Mijn systeem:
MSI P35 Neo2-FIR
INTEL Core 2 Duo e8400
Kingston 2GB DDR2 PC6400 x2
Sapphire HD3870 X2
Samsung Spinpoint F1 750GB
Wat is het probleem:
De Samsung hardeschijf had ik tijdelijk naast mijn oude harde schijf draaien en is opgedeeld in vier logical partities. De schijf is aangesloten middels SATA2. Nu ik allemaal nieuwe onderdelen heb voor de pc heb ik de oude hardeschijf eruit gehaald die aangesloten was op IDE en is de Samsung hardeschijf dus de enige in de pc. Na alle nieuwe onderdelen aangesloten te hebben probeerde ik allereerst windows vista sp1 te installeren op de nieuwe c: schijf, Hierbij kreeg ik de volgende melding: windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation
Na wat zoeken op internet kan dat twee oorzaken hebben:
Wat heb ik geprobeerd:
Vrij eenvoudig, zo lijkt het tenminste, de nieuwe c: partitie van de Samsung hardeschijf moet een primary active partitie worden zodat ik windows vista kan installeren.
Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk leesbaar is en dat ik alle nodige informatie vermeld heb, zoniet dan hoor ik dat graag.
MSI P35 Neo2-FIR
INTEL Core 2 Duo e8400
Kingston 2GB DDR2 PC6400 x2
Sapphire HD3870 X2
Samsung Spinpoint F1 750GB
Wat is het probleem:
De Samsung hardeschijf had ik tijdelijk naast mijn oude harde schijf draaien en is opgedeeld in vier logical partities. De schijf is aangesloten middels SATA2. Nu ik allemaal nieuwe onderdelen heb voor de pc heb ik de oude hardeschijf eruit gehaald die aangesloten was op IDE en is de Samsung hardeschijf dus de enige in de pc. Na alle nieuwe onderdelen aangesloten te hebben probeerde ik allereerst windows vista sp1 te installeren op de nieuwe c: schijf, Hierbij kreeg ik de volgende melding: windows is unable to find a system volume that meets its criteria for installation
Na wat zoeken op internet kan dat twee oorzaken hebben:
- de hardeschijf staat in de bios bootsequense niet op de eerste plaats.
- de partitie op de hardeschijf is niet ingedeeld als een primary active partitie.
Wat heb ik geprobeerd:
- format gedaan met de windows vista installatie
- installatie en format gedaan met de windows xp installatie
- meerdere bootdisk's geprobeerd waarbij ik met geen enkele partition manager de partitie kon wijzigen naar een primary active partitie.
- oude hardeschijf weer aangesloten via IDE waar nog windows xp op stond, hier is het punt dat ik de dvd-speler en de hardeschijf maar op een (1) IDE kabel kan aansluiten omdat er niet meer aansluitingen voor IDE zijn op het moederbord. Deze aansluiting heb ik op alle mogelijk manieren geprobeerd maar de pc blijft alleen de oude hardeschijf die via IDE is aangesloten zien wanneer ik ze beide aansluit. Daar zit ik dus met een werkende hardeschijf waarvan de windows xp niet meer werkt zonder dvd-speler.
- Via een externe dvd-speler die aangesloten is va usb 2.0 geprobeerd een werkende dvd-speler erbij te krijgen. Wordt niet herkend.
Vrij eenvoudig, zo lijkt het tenminste, de nieuwe c: partitie van de Samsung hardeschijf moet een primary active partitie worden zodat ik windows vista kan installeren.
Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk leesbaar is en dat ik alle nodige informatie vermeld heb, zoniet dan hoor ik dat graag.