Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kogel
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-06 15:11
LS,

Ik heb veel gezocht in de forums maar niet gevoncen wat ik wil weten.
Ik Heb een samsung lcd tv en daaraan hangt mijn macmini via HDMI. Niets dan lof. Maar. Als ik van TV naar HDMI wil dan moet ik via de source knop eerst langs scart1 dan scart2 endan naar HDMI. Is het mogelijk om dit te omzeilen. Of door de scarts uit te schakelen of doo de volgorde te verandern.

Dank voor de reply.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:14
naar mijn weten is dit al een aantal keer in het samsung topic aan de orde geweest.
om moeite te besparen. Nee

oplossing: koop een universele ab zoals logitech harmony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Misschien niet helemaal wat je wil: via de service menu kan je de Hotel Mode aan zetten en dan bij het aanzetten van de TV automatisch HDMI 1 of gelijk welke video bron voor selecteren. Wanneer de LCD in standby is ga naar het sevice menu.
Selecteer Control bevestig met Enter toets (Centrale toets van cursor besturing)
Selecteer Hotel Option bevestig met Enter toets.
Zet deze aan: 2 x cursor rechts
ga terug naar het menu Hotel Option (Menu toets)
Selecteer Power on Source
met de rechtse cursor kies je nu de video poort die je wil hebben bij het opstarten bvb: HDMI 1
wanneer je keuze gemaakt is: schakel de tv terug in waakstand.
Telkens je nu opstart met de aan/uit schakelaar krijg je deze video poort. Wil je toch direct naar TV, selecteer een kanaalnummer (1-9)
Ideaal voor Set Top Box gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:27
Bij mijn Samsung ab zit er onder de 9 een knopje met HDMI. Hiermee kan ik direct naar HDMI1 of 2 schakelen zonder x keer op de source knop te drukken.

Ik weet niet of deze knop nog steeds op de nieuwe ab van samsung zit.

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bij mij op de a.b. zitten 2 knopjes met "tv" een verlichte en een iets lager, daar druk ik dan op

.. oud topic ..

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 26-08-2009 10:08 ]

Iperf

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Probleem van TS is op te lossen met een programmeerbare afstandbediening. Samsung heeft namelijk wel IR-codes om direct naar HDMI1, TV of iedere andere input te schakelen. Alleen zit op de standaard afstandbediening van de TV alleen een knopje "source" die slechts naar de volgende input gaat.

Even een Harmony a.b. halen en je probleem is weg.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Pagina: 1