Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

100 IE screens uit het niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb soms last van dit probleem: uit het niets komt opeens meer dan 100 Internet Explorer's, ik dacht dit is een virus of spyware, maar mijn pogramma's kunnen niets vinden en mijn virusscanner ook niet.

Is dit gewoon een bug of toch echt een virus?

mvg kaisz

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
Het is adware. Start je computer op in veilige modus, verwijder eerst alle programmas die je niet vertrouwd en vooral ook die 'handige' toolbars (config secherm -> software toevoegen/verwijderen), scan daarna nog een keer. Als dat niet helpt kun je het beste heel Windows opnieuw installeren (als je niet weet hoe dat moet kun je het beste je handige neefie om hulp vragen).

[ Voor 26% gewijzigd door brute51 op 24-05-2008 15:01 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Scan je PC met een online virusscaner en een online anti-malware scanner

Bijvoorbeeld deze 2
http://www.eset.com/onlinescan/
http://www.emsisoft.com/en/software/ax/

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Niet een hangende toets ofzo?

Dit had ik dus een keer in mijn stageperiode bij een gebruiker. Bleek zijn WWW toets die IE opent, klem te zitten onder de monitor...

Kijk anders ook eens bij je processen of er verdacht dingen bij staan?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2008 23:53 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het ligt niet aan een hangende key.
Het probleem is volgens mij echt een adaware, helaas kan ik niets vinden.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:42
Opent hij 100x je startpagina?
Of opent hij 100x een specifieke site? ( anders dan je startpagina :P )

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je geeft helemaal geen informatie, wat verwacht je dat we kunnen zeggen dat niet vooral een grote gok is?

Je zegt alleen dat "programma's" niets konden vinden. Welke verdachte processen draaien er dan; welke standaardmethoden om malware te ontdekken en verwijderen heb je geprobeerd en wat zijn daarvan de resultaten (in meer detail dan niets gevonden)? En als je een bug vermoedt: welke versies en patchlevels heb je van OS, browser, plugins en apps die de browser gebruiken? Uit het niets: je hebt wel iets gedaan, wat? Iets geinstalleerd, iets geupdatet, een site bezocht? Of als echts niets, de PC aangezet nadat er de vorige keer iets is gebeurt. En als echt al weken niets loop je achter in je updates en is het antwoord duidelijk ;)

Kortom: we need info, people.

En inderdaad, honderden IE-vensters: waarvan?

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 27-05-2008 20:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hij opent 100x een pagina met niets orop, dus gewoon blanco.
Het rare van het probleem is dat ik niets heb geinstaleerd de laatste 2 weken. En opeens komt het er. Waarschijnlijk door bezoeken van sites waarop ik ergens ja heb geklikt, maar adaware kan helaas niets vinden.

Maar heel raar, het probleem heb ik nu al een tijdje geen last van. Dus beschouw het maar als opgelost.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:41:
Hij opent 100x een pagina met niets orop, dus gewoon blanco.
Ik herken dit ook inderdaad, IE begint dan gewoon achter elkaar blanco pagina's te openen. :?
Komt hier af en toe voor, had het gisterenavond toevallig ook nog.
Oplossing is dan het IE proces verwijderen.

Verwijderd

Al eens gekeken met hijackthis
Pagina: 1