Toon posts:

Data frame errors. check wep-settings

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met een modem, wireless accesspoint en 1 (nieuwe) desktop Vista, 1 desktop XP en soms 1 4 jaar oude laptop. Die laptop (een Medion MD 41300) werkte goed, maar de laatste tijd kwam er soms een rood kruis over het wireless icoontje en dan kreeg je de kreet Data frame errors enz. In het begin controleerde ik de WEP-settings, maar die waren altijd OK. De verbinding trouwens ook, ik heb het verschijnsel zelfs vlak naast de Acces Point. De internetverbinding is altijd goed (Je ziet tijdens de signaaloverdracht het rode kruis trouwens verdwijnen), maar op een gegeven moment kon ik geen verbinding meer met de andere computers maken, met het internet nog wel.
Ik heb een update voor de Prism Lan geinstalleerd (versie 2.01.14.0002 - is trouwens ook uit 2003...), maar dat maakt geen verschil.
Als ik vanaf de andere computers naar de laptop wil, krijg ik op de XP de mededeling dat de lokale apparaatnaam al gebruikt wordt, de vista-computer komt met suggesties of de naam wel goed is (ja), de computer wel aanstaat (ja) en dat ik het anders aan de beheerder moet vragen (ik dus ;( )
Heeft iemand enig idee in welke richting ik het moet zoeken?

Edit: met een kabelverbinding werkt alles normaal!

Rob

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Controleer is of alle namen van de pc wel identiek zijn (en de ip nummers)

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag struikelde ik over de nogal lange muiskabel van de laptop, waardoor ik een flinke ruk aan de laptop gaf. De muis is kennelijk stuk ;( , maar tot mijn verbazing bleek de draadloze verbinding verbinding ineens feilloos te werken! Ik kon overal weer inloggen (dus namen en IP-nummers kloppen kennelijk nog steeds), maar ik had te vroeg gejuicht want toen ik de laptop een poosje uit had gedaan, was het na het inschakelen weer het oude liedje.
Waarschijnlijk een los (of slecht) kontakt?
Het demonteren van een laptop is voor een leek niet eenvoudig, denk ik. Is er nog een methode om er achter te komen of (en waar) er een aparte kaart voor de wireless in zit, dan wel dat een en ander geintegreerd op het moederbord is?
Alvast bedankt,

Rob