zou willen, twee gelijktijdige netwerken gebruiken).
Inderdaad ook belangrijk om rekening mee te houden. Zit je draadloos op het netwerk van de buren, dan kan je niet meer bij die 2 lacie schijven die in je eigen netwerk hangen.

Verder vraag ik me af of er nog veel routers zonder draadloze mogelijkheid worden gemaakt, en ik vraag me helemaal af dat dan ook gigabit routers zijn.
Wat ik je aan raad... is een goede gigabit wirless-N router.

Ohja, wat betreft die lacie schijven, hoe moet je die aansluiten?
Via usb, of via utp?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:21
Ik zou gaan voor de asus wl-500w, makkelijk aan te sluiten en leuk je schijfjes aansluiten.
Eventueel zelfs een printer.
/edit
en ook nog je eigen wifi :-)

[ Voor 13% gewijzigd door bas-r op 25-05-2008 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben onze keuze gemaakt denk ik, bij de dynabyte hier in de buurt verkopen ze een sitecom DC-230 voor 50 euro, best een goed merk en met 2 usb 2.0 poorten waar we onze lacies op aan kunnen sluiten, toch bedankt iedereen!!, ik denk dat dees op slot mag.

Onze printer is gewoon op mijn computer aangesloten en als mijn vader wat wilt printen stuurt hij het via mijn pc naar de printer en wordt t gewoon goed uitgeprint, als hij dat doet als ik aan het MMO-en ben gaf dat ook helemaal geen lag ofzo, dus 2 poorten is voor ons genoeg!

linkje: https://www.dynabyte.nl/a...Router-+-USB-Storage-Port

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 12:07 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 11:25:
dat is echt een te dure optie vrees ik, we zoeken een router van rond de 50-60 euro
Voila: hier klikken
Zo makkelijk is het nu.. Pak daar een leuk ding uit, en klaar is klara / Kazakas :)

Het uitzoeken welke router je moet nemen kan je zelf. Pak een paar uit de lijst (via de link ) en zoek daar een paar reviews over.. op http://www.kieskeurig.nl staan er altijd wel een paar.

Suc6 :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.