• NightWish1978
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-04 15:10
Hoi best medetweakers
Ik heb een probleem als ik crysis wil spelen dan slaat mijn pc helemaal uit en start daarna weer vrolijk op alsof er niets gebeurt is.
Ik plaats dit topic hier omdat ik denk dat het aan mijn videokaart ligt maar dit dus niet zeker weet processor en geheugen heb ik al uitgebreid getest met memtest en orthos.
Of heeft iemand anders nog ideeën waar het aan kan liggen

Greetz Maurice

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:58
Even een lijstje van je computeronderdelen e.d., anders is het puur gissen in de rondte :) Ook even temperaturen van je onderdelen tijdens niets doen en tijdens het gamen geven.

Krijg je niet kort een blauw scherm of iets dergelijks te zien?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het kan ook aan je voeding liggen dat deze onder volle belasting gewoon een dip heeft en dus vervolgens reboot.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

geef is wat meer info over de onderdele in je pc, alleen dan kunne we je verder helpen..

• NightWish1978
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:05:
geef is wat meer info over de onderdele in je pc, alleen dan kunne we je verder helpen..
E8400 CPU
4 * 1 Gb crucial ballistix pc 6400
asus rampage formula
3870X2 MSI
Temps zoals die in asus probe 2 staan zijn als volgt cpu 22 idle ; 50 load(orthos)
nb 43 idle ; 49 load
sb 40 idle ; 42 load
merk overigens wel met asus probe dat mijn 12 v staat op 11.93 en als ik orthos laat lopen zakt ie naar 11.87 volt kan deze getallen niet bekijken als ik game helaas.
temps van de3870X2 core#1 49 idle ; 79 load(atitool)
#2 40 idle ; 69 load

En als ik tevens met ccc bij oc sectie (niks verandert aan instellingen) en dan klikt op test custom clocks ook al zet ik de clocks lager dan doet ie hetzelfde slaat ie af en start opnieuw op zonder blauw scherm of zo pc schakelt uit (alsof stroom er vanaf vliegt) en start daarna weer opnieuw op

Ik hoop hiermee genoeg info te hebben verschaft

Greetz Maurice

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:03:
Het kan ook aan je voeding liggen dat deze onder volle belasting gewoon een dip heeft en dus vervolgens reboot.
Hier denk ik ook gelijk aan. Zeker met een dik systeem zoals de TS heeft is dit zeker mogelijk. Het zou ook kunnen dat er iets veel te heet wordt waardoor de PC reboot.
merk overigens wel met asus probe dat mijn 12 v staat op 11.93 en als ik orthos laat lopen zakt ie naar 11.87 volt kan deze getallen niet bekijken als ik game helaas.
Dit zegt ook wel een hoop. En dan is de GPU nog niets aan het doen. Zodra je gaat gamen en je CPU gaat hard werken maar ook nog eens de GPU daalt het voltage nog meer. Op een bepaald moment krijgen je onderdelen niet meer voldoende power en gaat je PC gewoon uit. Ik denk dat dat hier aan de hand is, of je moet een goede voeding hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 24-05-2008 19:35 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Wat voor voeding heb je? Het lijkt er op dat die het neit allemaal kan trekken namelijk.

• NightWish1978
jdm8 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:34:
Wat voor voeding heb je? Het lijkt er op dat die het neit allemaal kan trekken namelijk.
Ow die was ik dus vergeten erbij te zetten net

dit een though power 750 watt
vermogen zou toch meer dan genoeg moeten zijn hoe kan ik testen of dit inderdaad aan de voeding ligt zonder meteen een nieuwe voeding te gaan kopen

Greetz Maurice

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
NightWish1978 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:35:
[...]

Ow die was ik dus vergeten erbij te zetten net

dit een though power 750 watt
vermogen zou toch meer dan genoeg moeten zijn hoe kan ik testen of dit inderdaad aan de voeding ligt zonder meteen een nieuwe voeding te gaan kopen

Greetz Maurice
Dat is idd meer dan voldoende. In dat geval zou ik eens naar de CPU temp kijken als je aan het gamen bent. En dan niet met Asus probe want daar klopt niets van. Ik heb soms een CPU temp van 18 graden met Asus probe met een kamertemp van 21.

• jdm8

jdm8

Bv met HWmonitor Hoef je niet te installeren en die slaat mooi je max temps op. :) Voor temps moet je nooit op één programma vertrouwen, ze kunnen er namelijk erg naast zitten. Kij kook eens in de BIOS of je idle temperatuur ongeveer overeen komt.

[ Voor 65% gewijzigd door jdm8 op 24-05-2008 19:42 ]

• NightWish1978
PilatuS schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:37:
[...]

Dat is idd meer dan voldoende. In dat geval zou ik eens naar de CPU temp kijken als je aan het gamen bent. En dan niet met Asus probe want daar klopt niets van. Ik heb soms een CPU temp van 18 graden met Asus probe met een kamertemp van 21.
En met welk progje kan ik dat het beste doen mijn temps monitore
maar als het cpu is dan zou die toch fouten moeten geven met orthos of niet en die heb ik al een keer 14 uur laten lopen zonder problemen

Greetz Maurice

• jdm8

jdm8

Wat ik zei dus :p Het lijkt mij ook eerder de VGA.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 08:52

mace

Sapere Aude

Je mag dat "Greetz Maurice" wel achterwege laten hoor. ;) Op dit forum wordt dat niet gedaan. :)

Kijk eens of je VPU recover aan kan zetten bij je videokaart, als hij dan weer problemen geeft krijg je een foutmelding en weet je dat het probleem met je video te maken heeft.

(ook dat kan weer 1000 oorzaken hebben, maar goed.)

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 24-05-2008 19:44 ]

• NightWish1978
mace schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:44:
Je mag dat "Greetz Maurice" wel achterwege laten hoor. ;) Op dit forum wordt dat niet gedaan. :)

Kijk eens of je VPU recover aan kan zetten bij je videokaart, als hij dan weer problemen geeft krijg je een foutmelding en weet je dat het probleem met je video te maken heeft.

(ook dat kan weer 1000 oorzaken hebben, maar goed.)
VPU recover staat aan maar bedenk me net dat de problemen eigenlijk pas begonnen zijn nadat ik de voeding heb overgenomen van een medetweaker dus ga ergens een voedinkje proberen op te snorren en het dan nog eens proberen.
Wat adviseren jullie aan minimaal wattage voor de setup waarbij ik 2 tera schijven in raid 0 heb en een sata dvd brander.

• NightWish1978
jdm8 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:42:
Wat ik zei dus :p Het lijkt mij ook eerder de VGA.
Nou heb dus nu een andere videokaart erin maar probleem blijft zich voordoen heb ook al mijn geheugen bankjes om en om geprobeerd maar probleem bleef zich voor doen dus nu rest mij nog een ding en dat is mijn voeding uitwisselen

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
400 - 500W moet wel voldoende zijn.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jim423 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:17:
400 - 500W moet wel voldoende zijn.
dan wel van een A-Merk!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:41
Uiteraard maar ik verwacht natuurlijk wel dat dat aangeschaft word.
Het is namelijk ook schadelijk voor de componenten wisselende spanning 8)7

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
NightWish1978 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:25:
[...]

Nou heb dus nu een andere videokaart erin maar probleem blijft zich voordoen heb ook al mijn geheugen bankjes om en om geprobeerd maar probleem bleef zich voor doen dus nu rest mij nog een ding en dat is mijn voeding uitwisselen
Maar heb je ook al gekeken naar de temperaturen en met andere progjes of zelfs via de BIOS, zoals een aantal hierboven aangaven?
Jim423 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:28:
[...]

Uiteraard maar ik verwacht natuurlijk wel dat dat aangeschaft word.
Het is namelijk ook schadelijk voor de componenten wisselende spanning 8)7
Veel mensen weten eens niet dat een goede voeding ook belangrijk is en kopen vaak maar wat, meestal van merken als een Qtec of sweex omdat dit zo goedkoop is.

[ Voor 30% gewijzigd door In Search of Sunrise op 27-05-2008 23:02 ]

specs

• NightWish1978
Jongens bedankt allemaal voor jullie bijdrage aan dit topic maar heb nu een andere voeding aangesloten en hij loopt als een trein.

Dus dit draadje kan op slot !
Pagina: 1