Toon posts:

[WinXP] mp3-spelers worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige dagen vindt Windows XP pro sp2 mp3-spelers meer. Dit heeft altijd fatsoenlijk gewerkt maar nu gebeurd er niets.

Het begon plotseling, ik plugde een i-pod nano in, waar vervolgens niets mee gedaan werd. Je hoorde wel het geluidje dat er een USB-apparaat werd ingeplugd, maar verder gebeurde er helemaal niets. Als eerste natuurlijk andere USB-sloten geprobeerd maar zonder oplossing, daarna de online troubleshooter van Apple doorlopen maar ook dat gaf geen resultaat. Vervolgens maar de drivers en itunes opnieuw geinstalleerd maar wederom niets. Als laatste heb ik alle USB apparaten zichtbaar gemaakt en deze allemaal verwijderd, om vervolgens weer opnieuw op te starten. Alle usb-apparaten zoals de muis en de printer werden stuk voor stuk herkend, maar met de i-pod werd niets gedaan.

Omdat ik toch muziek wilde hebben heb ik de ipod afgesloten en een andere mp3-speler gepakt. Deze werd wel herkend maar gaf een fout bij de installatie waardoor de zogenaamde schijf niet gebruikt kon worden. Dezelfde stappen als boven doorlopen, echter nu in plaats van de Apple troubleshooter mij natuurlijk laten informeren door de Microsoft-versie. Geen resultaat.

Als laatste de mp3 speler van mijn vriendin geprobeerd, tevens een ipod nano, ook deze werd niet herkend.

Het vreemde is dus dat de printer, de externe harddisk (LaCie), de muis, etc. allemaal herkend worden. Op een of andere manier worden de mp3-spelers niet herkend terwijl deze altijd gewoon fatsoenlijk gefunctioneerd hebben.

Het enige wat echt veranderd is tussen het werken en niet werken van dergelijke apparatuur, is dat ik ccleaner heb gedraaid. Maar de register wijzigingen die dit heeft aangebracht heb ik via een backup weer teruggedraaid.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Lijkt erop alles met een data storage niet herkent word. Worden de iPODS niet op een 'bepaalde' drive letter gemapped waar al iets gemapped staat? Komen ze wel in bij list disk b.v.?

Start / RUN / CMD <Enter> / Diskpart <Enter> / List Disk <Enter>

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

In device manager de "generic volumes" onder storage volumes weghalen, ook de "generic storage device" onder disk drives weghalen.
Hierna hardware changes laten scannen, en blij zijn.

P.S. dit alles natuurlijk met de mp3 speler op de putter aangesloten

[ Voor 16% gewijzigd door Abomination op 25-05-2008 11:30 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
70373R > Er komt maar 1 disk voor en dat is de harddisk. Deze is geparitioneerd in C, D en E. Volgens mij botst het niet.

Abomination > Ik heb op jouw advies alles weggehaald plus ook (wederom) alle USB apparaten verwijderd, vervolgens ook de drivers weggegooid. Daarna opnieuw opgestart. Alles werd weer gevonden (muis, printer, etc) met uitzondering van de mp3-spelers. Daarna de drivers e.d. weer geinstalleerd en de ipod gereset. Nu werd er wel iets gevonden maar met de melding dat er zich een four voordeed en dat het apparaat niet geinstalleerd kon worden. Informatie over deze fout kan ik niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand wellicht nog een suggestie?