• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Topicstarter
Omdat ik via Ebay een 2de XFX 8800GTS 640 gewonnen heb (voor €90) wil ik nu deze samen met mn huidige 8800 GTS SLI draaien.
Mn huidige moederbord ga ik vervangen door een Asus P5N32-E SLi welke ik van iemand overgenomen heb (wederom voor weinig ;) )

Als CPU heb ik nu een C2D E6600 welke op dit moment stock draait (huidige mobo laat niets toe :( )

Mijn vraag is ivm het werken in SLI:

-zal ik upgraden, en zo ja welke richting moet ik denken (Quad of gewoon Duo). Hoeft niet het allersnelste te zijn als het maar geen bottleneck geeft voor de GPU's
of
-zal ik gewoon mn E6600 omhoog pushen (weet dat het moederbord dat makkelijk toelaat)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Probeer het gewoon eerst eens en kijk hoeveel CPU load je hebt. Als dit continue 100% is, kan je proberen over te clocken (Ik kom tot ca. 3,2 GHz (1422 MHz FSB) op hetzelfde moederbord met dezelfde CPU.) Als dat ook niet voldoende is, kan je een nieuwe CPU overwegen.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Probeer het eerst eens en vergelijk je 3dmark scores met anderen (gelijke configs EN betere). Daarna kan je altijd nog upgraden, maar 2x GTS 640 is nou niet dusdanig zwaar dat je er een proc upgrade voor hoeft te overwegen.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK, zal zeker dat doen.

Had namelijk een vraag vaniemand anders gelezen die ook de zelfde kaart SLI wou laten werken en daar werd weer op gereageerd dat hij z'n CPU (kan het niet meer vinden maar volgens mij was het een Intel E4 ... nog wat) moest vervangen want dat zou een bottleneck zijn!

Ben erg benieuwd wat ik er op voorruit ga :)
Weet dat een nieuwe Nvidia kaart deze SLI opstelling misschien voorbij raast maar die kan ik niet voor €90 in mn kast stoppen ;)

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Ik zou gewoon eerst je CPU gaan OCen voordat je op voorhand gaat upgraden joh.
Het hangt ook sterk van de game af hoeveel winst je er mee boekt namelijk. ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

seninha schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:32:

Weet dat een nieuwe Nvidia kaart deze SLI opstelling misschien voorbij raast maar die kan ik niet voor €90 in mn kast stoppen ;)
Dat laatste maakt het alleen maar onzinniger om een nieuwe proc te kopen. Dan gaan je kosten dusdanig omhoog dat je beter gelijk een volledig nieuwe graka van de juni '08 generatie had kunnen kopen.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:35:
Ik zou gewoon eerst je CPU gaan OCen voordat je op voorhand gaat upgraden joh.
Het hangt ook sterk van de game af hoeveel winst je er mee boekt namelijk. ;)
Ja, want met een CPU OC boek je echt maximaal meer fps in je games? 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door Edmin op 24-05-2008 21:37 ]

Pagina: 1