Toon posts:

Harddisk met Ethernet en USB beide aktief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een externe HD die een Ethernet en een USB aansluiting hebben, die beide tegelijk aktief zijn. Dus ik moet vanaf een PC (via USB) en via het netwerk (via ethernet) de disk tegelijk kunnen benaderen. Ik heb wel wat disks gevonden die beide ondersteunen, maar altijd maar 1 van de 2 aansluitingen tegelijk aktief.

Alvast bedankt,

Rien

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Wat is je reden hiervoor dan? Een netwerkkabel in je PC pluggen is toch net zoveel moeite als een USB kabel? Waarom moeten beiden tegelijk actief zijn?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik denk snelheid. Tenminste bij mijn netwerk schijf is de snelheid beroerd. Dit ligt aan de schijf, en niet het netwerk. Is een GOEDE en snelle netwerkschijf geen optie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Siemens M750C digitale TV ontvanger die opneemt op een USB HD. Op die manier zou ik dus de opgenomen bestanden ook via mijn PC/Mac over het netwerk kunnen benaderen/bekijken/bewerken en hoef ik niet met de USB HD te slepen. De M750C heeft ook een netwerkpoort, maar opnemen en afspelen via het net gaat bij de M750C 9 van de 10 keer fout. Die is een probleem met het apparaat en Siemens is niet van plan dit op te lossen..... Verder is het een prima ontvanger vandaar dat ik dacht dat zo'n dual port HD een mooie oplossing zou kunnen zijn.

Gr,

Rien