Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-08 17:43
Ik heb vandaag een nieuwe Vista 64b install gedaan, maar ik krijg mijn creative X-fi drivers niet geinstalleerd...

heb al de nieuwe drivers van de site van creative geprobeert, alsook de gemodde drivers van Daniel_k maar niets helpt.

Tijdens het installeren van de drivers loopt men pc vast, het enige wat ik dan kan doen is een reset.

na meerdere keren een vista reinstall en het eerste wat ik dan doe is de X-fi drivers installeren nog steeds niets, de pc blijft vastlopen.
weet iemand hier raad mee?

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 20:49

Thandor

SilverStreak

I-am-crazy schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:10:
Ik heb vandaag een nieuwe Vista 64b install gedaan, maar ik krijg mijn creative X-fi drivers niet geinstalleerd...
Wat doet het dan in Overige Hardware :?. Op GoT verwachten we enige inzet van onze gebruikers; dat is niet alleen een uitgebreide topicstart maar ook even kijken wat de beste plek is voor het topic ;). Ik ga dit topic in ieder geval even verplaatsen naar Windows Clients want daar lijkt het beter thuis te horen. Ik pas ook de titel even aan zodat het conform het beleid aldaar is :).
heb al de nieuwe drivers van de site van creative geprobeert, alsook de gemodde drivers van Daniel_k maar niets helpt.

Tijdens het installeren van de drivers loopt men pc vast, het enige wat ik dan kan doen is een reset.
En er zijn geen log bestanden met relevante informatie? :)
na meerdere keren een vista reinstall en het eerste wat ik dan doe is de X-fi drivers installeren nog steeds niets, de pc blijft vastlopen.
weet iemand hier raad mee?
Met installatie die anders is dan Vista 64b, werkt het dan wel? Probeer de kaart eens in een ander slot en at last but not least: wat zijn de specificaties van jouw PC?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creative was er toch bekend om, om geen driver support voor vista te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45

MaDLiVe

.-Observer-.

^ onzin.

Ik zou eens een ander pci slot proberen. (heb hier overigens een xtreme music, ook een x-fi zonder problemen onder vista x64 werken)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
Deze heeft ook altijd gewerkt, maar sinds die vista install krijg ik het niet meer voor elkaar hem opnieuw te installeren.

'k ga nu eens proberen hem te installeren na alle updates e.d....

De rest van mijn systeem:

CPU: C2D E6600 op 3.2Ghz
Moederbord: Asus P5K
geheugen: 2*1GB corsair + 2*2GB GEIL
voeding: OCZ modstream 520W
videokaart: ATI HD3870

mijn excuses voor het verkeert plaatsen van deze topic en de vergeten tag in de titel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:23:
Creative was er toch bekend om, om geen driver support voor vista te leveren?
Loop niet zo te flamen idioot. Heb zelf hier een 64bits install draaien met een XtremeMusic en dat loopt even goed als onder een 32bits XP/Vista omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad-dog schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 23:35:
[...]

Loop niet zo te flamen idioot. Heb zelf hier een 64bits install draaien met een XtremeMusic en dat loopt even goed als onder een 32bits XP/Vista omgeving
Oh sorry? 8)7

nieuws: Creative onder vuur wegens uitblijven Vista-drivers

nieuws: Creative-modder reageert op beschuldigingen

nieuws: Creative in geweer tegen alternatieve Vista-drivers

nieuws: Officiële X-fi Vista-drivers teruggetrokken van Creative-website

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-am-crazy
sorry maar hier ben ik echt niet mee geholpen...

EDIT:

1 stapje verder... maar het werkt nog niet...

Nu krijg ik men drivers geinstalleerd, maar krijg ik foutcode 10 in apparaatbeheer

Code 10

Als de hardwaresleutel van het apparaat de waarde 'FailReasonString' bevat, wordt de betreffende tekenreeks als foutbericht weergegeven. Deze tekenreekswaarde wordt door het stuurprogramma of de enumerator in het foutbericht geplaatst. Als de hardwaresleutel niet de waarde FailReasonString bevat, wordt het volgende foutbericht weergegeven:
Kan dit apparaat niet starten. (Code 10)
Aanbevolen oplossing

Het apparaat start niet. Klik op Stuurprogramma bijwerken om de stuurprogramma's voor dit apparaat bij te werken. Open het tabblad Algemene eigenschappen van het apparaat en klik op Probleem oplossen om de wizard Apparaatproblemen oplossen te starten.

Klik voor meer informatie over fouten met code 10 op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base:
943104 (Description of Code 10-related errors that Device Manager generates on Windows XP-based computers) Beschrijving van fouten met code 10 die door Apparaatbeheer worden gegenereerd op computers met Windows XP

Naar boven

alles hiervan al geprobeert, maar niets werkt.

[ Voor 92% gewijzigd door I-am-crazy op 25-05-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 00:54
Ja, ik heb net hetzelfde probleem. Wel op XP. Iemand hulp? de XtremeGamer heeft toch geen externe voeding nodig toch?

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Pagina: 1