Toon posts:

Online EK Kijken in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweak gebruikers,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand me daarmee kan helpen. Ik woon op dit moment voor mijn werk in Barcelona. Over 2 weken begint het EK en die zou ik toch graag op de nederlandse tv kijken. De nos zendt dit jaar alle wedstrijden live uit via internet. Ze hebben echter alleen uitzendrechten voor nederland dus alle ip nummers die afkomstig zijn uit het buitenland worden geblokt. Ik ben zelf niet heel erg handig met dit soort dingen maar zou toch denken dat hier een (eenvoudige) oplossing voor moet zijn. Ik hoorde wat mensen over het gebruik van een proxy server ofzo maar hoe moet dit waar vind ik dit en hoe installeer ik het?. Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik dit het beste kan oplossen.

bij voorbaat dank,

Alex

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
En moeten wij dit nu voor je uit gaan zoeken? Misschien dat je zelf eens kan uitzoeken wat een proxyserver is en hoe je die moet gebruiken? Verder lijkt het me niet onverstandig dat je even de policy van dit forum doorneemt.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou vriendelijk, dacht dat het voor jullie een eenvoudige kwestie is en er misschien wel meteen een antwoord op hadden. Kan je me wel vertellen of het mogelijk is en of het niet al te moeilijk is?

Mvg

Alex

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:13
Een proxy server is een soort doorgeefluik voor internet verkeer,
dus die moet je of ergens huren, of je moet hem op een pc in nederland bij famillie/vrienden met een snelle upstream verbinding installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt martijn,

Ook enig idee waar je dat kan huren? is dat dan een betaalde online server ofzo?

Prettig Ek toegewenst,

Alex

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
en waarom post je dit dan op een forum dat Professional Networking en Servers heet?

Hier wordt er van je verwacht dat je op zijn minst wat huiswerk doet... bijvoorbeeld:

Wikipedia: Proxy server

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Een gratis proxy server die streams aankan zal lastig worden inderdaad, daar zul je waarschijnlijk voor moeten betalen, en dan nog is het de vraag of de nos dit soort proxies ook niet blokkeerd natuurlijk.

Gratis proxies zijn er genoeg te vinden op internet maar ik denk niet dat het daar mee gaat lukken. Hoe je een proxy server instelt kun je makkelijk zelf op internet vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, dit heeft natuurlijk niets met Professional Networking & Servers te maken.. Move naar Netwerken

TopicStarter:

Welkom op GoT..

Je topic hoorde niet in Professional Networking & Servers, dus heb ik het even verplaatst.

Waarschijnlijk wordt het erg lastig om dit voor elkaar te krijgen, maar wellicht kan je via een VPN zonder te veel encryptie, vanaf nederland kijken.. Maar verwacht a.u.b. geen heftige kwaliteit ;)

Verder hoef je onder je berichten niet te groeten, zoals ook in de Het algemeen beleid staat vermeldt.

Ten slotte begrijp ik dat je niet geheel op de hoogte bent van de mogelijkheden, maar dat weerhoudt je natuurlijk niet van de mogelijkheid om het e.e.a. op te zoeken op Google/$searchengine..

[ Voor 69% gewijzigd door Equator op 25-05-2008 12:56 ]

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 10:24
ik vind het een meer dan goede vraag.
nu weet ik wel dat je een proxy server nodig hebt. Maar een search doen op google geeft een bos weer waar je de bomen niet eens van kunt zien.

Daarom van mijn kant uit de vraag of er hier iemand is die het ei van columbus, dus DE proxy server heeft.

Daarnaast is er niets illegaals aan een proxyserver, dus diegene die over policy lezen begon :?

en wat bedoeld de mod met "$searchengine". Volgens mij is een troll erg 2005.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:07
achterop23 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 20:29:
ik vind het een meer dan goede vraag.
nu weet ik wel dat je een proxy server nodig hebt. Maar een search doen op google geeft een bos weer waar je de bomen niet eens van kunt zien.

Daarom van mijn kant uit de vraag of er hier iemand is die het ei van columbus, dus DE proxy server heeft.

Daarnaast is er niets illegaals aan een proxyserver, dus diegene die over policy lezen begon :?

en wat bedoeld de mod met "$searchengine". Volgens mij is een troll erg 2005.
Equator bedoeld met $searchengine elke willekeurige searchengine die maar op internet te vinden is.

Voor wat betreft je vraag: je hebt een open proxy server nodig waarmee je dus met een IP uit Nederland op de site van de NOS kunt komen. Probeer eens te kijken op: http://proxy.goedbegin.nl/

• achterop23
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 10:24
nextware schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:49:
[...]

Equator bedoeld met $searchengine elke willekeurige searchengine die maar op internet te vinden is.

Voor wat betreft je vraag: je hebt een open proxy server nodig waarmee je dus met een IP uit Nederland op de site van de NOS kunt komen. Probeer eens te kijken op: http://proxy.goedbegin.nl/
$... natuurlijk. ik zat aan een live.nl van microsoft te denken :)
mijn oprechte excuses en dat meen ik met $haren op mijn hoofd (zo iets?)

het lukt helaas niet om de proxys aan de praat te krijgen.

Mijn workaround:
stap 1: Link naar een stream van ORF (oostenrijkse NOS)
Deze loopt ongeveer 15 seconden achter (commentaar duits, op zich geen probleem)
stap 2: De radio1 stream heb ik in VLC (normaal 10seconden vertraagd t.o.v. TV)
Deze stream stel ik in op 5seconden delay.

Gevolg is dat je de wedstrijd in aardige kwaliteit kan zien en horen met het commentaar van Jack van Gelder _/-\o_

In WMP moest er nog een update gedownload worden bij mij, dit ging automatisch.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mij zal je echt niet zien flamen over Microsoft ;), verder no problem ;)
Pagina: 1