Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik ben binnenkort 18 jaar en ik krijg van mijn ouders een digitale reflex. Ik had allang interesse voor fotografie en ik wou daarom ook al lang een EOS kopen.

Maar door de markt eens te bekijken, zijn er twee modellen die op het eerste zicht interessant lijken. De EOS 450D en de D60 van Nikon. Maar welke zou het beste zijn? De 450D is 250 euro duurder dan de D60 maar ik zie nauwelijks verschil in specificatie's.

Iemand die me kan helpen bij het maken van deze (belangrijke) keuze? Andere modellen mogen altijd voorgesteld worden. Smile

Bedankt alvast!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
Zie: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3

Ik zou als ik jou was ook naar de 400D kijken, de 450D is marginaal beter (wel beter maarja, in hoeverre dat het prijsverschil rechtvaardigt moet je zelf bepalen.) Echt waar, ga reviews lezen (letsgodigital.org, dpreview.com, photozone.de) en kijk dan wat je wilt..

Wel een aantal `gulden regels`:
- Val niet in de `meer pixels is beter` marketing truc.
- Lenzen zijn belangrijker dan de body (dat verschil is groter)
- De fotograaf is zelf nog steeds het meest verantwoordelijk voor het resultaat!

Succes met je keuze, er is hier in ieder geval genoeg informatie te vinden, kijk daar eerst naar, en vervolgens kun je altijd specifieke vragen stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wouter87 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:27:
Zie: [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3

Ik zou als ik jou was ook naar de 400D kijken, de 450D is marginaal beter (wel beter maarja, in hoeverre dat het prijsverschil rechtvaardigt moet je zelf bepalen.) Echt waar, ga reviews lezen (letsgodigital.org, dpreview.com, photozone.de) en kijk dan wat je wilt..

Wel een aantal `gulden regels`:
- Val niet in de `meer pixels is beter` marketing truc.
- Lenzen zijn belangrijker dan de body (dat verschil is groter)
- De fotograaf is zelf nog steeds het meest verantwoordelijk voor het resultaat!

Succes met je keuze, er is hier in ieder geval genoeg informatie te vinden, kijk daar eerst naar, en vervolgens kun je altijd specifieke vragen stellen :)
Oké alvast bedankt ;) en die reviews had ik al gelezen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat de EOS 40D wat duurder is maar toch genoeg om te overwegen om die te kopen. Is het waar dat die beter in de hand zou liggen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat is nogal persoonlijk, en dat heeft dus niet heel veel nut om dat hier te vragen ;)
(40D is wel wat groter, dat wel ja).

Ga gewoon zelf eens op onderzoek uit, probeer bij een fotozaak verschillende camera's uit, bekijk reviews etc. Daar leer je veel meer van en een aantal dingen zijn ook gewoon heel persoonlijk. Op GoT wordt sowieso toch echt wat meer inzet verwacht :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit mag in [starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3 dus, en zie verder de tips hierboven :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.