• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo,

Afgelopen week is op vakantie één van de pinnetjes van m'n geheugenkaartslot omgebogen, omdat ik m'n kaartje er verkeerd in stopte.

Afbeeldingslocatie: http://richardxthripp.richardxthripp.com/photos/canon-xti-cf-pins.jpg
Niet de mijne, maar een dergelijke set pinnen

Later zelf met een pincet het pinnetje voorzichtig weer rechtgezet, en alles werkt weer.
Maar nu is de vraag of het pinnetje misschien metaalmoe zou kunnen zijn, en daardoor zelfs ooit af zou kunnen breken. Heeft iemand misschien iets dergelijks meegemaakt?

En ik zou ook wel benieuwd zijn wat er gebeurd zou zijn als ik hem had laten repareren. Zouden ze dan hetzelfde gedaan hebben als ik, en wat zou het gekost hebben?

Groeten,
Maurits

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:27

Onbekend

...

Als je hem had laten repareren hadden ze het zelfde gedaan.
Tijdens gebruik zullen de pinnen niet buigen. Van metaalmoeheid zal je geen last van hebben.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zorgen dat hij niet weer ombuigt, hij breekt waarschijnlijk pas af na een paar keer buigen, en dan tijdens het buigen. Het pinnetje is nu natuurlijk wel zwakker geworden maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je ze een paar keer buigt breken ze af, ben zelf niet zo dol op compactflash vanwege de vele zwakke pinnetjes, maar een keertje terug buigen overleven ze wel.

[ Voor 17% gewijzigd door bouwfraude op 24-05-2008 18:30 ]