Toon posts:

Verwijdering virus zorgde voor slechte werking XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wou laatst een no cd crack hebben voor een spel te kunnen spelen (legaal gekocht), zodat ik niet telkens de cd er moest insteken.

Ik had blijkbaar een virus of dergelijk gedownload, waardoor firefox niet meer wou opstarten, en internet explorer heel raar deed. Geen probleem dacht ik, ik stuur er Hitman Pro op af.

Tijdens het draaien van alle programma's werd er blijkbaar iets verwijderd, waardoor mijn systeem moest heropstarten. Toen hij echter heropstartte, deed mijn harde schijf raar (het was alsof hij begon te draaien en dan stopte) en duurde het eeuwig voordat ik in windows geraakte. Toen ik er eindelijk in geraakte was het precies alsof ik in de Safe Mode van Windows XP terecht kwam.

Maar het is alsof geen van mijn drivers meer werken: ik geraak niet op het internet (geen ip adres, ipconfig /all werkt), ik kan niets copy pasten (heel raar :?) (dus ik kan mijn files niet op mijn externe harde schijf zetten om mijn pc gewoon te herformateren), ...

Kan ik dit oplossen? Ik heb Hitman Pro nogmaals laten lopen, maar het veranderde niets.

Hopelijk valt dit makkelijk op te lossen :) (en heb ik dit in het juiste subforum gepost)

Verwijderd

Topicstarter
Mag deze verplaatst worden naar Windows Clients aub? Ik denk dat hij daar beter past, aangezien het (nu) meer met XP te maken heeft.

Waar kan ik dus terug naar de normale XP gaan ipv de Safe Mode (als het dat is, ik ben het niet zeker)?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik begin de moed op te geven. Ik zat blijkbaar niet echt in Safe Mode, dus heb dat maar eens geprobeerd. Hier zat ik echter met precies dezelfde problemen, dus ik heb gewoon geherstart of ik iets anders van de Windows Advanced Options Menu kon proberen.

Na het herstarten kwam ik echter in de "Nero Boot Loader V6.0", en moest ik kiezen:

"Shell=C:\CommandCom /E:1024 /P=C:/FREEDOS/FDAUTO.BAT [Y,N] ?"
Indien ik N invoerde, moest ik een New Date en New Time invullen, waarna ik naar "C:\" ging, met in die directory amper spullen (oa. Reboot.exe)
Indien ik Y invoerde, moest ik nogmaals die FDAUTO.BAT kiezen. Dan kiezen Echo Off? En nog heel wat opties, waar ik niets van begrijp.

Dus het lijkt hier steeds erger te worden, ik geraak niet meer in Windows, laat staan die Advanced Options Menu. Wat doe ik best? Ik wil echt echt die files nog recupereren, maar het ziet er niet naar uit dat ik nog veel opties heb.

edit: na nogmaals te herstarten had ik dit probleem niet meer....nu heb ik ubuntu geinstalleerd om via hier aan mijn files te geraken. Ubuntu is mij volledig onbekend, hoe geraak ik aan mijn windows schijf?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2008 22:21 ]

Verwijderd

Ik raad je aan om een bootdisc te downloaden bijvoorbeeld hirens bootdisc, hierop zitten genoeg opties om gedeeltes van je HD bijvoorbeeld te kopieeren naar andere mediums.

Herstelpunt al geprobeerd misschien?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Verwijderd

WinPE is een betere optie voor jou denk ik als je geen kennis hebt van Ubuntu of een andere *NIX OS.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp, ik heb mijn files gerecupereerd door ze op mijn externe harde schijf te zetten mbv een Ubuntu Edgy live cd.

Een mooie formattering en alles is opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor de volledigheid, de reden van dit probleem ligt volgens mij niet bij dat "virus", maar bij het in PIO Mode gaan van mijn interne harde schijf (als gevolg van mijn externe harde schijf): Verwijderd in "eSATA HD traag"
Pagina: 1